Avatar billede aaboe Nybegynder
29. november 2006 - 00:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

D-Link DI-714P+ kan ikke forbinde til web-interfacet

Har ovenstående router: D-Link DI-714P+

Har før sat den op uden problemer, men da min kammerat så ville slutte den til, var der intet der virkede.

Nu vil jeg så selv konfigurere den igen, men uden held.

Jeg får fint tildelt en ip-adresse - 192.168.0.100, desuden får jeg gateway 192.168.0.1. Jeg kan dog ikke med en browser gå ind på 192.168.0.1.

Jeg har prøvet at resette routeren ved at holde reset-knappen inde under opstart af routeren. Desværre med samme resultat - dhcp virker fint, jeg kan pinge routern, men jeg kan ikke tilgå routerens web-interface.

Er den bare død min router, eller er der nogen, der har oplevet noget tilsvarende og har nogle gode ideer til nogle løsninger?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 00:49 #1
Med strøm på routeren holder du resetknappen inde i 10 - 15 sekunder.

Hvis det ikke virker, slukker du den et par minutter.

Jeg kan for øvrigt ikke finde noget omkring DI-714P+ nogen steder ?
Avatar billede aaboe Nybegynder
29. november 2006 - 00:57 #2
Det prøver jeg lige. D-Links side for routeren:
http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI%2D714P%2B
Avatar billede aaboe Nybegynder
29. november 2006 - 01:13 #3
Følger guiden her slavisk:
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1056&question=DI-704%20/%20DI-704P%20/%20DI-713%20/%20DI-713P%20/%20DI-714P+%20/%20DI-804HV%20/%20DI-808HV

Der er aldrig lys i min M2, og min M1 blinker "rapidly".

Hmm, tror bare den router er meget underlig og ret tæt på en skraldespand :-)
Avatar billede nva Praktikant
29. november 2006 - 07:58 #4
Du kan prøve www.networkmagic.com og se om den ser din router. Er det tilfældet kan du gå ind i opsætningen derfra.
Avatar billede aaboe Nybegynder
29. november 2006 - 21:50 #5
Har nu prøvet www.networkmagic.com. Den kan godt se min router, men hvis jeg vælger at gå ind i opsætningen, er det bare samme resultat, som hvis jeg indtaster ip-adressen manuelt - ingen kontakt.

Jeg har også en Linksys router, den kan den godt se (har kun én router sat til af gangen) og her er der ingen problemer med at tilgå web-interfacet.

Det øverste er for D-Link, nederste for Linksys

Router
Network Name:    My Home Network
Status:    Online
Manufacturer:    Not Available
Model:    Not Available
Firmware:    Not Available
Network Identifier (SSID):    Not Available
Connection Name:    LAN-forbindelse
Internet IP Address:    Not Available
IP Address:    192.168.0.1
Subnet Mask:    255.255.255.0
MAC Address:    88:07:88:07:6F:FE
Manufacturer URL:    Not Available
Manufacturer Phone:    Not Available

Router
Network Name:    My Home Network
Status:    Online
Manufacturer:    Linksys
Model:    Not Available
Firmware:    Not Available
Network Identifier (SSID):    BaroNet
Connection Name:    Trådløs netværksforbindelse 2
Internet IP Address:    Not Available
IP Address:    192.168.1.1
Subnet Mask:    255.255.255.0
MAC Address:    00:14:BF:25:E7:69
Manufacturer URL:    http://www.linksys.com/
Manufacturer Phone:    (800) 326-7114

Ser altså ud til at den kan kommunikere ordentligt med Linksys, men ikke D-Link (den kan ingengang finde Manufacturer)

Min konklusion er at den D-Link er død. Er der andre der har nogle gode ideer?

dragonknight og nva kan I ikke ligge nogle svar, så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. november 2006 - 01:00 #6
Jeg mener at det er for tidlig med svar.

Prøv engang at slukke for Dlinken nogle minutter, så den får en cold-boot.

Prøv at slette din trådløse netværksforbindelse i Netværksforbindelser. Når den er væk, kan du bruge Guiden trådløst netværksforbindelse i kontrolpanelet til at oprette en ny forbindelse. Det kunne være det hjalp.
Avatar billede aaboe Nybegynder
30. november 2006 - 22:11 #7
Jeg kan fint se trådløse netværk, bare ikke det fra min D-Link router.

Der er stadig ikke lys i M2, og min M1 blinker konstant med kort interval (under et sekund). Der er heller ikke lys i nogle af de dioder, der skulle indikere W-LAN aktivitet.
Avatar billede nva Praktikant
01. december 2006 - 07:49 #8
Er det sat op på denne måde http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp  ?
Avatar billede aaboe Nybegynder
01. december 2006 - 10:03 #9
Problemet er at jeg ikke kan tilgå web-interfacet, hvorfor jeg heller ikke ved hvordan routeren er sat op. Jeg har også prøvet at give min maskine statiske ip-adresser, desværre uden held.
Avatar billede aaboe Nybegynder
03. december 2006 - 16:21 #10
Routeren er erklæret død. Lig nogle svar som tak for hjælpen.
Avatar billede aaboe Nybegynder
18. august 2010 - 16:29 #11
Lukker denne