Avatar billede hannalina Nybegynder
29. november 2006 - 11:56 Der er 1 løsning

Hvordan clearInterval?

Hej!

På en af siderne af en hjemmeside har jeg 4 fotos der står og fader ind og ud af hinanden i random orden.
Det virker fint når man er åbner siden første gang men hvis man går tilbage på siden der indeholder de fotos, er det ligesom at de har stået og kørt hele tiden plus at de starter forfra oveni. De begynder at komme ud af rytmen.Jeg har et clearInterval i koden men skal det stå et andet sted eller kan jeg gøre så at koden kun kører når man er på den frame hvor fotomc'et ligger?

_global.imageValues = new Array("sunrise", "forest", "bjerg", "mål");
_global.sagsNavn = new Array("Du bliver tilfreds!", "Vi skaber værdi!", "Du når toppen!", "Vi rammer plet!");
_global.imageNum = _global.imageValues.length;
_global.curImage = 0;
for (i=0; i<_global.imageNum; i++) {
    ran1 = i;
    ran2 = int(Math.floor(Math.random()*_global.imageNum));
    _global.temp_image1 = _global.imageValues[ran1];
    _global.imageValues[ran1] = _global.imageValues[ran2];
    _global.imageValues[ran2] = _global.temp_image1;
    temp_text = _global.sagsNavn[ran2];
    _global.sagsNavn[ran2] = _global.sagsNavn[ran1];
    _global.sagsNavn[ran1] = temp_text;
    }
trace(imageValues);
import mx.transitions.*;
a._alpha = 0;
b._alpha = 0;
(f=function () {
    clearInterval(i);
    p = (c == a ? b : a);
    (m=new MovieClipLoader()).loadClip("Images/"+_global.imageValues[_global.curImage]+".jpg", p);
    m.onLoadComplete = function() {
        mcLoader._visible = false;
        hentSagsNavn.text = sagsNavn[_global.curImage];
        [_global.curImage];
        new Tween(c, "_alpha", 0, 100, 0, 40);
    Object(new Tween(c=p, "_alpha", 0, 0,100,40)).onMotionFinished = function() {
            i = setInterval(f, 3000);
            if (_global.curImage == _global.imageNum-1) {
                _global.curImage = 0;
            } else {
                _global.curImage++;
            }
        };
}).call();

På forhånd tak!
Hanna
Avatar billede hannalina Nybegynder
12. december 2006 - 11:24 #1
ok