Avatar billede andersberg Nybegynder
28. november 2006 - 19:52 Der er 17 kommentarer

Kan ikke komme på nettet på stationær?

Hej.

Jeg har 2 computere, hvoraf den ene er bærbar. Den stationære har jeg købt et linksys trådløst netkort til (min router er os Linksys), men problemet er nu at jeg nogen gange ikke kan komme på nettet. Den skriver at jeg er "connected to the access point but the internet can not be found". MEN jeg kan sagtens komme på på den bærbare. De står i samme rum, og der er fuldt signal på begge computere.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 00:20 #1
Hvilket trådløst netkort har den stationære, og er det et PCI kort eller en USB dims ?
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. november 2006 - 12:56 #2
Det er et PCI kort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 13:05 #3
Jeg mener der er et setupprogram der skal installeres på maskinen inden PCI kortet sættes i maskinen.
Når setupprogramsinstallationen (det blev et langt ord) er færdig. slukker du for den, og installerer PCI kortet. Start den igen, og den skulle gerne selv finde den nye hardware, og installere drivere til den.

Er det sådan du har gjort da du installerede dit kort ?
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. november 2006 - 13:09 #4
Jeps!
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 13:21 #5
Kan du i kortrolpanelet > netværksforbindelser se dit trådløse LAN ?

Har du aktiveret WEP/PWA, så kunne du indtil du får forbindelse deakktivere dette. Så er det ikke dette der blokerer.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. november 2006 - 13:24 #6
Ja har jeg aktiveret. Kan jeg godt lige prøve at deaktivere når jeg kommer hjem. Og ja, kan sagtens se det, og computeren er os tilsluttet det trådløse netværk. Er bare internettet der ikke virker. Kan det være en indstilling på den stationære som driller? For den bærbare kommer fint på nettet via det trådløse netværk.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 13:34 #7
I netværksforbindelser højreklikker du på trådløst forbindelse og vælger egenskaber. Scroll ned til Internetprotekol, nmarker den, og tryk på egenskaber. Under faneblad generelt skal der være markering ud for begge punkter med  Hent automatisk - - - . Er der ikke dette, markerer du disse og trykker OK.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. november 2006 - 13:36 #8
Ok, tjekker jeg lige når jeg kommer hjem.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. november 2006 - 17:58 #9
Så er det tjekket, og begge stod til automatisk.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 18:11 #10
Mystikken breder sig.

Find IP adressen for den bærbare og routeren.

Gå i start > Kør > skriv cmd og tryk enter.

Nu får du et DOS lignende vindue frem, og der skriver du

ping 127.0.0.1 og trykker enter. Den skulle ikke få timeout, men meget korte svartider.

På samme måde pinger du din router, hvor du skifter 127.0.0.1 ud med den IP adresse som din router har.
Hvad siger den til dette ?

Prøv også at pinge din bærbare. Den skal selvfølgelig være tændt og koblet op til routeren. Hvad siger den til dette ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 18:13 #11
Du kunne også give mig en ipconfig fra den bærbare. I dos vinduet skriver du ipconfig /all og trykker enter.

Hvis du højreklikker i dosvinduet og vælger marker alt, og trykker CTRL+c for at tage en kopi. Så kan du CTRL+v herind.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. november 2006 - 18:16 #12
Prøvede lige at logge på routeren fra den stationære. Kan jeg heller ikke. Så prøvede at gå ind under den trådløse forbindelse, og klikke på "SUPPORT". Under "ADRESS TYPE" står der "INVALID IP ADRESS" og under IP ADRESS står der bare 0.0.0.0. Har prøvet at trykke "REPAIR" men den fejler. Har prøvet manuelt at indtaste IP adressen, men det virker heller ikke. NOgen forslag?
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. november 2006 - 18:21 #13
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Anders>ping 192.168.1.100

Pinger 192.168.1.100 med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 192.168.1.100:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Anders>ping 192.168.1.1

Pinger 192.168.1.1 med 32 byte data:

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=3ms TTL=64
Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=1ms TTL=64
Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=2ms TTL=64

Ping-statistikker for 192.168.1.1:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 1ms, Maksimum = 3ms, Gennemsnitlig = 1ms

C:\Documents and Settings\Anders>ping 192.168.1.107

Pinger 192.168.1.107 med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 192.168.1.107:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

C:\Documents and Settings\Anders>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Amilo
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : webspeed.dk

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : webspeed.dk
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 2200B
G Network Connection
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0E-35-89-61-78
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 29. november 2006 17:44:32
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 30. november 2006 17:44:32

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-03-0D-1F-8D-86

C:\Documents and Settings\Anders>
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 18:37 #14
Er de pinger fra den stationære ?

Den pinger jo routeren.

Din bærbare har IP 192.168.1.101 prøv at pinge denne fra den stationære.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2006 - 18:39 #15
For øvrigt kan den stationære komme på nettet hvis du koblet den til med kabel ?
Det forudsætter selvfølgelig at du har et kabelnetkort i den stationære.
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. november 2006 - 21:06 #16
Så lykkes det mig at sætte IP adressen op, så nu kan den pinge den bærbare.

Men kan stadig ikke komme på nettet. Hvor aktiverer jeg DHCP henne??
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. november 2006 - 01:02 #17
DHCP er aktiveret. Det kan du se i den ipconfig du har lagt. Det gøres i routerens opsætning.

Hvilken IP  ? ?