Avatar billede boeriis Nybegynder
27. november 2006 - 20:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort!

Hej eksperter.

Jeg skal have mig et nyt grafikkort (PCI-e)
Jeg har i øjeblikket et Geforce FX5900XT.
Så det nye skulle gerne kunne køre de nye spil som Madden 2007 og således ordentligt til en rimelig pris, da jeg ikke er stenrig ;)
Nogen i kan foreslå?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2006 - 22:40 #1
hvad er dit budget ?

vælg et geforce kort der hedder gt til sidst ikke gs som nogen af dem også hedder .

du kunne evt se på gf 7100 serien de ligger i en rimelig pris

medmindre du vil op i gf 7900 gt serien
Avatar billede simlau Nybegynder
27. november 2006 - 22:59 #2
Du skulle gerne kunne køre madden uden problmer det kræver:

windows xp or windows 2000

800 Mhz or faster cpu 256mb ram 2 GB harddisk 8x cd or dvd drive
64 MB video card

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Madden_NFL_07

Men nogle bud på et ny kort:

I den billige ende:
Radeon X800 GTO 256mb - ca 700 kr
Eller:
Geforce 7600 GT eller gs - 900-1200 kr

Mellem klassen ca 1500 kr:
Radeon X1950 PRO
Eller
Geforce 7900gs

Den dyre klasse ca 2000 kr:
Geforce 7900 gt eller gto
Eller
Radeon X1900 XT

Den meget dyre klasse:
Geforce 8800GTS (3300kr)
Geforce 8800GTX (4300kr)

Det er svært at vurderer hvor meget du har tænkt dig at betal, så kom med nogle i alle pris klasser.

Hvad er resten af dit system, så grafikkort ikke bliver over kill?
Det kan jo også være at det er en anden del af computer der trænger til at få nye dele.
Avatar billede boeriis Nybegynder
28. november 2006 - 09:11 #3
Jamen det er egentlig fordi jeg er ved at samle en computer selv:

Motherboard: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=06303&type=hardware
Ram: ikke besluttet endnu. men 1024.
CPU'en er heller ikke besluttet. Men omkring 2,7-3 ghz er hvad jeg søger tror jeg.
Avatar billede simlau Nybegynder
28. november 2006 - 12:13 #4
Hvis du skrive noget mere om behov og budget, er det nemmer at hjælpe dig.

Har du nogle dele du vil genbruge?
Avatar billede boeriis Nybegynder
28. november 2006 - 12:51 #5
Ja det er umiddelbart kun harddisk og cd-rom drevet.

7300 serien. Hvor godt er det?

Behov: Skal i det store hele blot fungere bedre end det gamle jeg havde som nævnt
Avatar billede simlau Nybegynder
28. november 2006 - 13:17 #6
Hvis du skal ud og investerer ville jeg gå op til et 7600.

De 7300 vil være bedre end dit gamle kort, men ikke lige så meget bedre end 7600..
Avatar billede boeriis Nybegynder
28. november 2006 - 13:52 #7
Nu kan jeg se der er en del forskellige 7600 kort på edbpriser.
Kan du eventuelt finde et rimeligt kort derinde fra? (:
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 09:03 #8
Det er jo den samme chip der sidder på kortende så producenten betyder ikke så meget.
Men ASUS, Club 3D og Inno3D plejer at lave gode kort:

Et 7600gt forslag:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240154

Et 7600gs forslag:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=220563

Der er ikke ret stor ydeles forskel på de 2 kort, men hvis du vil spare 200 kr så tag gs kortet.
Avatar billede boeriis Nybegynder
29. november 2006 - 09:16 #9
Super.
Jetdirect nævnte i den øverste kommentar at jeg skulle tage gs og ikke gt?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2006 - 10:21 #10
det var nu omvendt ,du skal vælge et gt kort som mimimum da de er bedre end gs kort

>>vælg et geforce kort der hedder gt til sidst ikke gs som nogen af dem også hedder .
Avatar billede boeriis Nybegynder
29. november 2006 - 10:31 #11
ja tastefejl (:

hvad er forskellen?
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 10:42 #12
gt kortet har 256 gddr3 ram

gs kortet har 512 gddr2 ram

Men begge kortede vil være en del bedre end dit gamle FX5900XT.
Avatar billede boeriis Nybegynder
29. november 2006 - 16:07 #13
er der stor forskel på de to slags ram så?
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 16:10 #14
GDDR-3 er direkte designet til at være grafikhukommelse, og det kan betyde endnu hurtigere grafikkort.

Specifikationen til GDDR-3 lægger sig tæt op af DDR-2, men nogle vigtige forskelle gør førstnævnte RAM-type bedre egnet til grafikkort.

DDR-2 er designet til at virke henover en bus, men på et grafikkort er der i stedet tale om en punkt-til-punkt forbindelse direkte mellem grafikprocessoren og RAM-chips. Netop den detalje tager GDDR-3 højde for, og det skulle kunne øge hastigheden.

Frekvenserne på GDDR-3 skulle også kunne nå højere op end DDR-2, da der skal bruges færre komponenter til produktionen. Desuden er strømforbruget mindre, hvilket betyder mindre varmeudvikling, der igen kan omsættes til endnu hurtigere clockfrekvenser.

Citat
http://www.pcworld.dk/art/4965?a=search&i=0
Avatar billede boeriis Nybegynder
29. november 2006 - 16:14 #15
Tak for svarene. Tror jeg er godt i stand til at få købt et grafikkort nu.
Mange tak alle jer der har deltaget.
Avatar billede loppehund Nybegynder
29. november 2006 - 16:25 #16
Np
Avatar billede simlau Nybegynder
29. november 2006 - 16:27 #17
Held og lykke med købet
Avatar billede loppehund Nybegynder
08. januar 2007 - 12:34 #18
Lukketid??