Avatar billede jrr Nybegynder
28. november 2006 - 11:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

autorun af kort læser er holdt op med at virke

Hej Eksperter

Mit problem er at jeg har en kortlæser som virker fint, problemet er at nå jeg sætter et cf kort (eller andre kort) i kommer der ikke længere noget frem, før kom der ferm om man ville åbne mappen, åbne billeder......
under egnskaberne for flytbar disk står der under aftomatisk afspilling at den skal spørge hver hgang, men den gør det bare ikke.

Jeg håber i kan hjælpe

Hilsen JR
Avatar billede hcma Novice
28. november 2006 - 12:47 #1
klippet fra:  http://www.moonvalley.com/products/rwavdc/enable.htm
How To Enable Autorun for Other Removable Media
Autorun can be enabled or disabled for all Removable media types, such as a floppy or Zip disk. Windows systems are configured to enable CD Notification, other removable media are by default disabled.

The System Properties User interface only exposes the CD Enable or Disable selection. The setting reflected in this dialog makes an entry in the System Registry. It is in this same location that other media types are configured.

Notes:

Modifiying the Registry is not for the inexperienced user. Anyone will tell you, be VERY careful.
The modifications made in this case use Hex not Decimal numbers. If you are unfamiliar with the Registry or the characteristics of base numbering and Hex, studying these topics prior to making these modifications is advisable.
To Modify these Registry Settings, Use Regedit and navigate to the following Key:

HKEY_CURRENT_USER
Software
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Policies
Explorer
"NoDriveTypeAutoRun"

The default value for the setting is 95 0 0 0. Change the first byte to 91. Restart the computer to make the new setting take effect. You may have to right-click on the floppy and choose AutoPlay from the menu to see the AutoPlay behavior.
Avatar billede jrr Nybegynder
28. november 2006 - 14:04 #2
den stod allerede til 91, jeg prøvede at rette den til 95 og genstarte virkede ikke, rettede den tilbage til 91 og genstartede men det hjalp heller ikke. :-(
Avatar billede hcma Novice
28. november 2006 - 15:13 #3
prøv at fjerne kortlæseren i enhedshåndteringen -> genstart og lad systemet finde den igen.
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. november 2006 - 22:13 #4
metode 1

jeg ved ikke om det virker på en kortlæser men det virker på et alm cd drev

1. gå ind i denne computer
2. højerklik på kortlæseren og vælg egenskaber
3. tryk automatisk afspilning
4. tryk på spørg hver gang og tyk anvend + ok

metode 2

1. tryk start og vælg kør og skriv regedit
2. blader frem til cdrom
3 find hkey_local_machine /system/currentcontrolset/service
4. dubbeltklik på Autorun og ændr værdien til 1
5. tryk ok og så køre det.

\\stoorm
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. november 2006 - 22:17 #5
ved ikke om den nederste virker til kortlæser

min com flipper lidt så kan ikke tjeke det nu

\\stoorm
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. november 2006 - 22:23 #6
okay den nederste virker ik
Avatar billede jrr Nybegynder
29. november 2006 - 09:43 #7
jeg har prøvet det hele, men der er ikke noget af det der virker.

:-(
Avatar billede jrr Nybegynder
15. januar 2007 - 11:47 #8
jeg har om installeret maskinen.
Hvis i begge smider et svar så kan i dele pointene, som tak for forsøget
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2007 - 13:49 #9
svar
Avatar billede stoorm Nybegynder
15. januar 2007 - 16:06 #10
du beholder de point jeg mangler lidt karma
Avatar billede jrr Nybegynder
15. januar 2007 - 17:07 #11
ok så får hcma dem.
takker for forsøget :-)