Avatar billede kjerumgaard Nybegynder
22. november 1999 - 00:56 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Confikuration af com port

Jeg har været så heldig at komme i besidelse af en lille hånd holdt pc der køre windows ce og kan tilsluttes min hjemme pc, men da der ikke var flere ledige com porte tilbage på hjemme pcen, købte jeg et kort til computeren med et ekstre comport stik. Dette kort som jeg har til delt IRQ nr. og adresse der er udvalgt af windows 98, kan godt komme i kontakt med den hånd holdte (det kan jeg se ved at den hånd holdt starter når hjemme pcen startes)men den kan ikke transpotere data, Pcen kommer med en meddelse om at den ikke kan komme i kontat med den hånd holdte,bits,datsbits, stopbit, og flow-styring er indstillet efter manualen, der er ingen konflikter og windows meddeler at enheden køre korekt.
Hvad kan orsagen være til at jeg ikke kan komunikere med den hånd holdte pc?
Avatar billede chris Nybegynder
22. november 1999 - 02:08 #1
Jeg har været ude for noget af det samme.

Prøv at tjekke din: Bits Per second på den pågældende port efter en ekstra gang. Det løste mit problem.

Hvilket software bruger du til at sync. de to maskiner?
Avatar billede aleks Nybegynder
22. november 1999 - 07:35 #2
Prøv at sætte hastigheden ned på COM-porten, derefter så prøv med en af de andre COM-porte (bare for at se om det virker på dem)!
Avatar billede neptun Nybegynder
22. november 1999 - 08:39 #3
Der er normalt en række jumper på et ekstra comport kort, sørg for at ændre adr. på kortet også.

P.s. 95 og 98 win er ikke skide gode til at finde ud af konflikter.
Avatar billede kjerumgaard Nybegynder
22. november 1999 - 10:03 #4
Alle tre forslag er forsøgt, uden noget resultat.
Computeren og den håndholdte pc kan godt komunikere over den port jeg normalt bruger til min mus.
Windowsce sørger selv for at synkonisere.
Jeg har prøvet at ændre jumperne, kun med det resultat at windows tildeler den et andet comport nr. men det virker stadigt ikke.
Avatar billede kjerumgaard Nybegynder
22. november 1999 - 10:08 #5
Alle tre forslag er forsøgt, uden noget resultat.
Computeren og den håndholdte pc kan godt komunikere over den port jeg normalt bruger til min mus.
Windowsce sørger selv for at synkonisere.
Jeg har prøvet at ændre jumperne, kun med det resultat at windows tildeler den et andet comport nr. men det virker stadigt ikke.
Avatar billede aleks Nybegynder
22. november 1999 - 10:11 #6
Hvad så med at flytte musen over på den nye COM-port???

Ellers er det sikkert et nyere kort med COM-porten og til dem skal der benyttes en speciel driver til kortet.

Men kan du ikke leve med at bytte rundt på musen og den hånd holdte???
Avatar billede kgl Nybegynder
05. december 1999 - 12:42 #7
Deaktiver FIFO-buffer & evt. deaktiver flowstyring.

Avatar billede kjerumgaard Nybegynder
06. december 1999 - 00:36 #8
Til Aleks: min mus vil heller ikke køre over den nye port.
Til kgl: hvordan og hvor gør jeg det, det er en af de ting jeg ikke har prøvet så jeg vil være meget glad for et mere uddybende svar
Avatar billede aleks Nybegynder
06. december 1999 - 09:47 #9
For at deaktivere FIFO-buffere skal du ind i Start->Indstillinger->Kontrolpanel, her vælger du System.
I enhedshåndteringen vælger du Porte(COM & LPT) og så din comport, under Portindstillinger vælger du Avanceret og her kan du så deaktivere FIFO.