Avatar billede jens_jensen Nybegynder
24. november 2006 - 09:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt lydkort

Hej

Jeg skal til at investere i et nyt lydkort men har ikke købt et endnu. I går hørte jeg noget interessant: At det er en bedre idé at købe et ekstern lydkort fremfor et interne da lydkortet på den måde er adskilt fra computerens øvrige komponenter. Det skulle modvirke støj og den slags. Er der noget rigtigt i den påstand eller er man ligeså godt tjent med et internt lydkort? Hvad med evt. forsinkelse/"langsom lyd"? Jeg tænker her på at fx eksterne brændere og harddiske er langsommere end interne fordi de kører over USB. Er der nogen der ved om man kunne løbe ind i lignende problemer med et eksternt lydkort?

På forhånd tak.

PS.: Kortet skal primært bruges til afspilning af Hi-Fi-musik.
Avatar billede coderdk Praktikant
24. november 2006 - 09:59 #1
Gode lydkort er stadig interne, men har ofte en ekstern del, hvor du sætter dine optageenheder til... Jeg hører folk er glade for f.eks.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250079

:)
Avatar billede coderdk Praktikant
24. november 2006 - 10:00 #2
(Hvis du altså ikke skal optage fra forskelligt udstyr)
Avatar billede arbogast Nybegynder
24. november 2006 - 14:02 #3
Hastighed er intet problem mht eksterne lydkort.
Avatar billede jens_jensen Nybegynder
18. december 2006 - 22:01 #5
Jeg har fundet ud af ved at skrive til Creative at støj ikke er noget problem ved interne lydkort. Desuden kan der opstå latency (forsinkelse) ved eksterne lydkort og det vil jeg gerne undgå. Det bliver derfor det kort som coderdk anbefaler jeg køber lige så snart jeg får "tid" nemlig: X-Fi XtremeMusic. Coderdk, lægger du et svar?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. december 2006 - 10:40 #6
Ok :)