Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. november 1999 - 00:46 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lukke problemmer i Windows 98

Jeg har installeret Windows 98, men kan ikke lukke computeren, men kan dog genstarte den, hvis jeg defragmenterer den kan jeg heller ikke genstarte den. Jeg har prøvet at geninstallere Windows. Hvad skal jeg prøve ?
Avatar billede spacey Nybegynder
22. november 1999 - 04:57 #1
Hej.......

Jeg er ked af at sige det, men den eneste udvej, er nok formatering af din harddisk og geninstallation af windoze.

Alternativt kan du slette dit windows, uden at formatere ved at slette dit c:\windows+c:\programmer ved hjælp af deltree.exe, som ligger i din windows\command\ mappe.
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. november 1999 - 06:40 #2
Gå ind i Windows update og download nogle af de sidste opdateringer der er kommet. Der er nemlig lige kommet (for nogle dage siden) en opdatering til rettelse af hardware konflikter under nedlukningen af Windows.

Hvis du bruger DK Windows kan det godt være at den sidste nye opdatering ikke er der, men jeg har i hvertfalde set 2 forskellige nedluknigs-problem-opdateringer.

http://windowsupdate.microsoft.com/
Avatar billede neptun Nybegynder
22. november 1999 - 08:45 #3
Gå ind i "sikker start" og lav en luk computer.
Prøv igen fra normal start af win. Nu skulle det virke, hvis ikke kan du prøve følgende.

Lav en genvejs taste på dit skrive bord, skriv i kommandolinien....
rundll.exe user.exe,exitwindows

Når du trykker på genvejen vil din pc lukke helt ned.
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. november 1999 - 16:00 #4
Hvis du har en IBM Aptiva, står der på deres hjemmeside at man først skal installere 95 derefter 98 oveni ... har prøvet det og det virker !!
Avatar billede dar Nybegynder
22. november 1999 - 19:11 #5
Det har jeg også hørt, og prøvet
Avatar billede chruker Nybegynder
23. november 1999 - 20:03 #6
I sidste uge installerede jeg Windows 98 SE. Og derefter kunne min maskine ikke lukke og slukke automatisk. Jeg prøvede goulduck's råd og kiggede på windows update. Der var dog ikke umiddelbart noget om konflikt under nedlukning af windows, men der var en opdatering af dll filer, som skulle fjerne risikoen for at dårlig skrevne programmer kunne få windows ned med nakken. Den hentede jeg ned, og minsandten om det ikke også løste mit nedlukningsproblem.

Så jeg kan kun sige til Isskaarup at du kan prøve windows update funktionen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. november 1999 - 20:22 #7
HEY Chruker... du skylder mig nu nogle point... hehe
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. november 1999 - 02:02 #8
Jeg har nu prøvet at downloade opdateringen, og jeg har prøvet at lave en genvej, og intet virker, heller ikke med at lave en sikker start, kan man ikke ændre et eller andet i en fil et sted ??????????
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. november 1999 - 16:03 #9
Har du noget anti-virus installeret? Prøv at slå det fra og prøv derefter at genstarte... det sker nogle gange at det er skyld i det.

Prøv evt. også at gå ind i "kør" og skriv MSCONFIG og OK.
Det er et lille MS program som styre hvad der sker når computeren starter op. I fanebladet længst til højre kan du se hvilet programmer som bliver indlæst under opstart. Prøv at fjerne makeringen til nogle af disse, genstart og genstart så igen. Det kan jo være at det er et af disse programmer som gør at Windows ikke kan lukke ned.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. december 1999 - 00:12 #10
Heller ikke det virker, har du andre idéer goulduck.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. december 1999 - 12:31 #11
Prøv at hente de nyeste drivere til dit grafikkort... dette kan også give problemer.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
07. december 1999 - 13:52 #12
Jeg har nu prøvet at finde drivere til mit grafikkort uden held, men skulle jeg være så heldig at du kender et sted hvor jeg forhåbentlig kan finde en driver. Mit grafikkort er et S3 Trio64+ 86C765. Hvis du hænger på og kan hjælpe mig med dette problem, venter der en en del flere point.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. december 1999 - 15:52 #13
Prøv her fra S3's site ... jeg kunne ikke lige komme i kontakt med serveren, men dine drivere burde ligge her:

http://208.202.167.131/swlib/?license=accept

Du skal ind under 765drv
Avatar billede madshenrik Nybegynder
21. december 1999 - 12:59 #14
Har nu også prøvet dette, men mit svar er det samme stadigvæk ingen mulighed for at lukke.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
28. juni 2000 - 01:52 #15
Hej med jer.
Jeg har selv løst mit problem. Jeg donwloadede en update fra denne side:
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommanded/g260067/Default.asp, hvis dette ikke virker så prøv denne: http://windowsupdate.microsft.com/R423/V31site/.