Avatar billede bajer Nybegynder
26. november 2006 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows xp kan ikke finde USB lagerstick . USB mus virker .

Når jeg sætter mit USB lagerstick til computeren kan jeg ikke se dataene på sticken. Den kommer godt nok op i enhedshåndtering, men kan ikke ses i Stifinder eller Totalcommander. Enheden virker godt nok på min anden computer, hvor der kommer en vindue op hvor jeg kan se hvilke data der er på enheden, og der kommer et nyt drevbogstav op både i Stifinder og Totalcommander. Det har tidligere virket på den anden computer, men er forsvundet efter oprydning af et Spywar/virus angreb.Mener selv det handler om at opsætningen er forkert, men er ikke sikker.
Jeg har prøvet at opdatere styresystemet uden held.
Min MP3 apspiller kan heller ikke ses på den defekte computet.
Drevet vises heller ikke når jeg åbner "denne computer" på den defekte, men godt nok på den anden.
Den defekte computer afspiller godt nok en lyd når enheden sættes til og fjernes, og enheden kommer godt nok op i enhedshåndtering som tidligere beskrevet men andet sker der ikke.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 11:33 #1
Prøv følgende:
Fjern alle dine USB enheder, der er tilkoblet USB stikkene (minus mus/tastatur)

Har du installeret Deamon tools eller f.eks Alchol 120, så er dine drevbogstaver måske blevet ændret, således der er kuk i disse, prøv derfor at
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern  (dem alle)
Genstart Pc`en og lad windows finde og installere dem igen
Herefter sætter du en USB enhed i af gangen og lad den finde /registre den - osv
Avatar billede bajer Nybegynder
26. november 2006 - 14:11 #2
Tak for forslaget. Desværre er det ikke løsningen.
Der har været installeret Alcohol 120 på maskinen, da det kan brænde i CD-Grafic format som min datter bruger til hendes karaoke anlæg.
Avatar billede christian-BN Praktikant
26. november 2006 - 14:23 #3
har du forsøgt at bruge den usb-indgang som musen bruger?
Avatar billede bajer Nybegynder
26. november 2006 - 16:03 #4
Ja, har jeg prøvet, musen kan køre i alle usb indgange. Usb nøglen bliver også erkendt i alle indgange, men drevbogstavet kommer ikke op som beskrevet tidligere.

Går jeg i enhedshåndtering og vælger usb drevet der - der bliver det vist - åbner diskdrev og vælger usb flashdrev og enenskaber og går i fanebladet detaljer kan jeg se en forskel i forhold til min stationære i "busforhold" hvor intet vises på den deftkte pc, og i fjernelsesforhold her står en tekstlinie det gør der ikke på ok pc.en.
Hvor kan jeg evt. rette i disse oplysninger,
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 16:16 #5
Det er en fuldt opdateret XP maskine ?
Avatar billede bajer Nybegynder
26. november 2006 - 20:23 #6
Ja-
Avatar billede bajer Nybegynder
26. november 2006 - 22:05 #7
Hej.
Så har jeg fået løst problemet.
Har installeret en ny SPTD driver til diskhåndtering så kører systemet igen.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 23:36 #8
Det er jo Deamon tool, den skrev du jo ikke noget om - blot at alchol 120 Havde været installeret