Avatar billede casperc Nybegynder
27. november 2006 - 15:10 Der er 8 kommentarer

Spørgsmål om Viasat Parabolmodtager

Jeg har købt mig et Viasat abonnoment, da jeg ikke kan modtage kabeltv der hvor jeg flytter hen.

Jeg har samtidig en KISS dvd/harddisk afspiller, som jeg har haft rigtig meget glæde af. Især den feature, hvor jeg kan programmere den til at optage over nettet eller via min mobiltelefon.

Men med mit nye Viasat kan jeg ikke bruge det længere, da jeg jo ikke kan splitte tv-signalet op så det passer til min KISS.

Er der nogen der kender til en parabol modtager, som kan splitte kanalerne op, så jeg igen kan få glæde af min KISS?
Avatar billede coderdk Praktikant
27. november 2006 - 15:47 #1
Du tænker på at kunne se mere end én kanal ad gangen? Det kan du ikke, så skal du have flere receivere ;) Eller kunne dekode mere end én kanal ad gangen...
Avatar billede casperc Nybegynder
27. november 2006 - 17:26 #2
Næ egentlig ikke... Vil bare gerne kunne indstille min KISS så hver kanal fra viasat har sin egen kanal på min HD-afspiller.
Avatar billede coderdk Praktikant
27. november 2006 - 19:09 #3
Ok, det kan du nok ikke. Satellitreceiveren er jo kun på én kanal eller på en af AV'erne... Du er nødt til at indstille receiveren på den kanal som optageren skal optage på :(
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. november 2006 - 19:14 #4
Er der ikke mulighed for at indstille decoderen på forskellige kanaler? Så den selv skifter, det er jeg nemlig næsten sikker på vores kunne, da vi havde en.. Er dog nok ikke så praktisk hvis du vil optage via explorer eller mobil. Så forsvinder det smarte lidt :)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2006 - 22:36 #5
uanset hvilken sattelit modtager man har så kan du ikke splitte kanalerne op .

kun det professionelle udstyr der bruges i antenne foreninger kan men det har vi alm brugere ikke råd til ;-)

så den smarte funktion med at du kan fjern programere via interneteet kan ikke bruges sammen med sat boksen .
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2006 - 13:10 #6
respons ?
Avatar billede casperc Nybegynder
21. februar 2007 - 13:48 #7
Kan I ikke lige smide et svar, så deler jeg lige lidt points ud...
Avatar billede coderdk Praktikant
21. februar 2007 - 14:13 #8
ok (c: