Avatar billede quercus Nybegynder
21. maj 2001 - 22:59 Der er 105 kommentarer og
1 løsning

Løs opgaven og få 100 point og kr. 500,- kontant

Hjælp os med vores nye logo og få 100 point og kr. 500,- kontant

Vi er et lille nystartet initiativ der på nye måder vil forene Internet og video på en interaktiv platform. Vi skal bruge et logo som kan symbolisere noget af det vi står for og det skal kunne bruges i flere sammenhænge. Det betyder bl.a. at det skal kunne anvendes i forskellige medier, f.eks. Internettet eller TV. Ligeledes skal det kunne anvendes på forskellige former for tryk, eksempelvis på brevpapir, visitkort, tekstiler mv.

Du har helt frie hænder (mus) til at lave netop dette logo. Der er dog én ting som skal indgå i logoet – IR eller ir. Dette SKAL indgå som en del af logoet.

Som ledetråde til logoet kan vi nævne følgende ting/begreber:
IR eller ir
Improved Reality
Streaming video
Multimedia
Internet

Chancen for de 100 point og kr. 500,- løber frem til den 01.06.01

Ps. Vi forbeholder os retten til ikke at anvende nogle af de indsendte forslag.

Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2001 - 23:01 #1
1. Du må ikke oprette det samme spørgsmål flere gange

2. Du henvises til kategorien Job/Freelance
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2001 - 23:05 #2
Har du et link til siden det skal bruges på? Så man kan se f.eks en firma profil.
Avatar billede tow Nybegynder
21. maj 2001 - 23:14 #3
og en email...?
Avatar billede staz Nybegynder
22. maj 2001 - 08:20 #5
Og hvad med farver, har vi fuldstændig fri hænder eller skal farverne dæmpet, skrivene eller noget andet.

---- Staz ----
Avatar billede quercus Nybegynder
22. maj 2001 - 09:52 #6
tow >> det er et bevidst valg at vi ikke har opgive en e-mail adresse. Seriøse bud på at løsning af opgaven, finder også et sted på nettet at lægge dem. På den måde kan alle andre også følge med den stillet opgave.

el_barto >> undskyld…
Men vi var nød til at formulere spørgsmålet om, grundet etikken her på Eksperten. Vi føler derfor ikke at det er det samme spørgsmål. Beklager også den forkerte placering, det vælger vi dog at lade ligge.

Staz  >> Staz, opgaven er som den er stillet…
Avatar billede tow Nybegynder
22. maj 2001 - 10:07 #7
ok, ligger et par forslag op senere idag dér
Avatar billede staz Nybegynder
22. maj 2001 - 10:33 #8
Ok, her kommer de første:

http://www.pixel-studios.dk/ir

---- Staz ----
Avatar billede prodic Mester
22. maj 2001 - 12:47 #9
Quercus->I henhold til en tidligere kommentar fra Admin, så skal denne slags opgaver oprettes i Job->Freelance.
Lav et svar selv, accepter det svar, og opret en kopi af spørgsmålet i Job->Freelance.

Et sidste råd - Man får hvad man betaler for.
Avatar billede tow Nybegynder
22. maj 2001 - 14:01 #10
Avatar billede quercus Nybegynder
22. maj 2001 - 14:06 #11
prodic >> Vi skal endnu engang beklage at opgaven er blevet stillet her. Men sket er sket, undskyld.

Som det også bliver nævnt, må man ikke oprette det samme spørgsmål felere gange. Da vi har lavet ændringer én gang, pga. point-system/kontanter, vælger vi altså at lade det ligger her, og beklager vores manglende forståelse for regler mv. på Eksperten.
Avatar billede quercus Nybegynder
22. maj 2001 - 14:11 #12
Kommentar:
Gode bud fra både tow og staz, det er i den rigtige retning.
Husk blot at bogstaverne \'i\' og \'r\' skal indgå.

Vi kan rigtig godt lide Sun microsystems på www.sun.dk
Her indgår bogstaverne \'s\', \'u\' og \'n\' på en flot måde i logoet.
Avatar billede prodic Mester
22. maj 2001 - 14:36 #13
Quercus->Helt OK. Dog er det accepteret, at man lukker et spørgsmål og opretter det i den rette kategori.
Husk, at jo mere præcist man placerer sit spørgsmål, desto mere kvalificeret hjælp får man.
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. maj 2001 - 14:54 #14
Her er første bud. Og Prodic, man får sandsynligvis ikke bedre svar i Job-Freelance, da de flest \'designere\' holder til her!

http://worldzone.net/computers/tnd/ir_1.jpg

Fortsættelse følger...

/Anders
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 14:59 #15
prodic mener ik at man får bedre svar, i den anden kategori. Han mener at man får hvad man betaler for (de 500 kr.) :)

Har jeg ret prodic? :)
Avatar billede prodic Mester
22. maj 2001 - 15:01 #16
Ja og designere laver som regel ikke logoere...
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 15:05 #17
:)
Avatar billede prodic Mester
22. maj 2001 - 15:08 #18
Milo->Helt korrekt.
Avatar billede tow Nybegynder
22. maj 2001 - 16:05 #19
undskyld prodic, men må jeg høre din defination af en designer siden sådan en ikke laver logoer...?

anyway, fuck it

Avatar billede prodic Mester
22. maj 2001 - 16:09 #20
En designer designer, en grafiker laver f.eks logoere. Sådan ca. vil jeg definere det.
Avatar billede tow Nybegynder
22. maj 2001 - 16:12 #21
ok, men er designer og design i det hele taget ikke et rimeligt bredt ord, så er det vel forkert at sige en designer som regel ikke laver logoer.

Designer dækker da over 1000 ting....

Anyway, kan godt se din pointe i den med grafikeren though, så ingenting ivejen....sku bare liiiiige høre!
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2001 - 16:26 #22
enig med prodic...

ja designer dækker fejlagtigt over for meget tow.
Avatar billede peellefsen Nybegynder
22. maj 2001 - 16:43 #23
Avatar billede tow Nybegynder
22. maj 2001 - 17:00 #24
Avatar billede tow Nybegynder
22. maj 2001 - 17:01 #25
quercus - du må lige speake noget mer´ op....det er dig der skal have lavet et logo.

infoinfoinfoinfo
Avatar billede staz Nybegynder
23. maj 2001 - 08:19 #26
quercus >> Lidt mere info omkring allerede givet logo´er ville være dejligt.

Prodic & Tow >> Jeg kunne godt tænke mig og blande mig i diskutionen. Jeg er ved og uddanne mig til mediegrafiker, hvad er jeg så: Grafiker, designer !

---- Staz ----
Avatar billede quercus Nybegynder
23. maj 2001 - 10:27 #27
tow, prodic og staz >> De bud som tow og staz er kommer med, er i den rigtige retning.
Det er som nævnt vigtigt at det også kan bruges på eks. papir. Stor brug af 3D er derfor ikke at foretrække da disse effekter alligevel går tabt.
Som tidligere tidligere nævnt syntes vi at SUN (www.sun.dk) har et rigtigt godt logo.
Højgaard & Schultz (http://www.hs.dk) er også rigtig godt, da de også som SUN bruger deres bogstaver som en del af logoet.
Eller Monberg & Thoersen (http://www.monthor.dk) som er gået sammen med H&S (http://www.mtxhs.dk/). Især deres nye logo efter sammenslutningen er et godt bud.

Håber dette er ledetråde nok.
Avatar billede tow Nybegynder
23. maj 2001 - 10:32 #28
Medie Grafiker uddannelsen er jo bare den almindelige grafiker der er lavet om. Jeg ved ikk hvor du tar´ din mediegrafiker henne, men jeg gik de 20 ugers grundforløb eller hvor meget det nu var, i aalborg.

Der var rimeligt meget grafisk arbejde, altså illustration og noget tegning og noget og det hele foregik på mac, så alt i alt rimeligt typisk grafisk miljø dér.

Men en grafiker er da osse designer, hvordan man så vælger at definere designer (?!).

Anyway, jeg tog derefter grundforløbet på digital media udd., meget det samme, men mere \"nørdet\" og med knap så meget grafisk lir, det var udelukkende web og animation.

Selvom der var mindre typisk grafisk arbejde, gik det dog stadig ud på at lave logo´s osvosvosvosv.....så den der me at en designer ikke laver logo´er tror jeg er liiiidt forældet.

Men on the matter på hvad din titel er vil jeg da bare kalde dig grafisk designer(!)...

anyanyway, det hele er efterhånden så kludret sammen, alle udd. skal helst hedde et eller andet hype (medie, designer sov sov osv). Plus det fact at man efterhånden sku ku lidt af hvert...det´ ikk så meget specialiseret/ensrettet mer´.

hvavedjeg

Avatar billede tow Nybegynder
23. maj 2001 - 10:37 #29
quercus - det er fint med ledetråde, problemet er bare at du må beskrive mere specifik hvad ved de fremsatte logo´er du ka´ li og hva du ikk´ ka li.

Det er, for mit vedkommende, forslag og ikk´ \"færdig til brug\" logo´er.

Så hvis du ku sige \"det der ka jeg li\" istedet for at sige at vi er på rette vej ville det hjælpe gevaldigt...ellers kan vi jo blive ved med at lave forskellige logo og forskellige udgaver af det samme logo, til der kommer et der præcist rammer din forestilling.

ok?
Avatar billede staz Nybegynder
23. maj 2001 - 15:38 #30
Tow >> Du har ret. Man kan ikke sige konkret hvad der er hvad og jeg har hørt spm´et så mange gange før jeg er ved og blive skør ;-D

---- Staz ----
Avatar billede oldschool Nybegynder
23. maj 2001 - 16:19 #31
Avatar billede prodic Mester
23. maj 2001 - 16:26 #32
Quercus->Umiddelbart lyder det som om den løsning du eftersøger er et proft. udarbejdet logo.
Den slags koster altså kassen, priserne begynder fra 6.500,- og opefter alt efter kvalitet/symbolik.
Forvent ikke det store for point i den sammenhæng.
Dette skal ikke opfattes som en kritik, af de inkomne forslag, bare en konstatering.

Staz->Uden at kende mere til din udd. ville jeg kalde dig grafiker - måske mere i stil med web-grafiker. Men kender som sagt ikke din udd. og dens formål.
Avatar billede tow Nybegynder
23. maj 2001 - 18:12 #33
Jeg vil gi prodic ret i at er man ude efter et 100% gennemarbejdet logo bør man opsøge et proff firma. De har tid og kapital and wutsoeva til at påtage sig sådanne opgaver.

Jeg forstår dog udemærket quercus i at søge et her. Han vil kunne få et rigtigt godt logo og det er jeg da sikker på han også får.
Problemet er bare at skal man forsøge at lave et logo skal man osse bruge en vis tid på det og hvis man regner de 500kr om til timer rækker de ikke langt.

Meeeen som fattig upcoming designer (!) er man jo villig til at hjælpe og ser man på kvaliteten af de logo´er han KAN få via det her gejl tror jeg nok han sparer en ordentlig røvfuld penge i sidste ende. De 6.500 du snakker om er oss latterligt vildt, men det er da så en anden sag....
Avatar billede prodic Mester
23. maj 2001 - 18:38 #34
tow->6.500,- er en billig pris. Hvad tror du TDC/MSN o.l. har givet for deres logo???
Set i den konstellation er 6.500 BILLIGT. :-)
Avatar billede quercus Nybegynder
23. maj 2001 - 20:25 #35
tow (og alle andre) >> dit sidste bud, det i helt sort, med ir og de to ringe, er rigtig godt. Det ville godt kunne bruges.

Vi kan se at der er en del snak om prisen. Vi ser det dog sådan, at vi giver nogle upcoming grafikere eller designere, det bestemmer i selv, en mulighed for at tjene en skilling. Vi håber at rigtig mange vil bruge en lille smule tid, og muligheden for at tjene kr. 500,- er så ret stor. Så kan vi vælge blandt de mange bud.
Avatar billede quercus Nybegynder
23. maj 2001 - 20:29 #36
ps. intet er afgjort endnu. Vi ser gerne flere bud som tows sidste i sort, samt logo som det på: http://www.mtxhs.dk
Avatar billede tow Nybegynder
23. maj 2001 - 22:20 #37
prodic - set iforhold til så meget andet er det da måske en billig pris med de 6500, men det ændre ikke på at jeg synes det er latterligt dyrt (selvfølgelig med undtagelser).

Generelt synes jeg reklame/web branchen køre med latterligt høje priser, men hvad....
Avatar billede atf_nova Nybegynder
23. maj 2001 - 23:20 #38
3 mere hérfra!!
http://www.friserverplads.dk/hunter00/irshow.jpg

nille aka atf_nova
Avatar billede tow Nybegynder
24. maj 2001 - 02:20 #39
har et par nye forslag i samme stil, godt at høre du ku li´ det.

anyway, ligger dem lige op imorgen nu det´ sengetid...
Avatar billede tow Nybegynder
24. maj 2001 - 13:34 #40
Avatar billede tow Nybegynder
24. maj 2001 - 13:35 #41
så speak op, hvilket logo skal der evt. arbejdes videre på?
Avatar billede tow Nybegynder
24. maj 2001 - 16:11 #42
Avatar billede plaf Nybegynder
24. maj 2001 - 16:16 #43
Har også leget lidt med bogstaverne:

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/74731/74731.html

/Plaf
Avatar billede staz Nybegynder
24. maj 2001 - 17:40 #44
Her er et par stykker. Jeg ved jeg har skrevet internet reality, men det kan ændres hvis du kan lide logo´erne.

http://www.pixel-studios.dk/ir_ny

---- Staz ----
Avatar billede and.vang Nybegynder
24. maj 2001 - 19:44 #45
Og her er jegogså med endnu et forsøg:

http://worldzone.net/computers/tnd/ir_2.jpg

/Anders
Avatar billede andersm Nybegynder
25. maj 2001 - 00:20 #46
-> tow og staz jeg blander mig lige lidt. I har begge lavet nogle rigtig fede logo forslag! - Godt gået!
Avatar billede michael_r Nybegynder
25. maj 2001 - 14:27 #47
Jeg vil også gerne give mit bidrag til et kommende logo:

http://imac.homepage.dk/IR/

Logoet er oprindelig opbygget i eps format, og kan derfor skaleres fra frimærke størrelse til plakat størrelse uden at forringe kvaliteten den mindste smule.

Farven jeg har valgt er mørklilla, da farven lilla længe har været kendt som en kompleks farve, der giver udtryk for et anderledes syn på tingene. Jeg har i denne forbindelse valgt lilla, for at markere en innovativ virksomhed, der ikke er bange for at se tingene fra en anderledes vinkel.

Logoet er opbygget i CMYK-farver, og er derfor direkte klar til tryk på brevpapir, visitkort og hvad man ellers kunne ønske sig.

Forslag til ændringer er velkomne :)

Mvh. Michael.
Avatar billede atf_nova Nybegynder
25. maj 2001 - 19:10 #48
andersm-> hva mæ\' mine? er de grimm\'? =/
Avatar billede tow Nybegynder
25. maj 2001 - 19:11 #49
Michael r - nu er det ikk´ for at nedgøre dit forslag, men på den måde du beskriver dit forslag lyder det af en hel masse.

Det er osse fint nok osv, men jeg vil skyde på at jeg vil (såvel som staz) kunne lave mine forslag om til et andet format (vektorisere det....eps, ai...wuteva) på ingen tid.

Og så mener jeg at det er udseendet det går ud på når vi snakker forslag, enhver bør hurtigt, kunne lave sine forslag om.

Så ikk noget myntet på dit forslag, egentligt mere bare lige for at sætte tingene på plads.

nb: og den med farverne....jeg tror det er smag og behag, men går vi efter den  beviselige \"sådan virker farver på folk\" tror jeg osse nok at enhver ville kunne finde fordele (såvel som ulemper) ved lige præcis den farver man selv benytter.

tak
Avatar billede michael_r Nybegynder
25. maj 2001 - 19:55 #50
Hej tow,

Jeg synes nu at det er en væssentlig oplysning, at mit forslag er lavet i eps format - og derfor med garanti (med undtagelse af farven, som kommer an på din skærmopsætning) vil se sådan ud på tryk. Jeg ved godt at man med diverse værktøjer kan konvertere til eps format, men det kræver en hel del tid og så er det ikke sikkert at man får nøjagtig det samme resultat som man har fremvidst her (det er ikke alt, der også virker på tryk).

M.h.t. farven, så er det nu ikke fordi jeg er mere betaget af lilla end nogen anden farve. Jeg har mine fakta fra bl.a. Pantone ( http://www.pantone.com ), der har skrevet om farvernes betydning - og lilla har netop de engenskaber jeg har beskrevet tidligere :)

Mvh. Michael.
Avatar billede tow Nybegynder
25. maj 2001 - 20:03 #51
Det er måske en væsentlig oplysning, men i så fald vil jeg da så gøre opmærksom på at dette ikke er noget problem. Og jeg mente egentligt ikke \"at konvertere\" til eps eller lignende, logo´erne er ikk mere kompliceret end at de hurtigt kan laves, mangen til, i et andet format. Konvertering er lidt problematisk i nogle tilfælde det har du ret i (men lang tid tager det dog ikke).

Jeg mener heller ikke at din forklaring på hvorfor du lige præcist havde valgt farven lilla, var dårlig, men mente bare at man altid kunne finde fordele, såvel som ulemper, ved de forskellige farver, ligemeget hvilken farve vi snakker om.

tow
Avatar billede and.vang Nybegynder
25. maj 2001 - 22:24 #52
Kunne man få nogen kommentare på mine forslag??

/Anders  and.vang
Avatar billede plaf Nybegynder
25. maj 2001 - 22:37 #53
Her er også et par nye:
http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/74731/74731.html

Vi er vist flere, der gerne vil have nogen kommentarer...

Ingen har vel lyst til at skyde i blinde frem til 1/6....

/Plaf
Avatar billede quercus Nybegynder
26. maj 2001 - 10:12 #54
Vi vender meget snart tilbage med noget feedback. Jeg har dog fået opgaven, men har et \"bagland\" jeg skal snakke med. Derfor den lidt lange svartid.

Vi melder meget snart lidt ud, så ingen skal skyde i blinde....
Avatar billede brandy Nybegynder
26. maj 2001 - 11:04 #55
http://home1.stofanet.dk/andy/logo.gif

Nå, jeg vil da også lige give det et lile forsøg.

K.I.S.S. - stil:
velegnet til tryk, brevpapir og hele molevitten.
Fylder 1.2 kb

[Brandy]
Avatar billede plaf Nybegynder
27. maj 2001 - 21:25 #56
Avatar billede brandy Nybegynder
27. maj 2001 - 21:30 #57
Plaf--> Nydeligt! Men Real-e-ty  skal vel ændres til Reality... ;)

[Brandy]
Avatar billede plaf Nybegynder
27. maj 2001 - 21:36 #58
Ups...klarer jeg lige om lidt -
typisk mig (og jeg KAN ellers godt stave)!
Avatar billede plaf Nybegynder
27. maj 2001 - 22:41 #59
Sådan!

Man kan sige meget, men når jeg laver en fejl, så er den GENNEMFØRT! :-)
Avatar billede atf_nova Nybegynder
28. maj 2001 - 05:18 #60
Avatar billede atf_nova Nybegynder
28. maj 2001 - 05:19 #61
æv...=(
Avatar billede quercus Nybegynder
28. maj 2001 - 11:01 #62
Hej allesammen igen.

Det er virkelig nogle spændende og alsidige forslag i toner frem med, tak for det.

Bedste bud indtil videre kommer fra \"tow\" og er logo nr. 4 fra toppen her: http://www.jentow.dk/improvedreality.htm -

Her skal der dog arbejdes en del med fonten på IR og/eller Improved Reality, men den kan vi godt selv håndtere hvis det er.

Der skal altså arbejdes lidt henimod denne type logo - jeg savner dog en lidt mere corporate-agtigt stil over logoet. Her kommer nogle eksempler på logoer der signalerer noget af det vi leder efter:

http://www.gts.com
http://www.msn.com
http://www.commerceone.com/
http://www.telenor.com/
http://we.home.agilent.com/cgi-bin/bvpub/agilent/intl_bus/home.jsp?COUNTRY_CODE=ZZ&LANGUAGE_CODE=eng
http://www.sun.dk/
http://www.hsas.dk/hsas/website.nsf

Jeg ved godt det ikke er en nem opgave men IR/ir må meget gerne på en elegant måde integreres i sådanne typer logo.

Det gør ikke spor at I kun koncentrerer jer omkring logoet/grafikken, da vi selv har en special font som vi skriver \"Improved Reality\" med. Selvfølgelig gør det ikke noget hvis I skriver \"Improved Reality\" ved siden af logoet - det kunne jo være i fandt en federe font.

Vi glæder os til flere forslag - tak for nu.

-IR
Avatar billede tow Nybegynder
28. maj 2001 - 12:37 #63
Ok, nu er det ikk for at være en pik, seriøst, virkeligt..(!), men hvis du kan bruge mit forslag, men mener at det skal rettes lidt til, ville det så ikke være på sin plads og sige \"ok, nu har vi fundet et logo vi ka li, det har tow lavet og det er derfor oss ham der bør få kreditten for det\"....!?

Jeg har vel osse den \"rettighed\" over logo´et  at det er mig der bør rette det til osv., andre kunne jo sagtens gøre det, men forslaget var mit og jeg føler derfor osse det er mig der bør gøre det færdigt og tilføre logo´et de ting som I nu nævner (corporate stil etc.).

Lyder det ikk fair nok eller hva siger I?

speak up
Avatar billede brandy Nybegynder
28. maj 2001 - 13:28 #64
Tow--> Enig! - på den måde, at det ville være helt vildt svinet at en anden laver noget som ligner dit og bliver valgt - men der er sat en deadline som bør holdes da det kan være der er nogle som sidder med et forslag mere.

[Brandy]
Avatar billede quercus Nybegynder
28. maj 2001 - 13:44 #65
Vi ved endnu ikke om vi kan bruge dit forslag tow, men du har lavet det logo som jeg umiddelbart mener er i stil med den type vi leder efter, men stadig er det ikke nøjagtig sådan det skal være. Så hvis du nu tilpasser logoet de ting jeg nævnte i forrige kommentar er der nok en sandsynlighed for at du vinder \"konkurrencen\".

Men tow du må også være åben for at andre har lov til at komme med input nu hvor vi endelig har fået beskrevet os ud af hvad vi forventer af et logo til Improved Reality - de har også gjort et stort arbejde ud at vise deres forslag, og som sagt kan jeg se at I alle har en god grafisk sans og kreativitet.

Dette betyder ikke at I andre skal kopiere tow\'s logo men prøv at lave noget stil med de logoer der er på hjemmesiderne i forrige kommentar.

Håber ikke du føler dig uretfærdigt behandlet tow!
Avatar billede tow Nybegynder
28. maj 2001 - 14:30 #66
Nope, føler mig slet ikk uretfærdig behandlet, intet der.

Jeg er åben overfor alle andre´s forslag, men siger I at \"tow´s forslag kan bruges og det må godt ligne det\" føler jeg bare \"ok, så luk sprg. og fordel pointene ud på dem der har hjulpet jer\" så skal jeg gene give det det sidste touch!

Det er fint at ha noget at vælge imellem og det har I osse fået, der er kommet pænt mange coole forslag der, men lader i \"konkurrencen\" køre en måned mere får i dobbelt så mange forslag som nu, en måned yderligere, endnu flere forslag igen...osv osv osv. Hvis I ka´ følge mig?

I vil få gode forslag herfra og til juleaften, det er bare et sprg. om at \"satse\"/sætte sig på et bestemt og så sige \"ok, dette forslag mangler det sidste, men det er der næææsten\".

sån ser jeg det og det er, oprigtigt talt, ikk for at være en dick.

brandy - klart, og cool du ku´ følge mig oss!

Avatar billede plaf Nybegynder
28. maj 2001 - 14:50 #67
Jamen jeg leger videre - og prøver at undlade at kopiere Tow...

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/74731/74731.html
Avatar billede brandy Nybegynder
28. maj 2001 - 17:36 #68
http://home1.stofanet.dk/andy/IRlogo.jpg

Tjaeh...noget anderledes - skulle gerne virke lidt \"corporate agtigt\" skrifttypen har jeg ikke rigtigt gjort noget ud af, da i jo har jeres egen i vil bruge, men det er mere ideen med selve logoet.

[Brandy]
Avatar billede atf_nova Nybegynder
28. maj 2001 - 22:36 #69
her er der nogle flere...
http://novaweb.subnet.dk/improshow.gif
Avatar billede tow Nybegynder
29. maj 2001 - 09:21 #70
et par nye forslag + ny url:

http://www.jentow.dk/ir.htm

...corporate stilo og bogstaver uden fødder
Avatar billede brandy Nybegynder
29. maj 2001 - 10:09 #71
http://home1.stofanet.dk/andy/ir.htm

Lige et enkelt forsøg mere. Alle farver kan selvfølgelig nemt ændres.

[Brandy]
Avatar billede quercus Nybegynder
29. maj 2001 - 10:47 #72
plaf >> Hvis man kunne rette lidt op i venstre side, så man måske bedre kunne fornemme et \'i\'. Altså, ikke så meget sving på i venstre side af logoet. Så er dit nr. 13 også et godt bud på \'i\' \'r\' indholdt i et logo.

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/74731/74731.html

alle >> Endnu engang, ir SKAL indgå i logoet, der skal ikke lægges så meget vægt på fonten til \"improved reality\".

Fortsæt det gode arbejde :)
Avatar billede brandy Nybegynder
29. maj 2001 - 10:51 #73
Mr. Quercus--> Hvad synes du om dem jeg har lavet? Jeg vil da sige at de følger en corporate-stil?!

mvh

[Brandy]
Avatar billede tow Nybegynder
29. maj 2001 - 10:59 #74
yup, gi lige en comment på alle de forslag I synes er \"lige ved og næsten\".
Avatar billede plaf Nybegynder
29. maj 2001 - 11:52 #75
Har \"rettet lidt op\" i venstre side ;-)

- Så her er 2 bud mere:

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/74731/74731.html

/Plaf
Avatar billede staz Nybegynder
29. maj 2001 - 13:18 #76
Tre nye herfra:

http://www.pixel-studios.dk/ir

---- Staz ----
Avatar billede tired-dk Nybegynder
29. maj 2001 - 13:59 #77
hm.. sq lige prøve:

www.dbn.subnet.dk/ir.jpg

;)
Avatar billede tired-dk Nybegynder
29. maj 2001 - 15:40 #78
hm.. ok.. her en 1 til! ;)

www.dbn.subnet.dk/ir2.jpg

hope u like m! ;)
Avatar billede tired-dk Nybegynder
29. maj 2001 - 15:48 #79
! *yeah*
en til! *S*

www.dbn.subnet.dk/ir3.jpg
Avatar billede tired-dk Nybegynder
29. maj 2001 - 15:50 #80
WooPS! bruger nok de lidt samme farver.. hehe

men.. hva fa\'n.. det går nok ;)
Avatar billede tired-dk Nybegynder
29. maj 2001 - 16:04 #81
www.dbn.subnet.dk/ir4.jpg

endnu et! bare i en lidt anden stil !
Avatar billede bambino Nybegynder
30. maj 2001 - 11:31 #82
Jeg vil da også prøve med et beskedent forsøg:

http://www.friserverplads.dk/mko/ir_logo.jpg
Avatar billede bambino Nybegynder
30. maj 2001 - 12:05 #83
Og vi prøver en mere venner:

http://www.friserverplads.dk/mko/ir_logo2.jpg
Avatar billede michael_r Nybegynder
30. maj 2001 - 16:01 #84
Mit andet forsøg, jeg har ikke kigget på alle de andre forsøg, og jeg beklager meget hvis det ligner et af disse.

http://imac.homepage.dk/IR

Jeg har valgt at arbejde mig videre fra mit første logo, da jeg stadig synes det forener I og R på en stilren måde (på ingen måde for at kritisere andres forslag, da jeg som sagt dårligt har kigget på dem).

Jeg har lavet 2 versioner, i hver sin farve. Den oprindelige har stadig en blåligt/lilla skær, men jeg har også valgt også at vise hvor let denne farve kan udskiftes med en farve der passer til virksomhedens image. Andre farver der ville passe godt ind er Orange (som mit eks.), lysegrøn og lyseblå, men det kommer helt an på hvad I ønsker at udtrykke med jeres logo.

Mvh. Michael Rasmussen.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
30. maj 2001 - 17:03 #85
Jeg måtte også lige prøve.
Her er 1 logo i forskællige farver:
http://www.xperten.subnet.dk/ir1.jpg
http://www.xperten.subnet.dk/ir2.jpg
http://www.xperten.subnet.dk/ir3.jpg
http://www.xperten.subnet.dk/ir4.jpg

Håber du synes om dem :)

-Techno_dk
Avatar billede plaf Nybegynder
31. maj 2001 - 11:18 #86
Også et til fra mig - kunne godt ligne én, der har mange bolde i luften...

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/74731/74731.html
Avatar billede quercus Nybegynder
31. maj 2001 - 12:45 #87
Husk nu at denne opgave/konkurrence slutter i morgen den 1. juni kl. 23:59:59. Den endelige eventuelle vinder vælges tirsdag den 5. juni kl. 22.00.

Fortsæt endelig det gode arbejde - der er kommet nogle spændende forslag med her i opløbet og vi ser meget gerne flere....

På gensyn

-IR
Avatar billede tired-dk Nybegynder
31. maj 2001 - 13:16 #88
www.dbn.subnet.dk/ir5.jpg

jeps! en til.. HØHØHØH! *G*
Avatar billede bambino Nybegynder
31. maj 2001 - 14:25 #89
Samme som mit første logo men med en anden font og placering.

http://www.friserverplads.dk/mko/ir_logo.jpg
Avatar billede staz Nybegynder
31. maj 2001 - 21:32 #90
Her er tre nye igen:

www.pixel-studios.dk/ir

---- Staz ----
Avatar billede atf_nova Nybegynder
31. maj 2001 - 23:06 #91
Avatar billede quercus Nybegynder
05. juni 2001 - 22:23 #92
Hej allesammen.

Så er logokonkurrencen langt om længe slut og vi skal kåre en vinder. Jeg vil først og fremmest takke alle som har deltaget og rose de mange flotte og inspirerende forslag.

Vi er i fællesskab nået frem til at \"bambino\" vinder med sit seneste indlæg http://www.friserverplads.dk/mko/ir_logo.jpg da dette er det logo der på den mest enkle og elegante måde integrerer IR i logoet. Vi vil dog selv arbejde lidt med fonten og måske farver m.v.

Derfor vil vi bede dig om at sende logoet i det oprindelige format (Photoshop, Illustrator) eller hvad det nu er det er lavet i, så vi kan benytte dette til diverse.

Udover dette skal du sende adresse m.v. til info@improvedreality.com så du kan modtage din fortjente præmie, tak.

Sluttelig vil vi takke alle deltagende endnu en gang og takke eksperten.dk for at sådanne ting som dette er muligt, kanon!

Med venlig hilsen og på gensyn

IR
Avatar billede bambino Nybegynder
05. juni 2001 - 22:34 #93
Jeg takker...

og sender en email til jer med det samme indeholdende de forskellige logoelementer samt min adresse mv.

-Bambino
Avatar billede tow Nybegynder
05. juni 2001 - 22:48 #94
word, cool logo der bambino

og ellers....
Avatar billede tired-dk Nybegynder
06. juni 2001 - 15:59 #95
ehm.. ja ok! seriøst syntes jeg Tow skulle have vundet.. da det er mere elegant!.. bambino\'s har ik fortjænt at vide.. men! what ever..
Avatar billede atf_nova Nybegynder
06. juni 2001 - 22:27 #96
vi tar det med oprejst pande selvom det virker lidt underligt.... =/ . . . tow skulle helt klart ha vundet.... flotte enkle logoer han kom med dér!!
Avatar billede quercus Nybegynder
12. juni 2001 - 11:09 #97
Hej igen gutter.

Nu tror i sikkert vi er komplet sindsyge, men efter hårde og svære prøver må vi erkende at tow\'s logo alligevel falder bedre i IR\'s stil. Bestemt ingen kritik til dig bambino - flot arbejde - du beholder naturligvis stadig din præmie og vi er meget taknemmelige for dit store stykke arbejde.

Så med grædende knæ spørger vi dig tow om du er interesseret i (også) at vinde konkurrencen så vi kan bruge dit logo ( http://www.jentow.dk/improvedreality/IRR.jpg ) - som vi jo synes er rigtig flot og prof.

Vi beklager naturligvis denne lidt mærkværdige optræden men håber på jeres forståelse.

Hvis det har interesse tow er vi nødsaget til at oprette et nyt spørgsmål her på eksperten, hvor du selvfølgelig også får dine 100 point.

MVH IR
Avatar billede quercus Nybegynder
13. juni 2001 - 20:41 #98
Tow ?

Som sagt før, så er det på grædende knæ at vi beder dig komme med et indlæg her på eksperten, hvor du lægger en e-mail vi kan kontakte dig på.

Vi vil meget gerne bruge dit logo og vil derfor gerne i kontakt med dig.

Vi skal dog også videre og kan derfor ikke give dig mere tid end til kl. 20:00 13.06.01

Håber at hører fra dig.

Quercus (IR)
Avatar billede brandy Nybegynder
13. juni 2001 - 21:59 #99
Ikke for noget, men dit indlæg er posted kl 13/06 2001 20:41:17  - Han kan da vel ikke rejse i tiden *lol*!

Avatar billede quercus Nybegynder
13. juni 2001 - 22:07 #100
Sorry :)

kl. 20:00 den 14.06.01
Avatar billede jd Nybegynder
13. juni 2001 - 22:10 #101
brandy-> huh?
Avatar billede jd Nybegynder
13. juni 2001 - 22:10 #102
når :)
Avatar billede tow Nybegynder
18. juni 2001 - 23:51 #103
sorry jeg læste først indlægget nu...efter en overstået exsamen. Min mail:

tow@jentow.dk

Avatar billede quercus Nybegynder
25. juni 2001 - 18:37 #104
Hej tow,

Jeg vi befinder os jo midt i eksamensperioden og midt i sommerferieperioden.
Så derfor også først svar fra os nu.

Vi vender tilbage på din mail i aften.

quercus
Avatar billede quercus Nybegynder
25. juni 2001 - 18:37 #105
Jeg = ja

ups ?!
Avatar billede tow Nybegynder
25. juni 2001 - 21:55 #106
helt iorden dér.