Avatar billede lbl Nybegynder
29. november 2006 - 13:42 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvilken størrelse skærm på min laptop??

Jeg har besluttet mig for at købe en IBM ThinkPad T42 - og nu er jeg blevet usikker på om jeg skal tage en 14 eller 15 tommer skærm???

Jeg skal bare bruge den bærbare til tekstbehandling osv og på nettet - og det skal være behageligt at sidde i en sofa og lign.

Jeg havde oprindeligt tænkt mig at købe en 15 tommer men jeg har fået at vide at en 14 tommer er den mest populære fordi den vejer mindre, skærmopløsningen er den samme og batteriet holder længere...

Så hvad skal jeg købe??
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2006 - 13:50 #1
Prøv dig frem i butikken inden du køber. Valg af skærmstørrelse er meget individuel, personligt kan jeg næsten ikke få den stor nok, så må den hellere være lidt tungere.

Du ved, nogen vil have datteren, andre vil have moderen og så bliver de begge to gift.  :-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
29. november 2006 - 13:56 #2
og nogle prøver både mor og datter, men vælger en helt 3.
Avatar billede lbl Nybegynder
29. november 2006 - 14:03 #3
Ok jeg skrev for at få et godt svar.... skal jeg nu vælge en 14 eller 15 skærm?? det er ikke nemt at vurdere i en butik
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2006 - 14:07 #4
Jeg kan desværre ikke rådgive dig bedre. Personligt ville jeg, af de to, vælge 15 tommer. Andre har helt sikkert en anden mening.
Håber du bliver glad for din nye laptop under alle omstændigheder.  :-)
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 14:23 #5
Dete r jo soleklart individuelt det valg. Det kan andre ikke tage for dig.
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 14:25 #6
Avatar billede hcma Novice
29. november 2006 - 14:54 #7
hvis det er pc nr. 2, ville jeg nok vælge 14"  og så have en større skærm til den stationære som så skal være "arbejdshesten"
Men om det er 14 eller 15" er en smagssans. du skal bare tage den med den største opløsning ;o)
Avatar billede lbl Nybegynder
29. november 2006 - 15:14 #8
Tak for linket.. og kommentarene! jeg kan godt se at jeg alligevel må kikke på den bærbare i virkeligheden. Det er min første laptop(skal primært bruges på nettet)har ikke brug for en arbejdshest - har nok af den på jobbet!

Indtil nu er det 1-1 - altså en siger 14 og en anden 15
Avatar billede niels_hansen Praktikant
29. november 2006 - 15:22 #9
jeg ville ikke vælge efter størrelse, men efter den opløsning du normalt har det bedst med, og derefter finde en skærm der har den opløsning som dens native opløsning, så den ikke skal interpolere for at vise den opløsning.
Avatar billede loppehund Nybegynder
30. november 2006 - 11:22 #10

Enig.
Avatar billede hcma Novice
30. november 2006 - 12:00 #11
og du kan nok også få nogle flere bud, hvis du opretter spørgsmålet i den rigtige kategori.
denne her er er forbeholdt forslag til og om eksperten.dk  :o))
Avatar billede lbl Nybegynder
01. december 2006 - 10:35 #12
Jeg bruger selv 1024x768 og det er opløsningen på 14 skærmen - så nu har jeg bestilt den!! tak for det råd - det havde jeg ikke selv tænkt på... har også lige set den i en butik så jeg tror det er det rigtige valg.

Og tak for svarene
Avatar billede lbl Nybegynder
01. december 2006 - 10:39 #13
Hvordan gives de point niels Hansen?
Avatar billede hcma Novice
01. december 2006 - 11:10 #14
du beder bare niels hansen om at lægge et svar. det svar skal du så derefter acceptere :o)
Avatar billede lbl Nybegynder
01. december 2006 - 12:13 #15
Tak og læg så det svar niels Hansen
Avatar billede niels_hansen Praktikant
01. december 2006 - 13:53 #16
og her kommer der et svar ;)
Avatar billede lbl Nybegynder
04. december 2006 - 11:12 #17
tak for Hjælpen!
Avatar billede hcma Novice
04. december 2006 - 11:49 #18
lbl >>  for at afslutte spørgsmålet, skal du lige acceptere niels hansen's svar ;o)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. december 2006 - 17:52 #19
tak for point ;)