Avatar billede delpirzola Nybegynder
21. maj 2001 - 23:54 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

overclocking af ADSL forbindelse

hejzan.....
jeg har hørt man kan \"snyde\" sin udbyder og få en meget større hastighed på sin ADSL forbindelse.
men hvad skal man gøre, hvis det altså kan lade sig gøre.
jeg har i øjeblikket en 384/128 fra cybercity, med en cisco677 router...

på forhånd tak..... :o)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. maj 2001 - 00:11 #1
Det kan IKKE lade sig gøre!
Avatar billede groggy Nybegynder
22. maj 2001 - 00:27 #2
Som jdaugaard siger kan du ikke gøre det som du nævner. Du kan derimod optimere din forbindelse. Alt om Data havde en artikel, hvor de beskriver hvordan man optimerer sin forbindelse bedst muligt. Jeg har ikke selv prøvet den, og er også lidt i tvivl om hvor meget man egentlig får ud af det.

Jeg prøver lige at kigge mine blade igennem og ser om jeg kan finde ud af hvilket nummer det stod i. Vender tilbage med det i morgen.
Avatar billede vipez Nybegynder
22. maj 2001 - 01:05 #3
Du sniger dig hen til den central du er opkoblet til og bytter rundt på nogle kabler lige meget hvilke. Er der nogle røde? KLIP dem over!!

De grønne giver dig bedre hastighed tag dem alle sammen og sæt dem ind i den kontakt der før til din lejlighed/hus, hvis de ikke passer så brug lidt tyggegummi, Jenka er bedst :P

You just cant do it, try getting a cablemodem and uncap it, if you deare...
Avatar billede delpirzola Nybegynder
22. maj 2001 - 01:23 #4
nu siger i godt nok allesammen det ikke kan lade sig gøre, meeeen det kan det.
jeg har selv set det med mine egne øjne, men det var bare på en teledanmark ADSL forbindelse.
problemet er bare hvordan...
Avatar billede codpiece Nybegynder
22. maj 2001 - 02:35 #5
Du kan også skrive dine mails med STORE bogstaver, så kommer de hurtigere igennem :-)

Spøg til side, der er nogle registry parametre, man kan skrue på, kig f.eks. her: http://www.dslreports.com/tweaks vælg Tweaktester fra menuen og tryk på startknappen for at teste din nuværende hastighed.

Der er også forslag til, hvad du kan sætte de forskellige værdier til, vælg f.eks. RWIN i menuen.

Hastigehdstesten kører bedst når yankeerne sover, dvs om formiddagen dansk tid.

// Codpiece
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 08:34 #6
det kan ikke lade sig gøre og da slet ikke med tele danmark! hastigheden bestemmes suverent på centralens side! der er intet du selv kan tweake.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 08:35 #7
du kan allerhøjst optimere dit system, som de andre siger, til at udnytte den forbindelse du har, bedre.
Avatar billede francke Nybegynder
22. maj 2001 - 11:29 #8
Der står noget her http://www.aod.dk
Avatar billede redbastard Nybegynder
22. maj 2001 - 12:26 #9
man skal ikke sige at man ikke kan snyde med sin ADSL forbindelse, bare fordi man ikke ved noget om det.
dengang ISDN var på toppen kunne man godt ved at snyde skaffe mere båndbredde.
francke har fat i noget der
Avatar billede francke Nybegynder
22. maj 2001 - 12:32 #10
Det er første gang jeg har modtaget roser på eksperten!kimrosgaard har altid været efter mig:=)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 12:37 #11
følger man disse guider, optimerer man blot sit eget system, men man får ikke mere båndbredde end det man har betalt for hos sin udbyder.
http://www.aod.dk/PH_Webtweak9x.zip
http://www.aod.dk/sguide_default_9x.zip
http://www.aod.dk/sguide_tweak_98_ME.zip
Avatar billede parazite Nybegynder
22. maj 2001 - 12:43 #12
redbastard : Hvis der udsendes data med 128bit fra centralen, hvordan vil du så tvinge den til at sende mere? Tror ikke på det.
Avatar billede redbastard Nybegynder
22. maj 2001 - 14:07 #13
jeg siger ikke at man kan,men siger bare at fordi man ikke ved det,ikke kan afvise det
Med ISDN kunnne man ringe et specielt nummer og så få fuld båndbredde
Avatar billede redbastard Nybegynder
22. maj 2001 - 14:08 #14
iøvrigt er det jo nøjagtigt samme netværkskort der bliver leveret  til alle hastigheder fra TeleDK
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 14:13 #15
fuld båndbredde?? hvad mener du helt præcist?
Avatar billede parazite Nybegynder
22. maj 2001 - 14:15 #16
Ja, det er samme netværkskort, men dette netværkskort understøtter op til 100 mbit. Skulle man så også kunne for 100 mbit til sin linie, eller hvad? Som sagt, æder den ikke.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 14:19 #17
nej, og det med at ringe til et specielt nummer for at få 128kbit på isdn er der heller ikke noget mærkværdigt i da man for at få 128kbit skal sætte sit modem op til at køre bundling samt modempuljen i den anden ende også skal kunne køre bundling! igen er det udbyderen der bestemmer farten.
Avatar billede redbastard Nybegynder
22. maj 2001 - 15:28 #18
ja ja
så siger vi det
fuld teoretisk båndbredde ifølge teleDK!!!!
Avatar billede Ronny85 Praktikant
25. maj 2001 - 21:18 #19
Prøv Alltheweb.com Og søg efter adsl booster
Avatar billede mr-com Nybegynder
25. maj 2001 - 21:47 #20
-sku mene at det er i din udbyders registre der finder ud af hvor stor hastighed du skal have tildelt!
-så hack ind i dem og lav det om!
(if ya dare ;)
Avatar billede lasseman Nybegynder
01. juni 2001 - 20:41 #21
kender nogen et virkelig godt optimeringsprogram til forbindelsen?
Avatar billede rnh2 Nybegynder
07. juni 2001 - 20:19 #22
dengang ISDN var på toppen kunne man godt ved at snyde skaffe mere båndbredde.

måske du kunne fortælle hvordan
Avatar billede rnh2 Nybegynder
07. juni 2001 - 20:21 #23
Med ISDN kunnne man ringe et specielt nummer og så få fuld båndbredde

Måske nogle kender nummeret
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
07. juni 2001 - 21:07 #24
rnh2:> Hvad mener du med fuld båndbredde? Den kan jo aldrig blive mere en 128kb!
Avatar billede avlund Nybegynder
07. juni 2001 - 21:11 #25
Lytter med her...
Avatar billede starfish Nybegynder
08. juni 2001 - 23:43 #26
Har hørt fra én på teledanmark internet at det har været praktiseret blandt medarbejdene at \"komme til\" at opgradere deres bekendtes abbonnementer ved at sætte en option. Det er vist blevet stoppet med trusler om fyring da TDC fandt ud af at det skete.

Vil ikke hænges op på noget, da det som nævnt bare er noget jeg har hørt fra min  kammerat, der arbejder hos TDC internet!
Avatar billede rnh2 Nybegynder
09. juni 2001 - 16:10 #27
jdaugaard:>Er Jeg klar over det var fra et spørgsmål højere oppe på siden da jeg er    intereseret i at få mit isdn til at køre mere stabilt go hurtigere download
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. september 2001 - 16:41 #28
har faktisk hørt noget om at isdn godt kan gøre hurtigere...
ved ikke om det er noget, men man kunne komme op på hele 256 kbit på et tidspunkt på vores central grundet en server(?)/installationsfejl

jeg har dette fra en tdc tekniker

Avatar billede egede Nybegynder
19. september 2001 - 16:44 #29
når du skal downloade så går det op til 3x gange hurtigere med DAP.
ref.: http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=Download+Accelerator&cn=&ca=10001
Avatar billede egede Nybegynder
19. september 2001 - 16:45 #30
DAP = Download Accelerator (Plus)
Avatar billede euhp Nybegynder
17. december 2001 - 14:21 #31
hold da kæft, er computerejere virkelig så dumme... DET KAN IKKE LADE SIG GØRE AT FÅ STØRRE BÅNDBREDDE END DEN, DER ER TILDELT FRA CENTRALEN, HVERKEN PÅ ADSL ELLER ISDN!!!!!!! FAT DET
Måske skulle I prøve at BETALE for større båndbredde. Så kan I heller ikke anmeldes eller opsiges for at rode med noget, I ikke har lov til.
Avatar billede lasseman Nybegynder
17. december 2001 - 14:24 #32
jamen...... en hjernedød newbie som ikke har en skid forstand på det han siger, her også fundet vej til ekspertens forum!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
17. december 2001 - 15:26 #33
hvem er det i snakker om?
Avatar billede lasseman Nybegynder
17. december 2001 - 18:00 #34
euph
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
17. december 2001 - 18:04 #35
ahh. okay, troede lige :)
Avatar billede delpirzola Nybegynder
18. december 2001 - 09:37 #36
lasseman:

på det tidspunkt jeg skrev dette var det for at se om det kunne lade sig gøre, det var bare for at tjekke en påstående \"ven\".
jeg finder det ikke nødvendigt at skulle få en større båndbredde end min 4m/bit som jeg har nu.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
18. december 2001 - 15:01 #37
delp...>> blære anus :-)
Avatar billede francke Nybegynder
18. december 2001 - 15:15 #38
4m/bit? Få\'s de større?  :))