Avatar billede jonasvd Nybegynder
24. november 2006 - 19:34 Der er 8 kommentarer

Amerikansk PS3 i DK

Hej derhjemme,

I oejeblikket bor jeg i USA og jeg overvejer at koebe en PS3 herovre men ved ikk om den kan virke derhjemme. Jeg ved at vi har mere stroem i stikkene derhjemme, vil den braende sammen eller kan det godt lade sig goere??

Haaber at hoerer fra jer.

Paa forhaand tak..

Jonas
Avatar billede joryje Nybegynder
24. november 2006 - 19:41 #1
Den vil brænde sammen, hvis den vha. et rejseplug sættes direkte i en stikkontakt i DK, men du kan købe en transformerboks, som sættes i stikkontakten og nedtransformere fra 230V til 110V.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. november 2006 - 20:10 #2
det har ikke så meget med power at gøre - det kan let fikses..

Det er mere at sony igen lancere en "regions" afhængig consol. Så nej, danske købte spil vil ikke virke deri. Men er det ligegyldigt er den fin, der kommer sikkert også snart nogle chips osv så du kan køre de danske spil.

Der kommer, mig bekendt, 3 udgaver, en til asien, USA, og EU.
Avatar billede jonasvd Nybegynder
24. november 2006 - 20:11 #3
Okay, okay er saadan en dyr?? og til at faa fat i??
Avatar billede jonasvd Nybegynder
24. november 2006 - 20:14 #4
Havde bare taenkt mig at koebe en masse spil herovre fra inden og ellers bare bestille dem over nettet.

Er du sikker paa det med stroemmen??
Avatar billede jokkejensen Novice
24. november 2006 - 21:27 #5
ja jeg er sikker på der er mange danskere der har købt el i udlandet og fået det til at virke herhjemme :)..

Men som joryje siger, skal du ikke bare skifte stik på kablet, men købe en omformer...
Avatar billede jokkejensen Novice
24. november 2006 - 21:30 #6
Avatar billede thov Forsker
25. november 2006 - 06:38 #7
De fleste nyere net-adaptere af switching typen, er ligeglade med netspændingen.
Hvis der står 'AC 110-240V  50/60Hz' på strømforsyningen, så funker den uden videre her, der skal bare et andet netstik på.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
25. november 2006 - 11:09 #8
Der er et problem mere, nemlig at man i USA bruger en anden standard for farve-TV-billeder (kaldet NTSC) som ikke umiddelbart er kompatibel med den standard (PAL) som vi bruger her. Det betyder at hvis du får løst dit strømproblem og sætter konsollen til et almindeligt fjernsyn herhjemme så er billedet enten sort/hvid eller med meget ringe farver. Mig bekendt er der ikke det samme problem hvis du har et HDTV, men dét her i hvert fald én af grundene til at konsollen er regionsafhængig...