Avatar billede djinkx Nybegynder
26. november 2006 - 00:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af delt internet ved trådløs forbindelse

Hej,

vi sidder to og er frustrerede over ikke at kunne finde ud af at dele vores trådløse internet forbindelse.

Vi har sat op sådan, at en bærbar i huset er sat op til det trådløse internet med Auto. ip konfig.

Derudover er de to computere forbundet til hinanden gennem et krydset netkabel, de to netkort imellem.

Ip opsætningen er så følgende:

Computeren der skal dele forbindelsen:

IP-adr: 10.10.10.1
Subnet: 255.255.255.0

Computeren der skal forbinde:

IP-adr: 10.10.10.2
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.10.10.1

Herudover er der sat DNS adresser op på computeren der skal forbinde, identiske med den trådløse forbindelses automatiskt tildelte DNS-adresser.
Men ifølge MSNs fejlfinding, er det her problemet ligger.

Hvad kan man gøre for at få det til at fungere????
Avatar billede morhan Novice
26. november 2006 - 01:08 #1
hvis du aktiverer Windows' indbyggede internetdeling (på det trådløse netkort), så vil det interne netkort automatisk få tildeling adressen 192.168.0.1
Avatar billede djinkx Nybegynder
26. november 2006 - 01:14 #2
tak!
Avatar billede djinkx Nybegynder
14. april 2010 - 00:29 #3
luk