Avatar billede danielss Nybegynder
27. november 2006 - 22:51 Der er 3 kommentarer

Egen virtuel server. Et par spørgsmål!

Hej jeg har lige fået min egen virtuelle server med egen ip... jeg har så et par spørgsmål.

Hvordan gør jeg så jeg kan lave databaser der kan connectes til udefra? via mysql... altså f.eks. lave et subdomæne man connecter til som host i stedet for localhost...

Hvilken pakke(r) skal installeres for at få imagepbng(php 4) til at virke??

Det var vidst det indtil videre

Hilsen Daniel
Avatar billede cybermike Nybegynder
27. november 2006 - 23:04 #1
Hej Daniel og velkommen til den vidunderlige Linux Verden.

Du har nu fået et våben i hænderne, et potentielt farligt våben både for dig selv og for andre. Vil du gøre os alle den tjeneste at lære at håndtere det før du anvender dit våben i offentligheden(internettet).

Både for din egen skyld og for vi andre, processen med at vedligeholde en server (virtuel eller ej) er som jeg skriver en process og ikke noget man gør en gang og så virker det bare.

Du skal lære:

* at håndtere et Unix basseret operativ system
* Hvordan basal TCP/IP Fungere herunder client server networking
* Hvordan man opdaterer pakker og holder et system up to date.

Når du kan de tre ting kan du begynde at overveje at lege med det på en public ip adresse.

Men jeg tvivler stærkt på du følger mine anbefalinger så jeg vælger at holde her for hverken at spilde mere af din eller min tid, men håber lidt af det jeg sagde hænger fast.

  Mvh
Mikkel Christensen
Avatar billede scorpion_dk Nybegynder
27. november 2006 - 23:09 #2
Asso installere på debian er jo meget simpekt,, apt-get install pakkenavn, går ud fra du har installeret debian så den køre.
Forstår ikke dit spørgsmål helt,, den server du har fået nu, skal den kun køre mysql eller både web mail og det hele ?
Avatar billede danielss Nybegynder
28. november 2006 - 07:16 #3
heh Cybermike

Jeg har en mellemstor hjemmeside som mit webhotels egne servere ikke kunne trække... derfor flyttede de mig til en virtuel server der kan trække den. Jeg har ikke så meget forstand på de forskellige ting, og har desværre heller ikke tid til at lære dem. Men tak for inputtet, jeg skal da huske på det hvis jeg på et tiudspunkt får tid.

Scorpion.

Den er allerede sat op med apache, og den kører mysql, men er det ikke muligt at connecte til mysql fra en anden server af?
Og jeg ved også hvordan man installere, jeg ved bare ikke hvilken pakke jeg skal installere for at få imagepng() til at virke:D hehe

// Strøm