Avatar billede sgezakhi Nybegynder
28. november 2006 - 19:20 Der er 7 kommentarer

Filmklip på DVD - hvordan?

Hej

Jeg er ny her.

Det drejer sig om nogle filmklips jeg har liggende på computeren.
Jeg vil gerne vide, hvordan jeg får filmklippene over på en skive, så jeg kan se dem på dvd-afspilleren på fjernsynet. Og hvordan jeg evt. gør

Hvilke type cd-rom skiver skal jeg bruge?
Og hvilket program?

har hørt noget om "alcohol"?

Tusind tak
Avatar billede venturer Nybegynder
28. november 2006 - 19:26 #1
Du har umiddelbart to muligheder. Du kan lave en VCD (Video CD) som kan brænes på en ganske almindelig CD eller du kan lave en "rigtig" DVD som selvfølgelig kræver en tom DVD skive (formatet er afhængigt af din brænder).

De fleste brændeprogrammer idag inkluderer muligheden for at lave dine egne DVD'er ud fra diverse film/video filer du har liggende på din maskine.
"Alcohol" er ét af dem.

Jeg bruger f.eks. Nero Burning Rom til at lave DVD'er med. Den har guides til at det hele hvor du bare skal følge vejledningen på skærmen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. november 2006 - 20:06 #2
Der er faktisk en mulighed mere, min Kiss player kan afspille de fleste filmfiler brændt med Nero burning Rom i ISO mode 1,tror også de fleste billige afspillere kan det, og det er ligegyldigt om de brændt på cd eller dvd, det afhænger selvfølgelig af filstørrelsen.
Avatar billede venturer Nybegynder
29. november 2006 - 08:52 #3
Desværre afhænger det også hvilket format filen er i samt hvilken version af f.eks. divx der er brugt. Kiss er en af de få afspillere hvor dette kan opdateres i.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. november 2006 - 09:14 #4
Men med en RW skive koster det ikke noget at forsøge. :-))
Avatar billede sgezakhi Nybegynder
29. november 2006 - 21:52 #5
Okay, jeg takker mange gange

Jeg vil lige prøve at kigge på Alcohol som det første

Jeg vender tilbage
Avatar billede venturer Nybegynder
30. november 2006 - 08:18 #6
Ja godt råd, john.
Få fat i nogle RW (genskrivebare) skiver (CD eller DVD). Så kan du altid prøve dig frem uden at spile en masse skiver på det.
Avatar billede sgezakhi Nybegynder
13. december 2006 - 15:46 #7
tak for jeres råd - jeg pille rode rager stadig lige med det