Avatar billede tz Nybegynder
24. november 2006 - 20:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke hente netværksadresse

Jeg sidder og roder med en bærbar.  Den kan godt se mit trådløse netværk, men den ken ikke få en netværksadresse.
Hvad kan der være galt ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. november 2006 - 00:05 #1
Check at din PC er sat til at automatisk at hente en IP adresse, og at routeren har aktiveret DHCP.

Kan du se andre netværk i din nærhed på maskinen ?
Hvis du kan, kan du se den anvendte kanal ?
Hvis du ikke kan, så hent netstumbler, den kan se dette, for du skal helst anvende en kanal som ligger 3 kanaler væk fra dine naboer, ellers kan dit netkort blive forvirret, og så at sige hoppe mellem de forskellige routere, og du oplever det som manglende forbindelse.

Har du sikkerhed/kryptering aktiveret, så prøv at deaktivere dette. Personlig unlader jeg sikkerhed/kryptering indtil forbindelsen fungerer.
Avatar billede tzinck Novice
25. november 2006 - 18:45 #2
Hej dragonknight.  Jeg har fået forbindelsen til at virke - hvordan ved jeg desværre, men efter at have rodet med det i et par timer slettede jeg det trådløse netværk - genstartede og bad den finde det igen.  jeg kan dog godt bruge dit gode råd så giv mig et svar så kan vi dele point
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2006 - 18:00 #3
Så mener jeg, at du blot tager dine points tilbage :-)
Avatar billede tzinck Novice
27. november 2006 - 08:20 #4
jamen så sir' jeg tak :-))