Avatar billede jannikf Nybegynder
28. november 2006 - 21:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Remote Desktop Web Conn. kan ikke connecte

Har nu siddet med Microsoft's guide i hvordan jeg kan få remote desktop gennem web til at virke. Det virker fint når jeg forsøger at connecte gennem LAN til min lokale ip-adresse:
http://192.168.1.3:80(port)/tsweb/

Men erstatter jeg 192.168.1.3 med min globale ip får den ingen forbindelse. Umiddelbart skulle man tro at det er fordi jeg ikke har forwardet portene 80 og 3389, men det har jeg nu sørget for.

Hvad skal jeg gøre for at kunne connecte gennem andre computere der ikke sidder på lokalnetværket?

Min globale ip er 217.157.185.92.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. november 2006 - 21:51 #1
port 80 er ikke nødvendig, du kan kontrollere at der er hul igennem med grc shieldsup testen
Avatar billede jannikf Nybegynder
28. november 2006 - 21:56 #2
OK. Det er nu gjort og jeg har failed.. buhu. Men hvad så nu?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2006 - 22:13 #3
med min router skulle jeg sætte op i DMZ for at jeg kunne få forbindelse, også selv og portene var blevet åbnet.
Avatar billede jannikf Nybegynder
28. november 2006 - 22:31 #4
Det virker fint nu. Det jeg skulle gøre var at åbne for port 80 i windows firewall'en. Tak for at hjælpe mig på rette spor, indryk et svar begge to.

Jeg har lige et tillægsspørgssmål og det går på hvor sikkert det er at have port 80 åben og om det ville være sikrere at åbne en anden port?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. november 2006 - 22:45 #5
om det er port 80 eller 1080 spiller ikek den store rolle, portscans skal nok finde de porte der er åbne, spørgsmålet er hvad kan jeg gøre for at sikre mig mest muligt ;)
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2006 - 07:26 #6
jeg skal ikke have point, det er niels hansen som har besvaret dit spørgsmål,  men ellers tak !

;O)