Avatar billede xitmorph Nybegynder
24. november 2006 - 09:38 Der er 9 kommentarer

Redirect skype trafik fra dubai til danmark?

Hej. Jeg har lige været i Dubai for at sætte en DC´er op, men efterfølgende har jeg fundet ud af at Skype er blokeret i Dubai. Min tanke var at installere ISA 2004 og lave en redirect på skype protokollen til danmark. Er der nogen der har prøvet noget lignende?
Avatar billede milter Ekspert
25. november 2006 - 17:13 #1
Avatar billede langbein Nybegynder
26. november 2006 - 13:24 #2
Det kommer jo litt an på hvordan skype er stengt ute, om det er ip adressen til skype sine servere eller det dreier seg om noen annen protokollbasert utestegning.

Jeg har ellers testet og fått det til å fungere med ip telefoni gjennom VPN tunneller.

Jeg benyttet da så vidt jeg husker en Windows klient for OpenVPN mot en Linux pc som kjørte OpenVPN server pluss Asterisk telefoniserver.

Det gikk for så vidt sånn sett greit nok å kjøre ip telefoni streamen gjennom VPN tunnellen. Det oppsto imidlertid noen problemer med "hakking, delay og uklar lyd". Jeg avsluttet sånn sett prosjektet inntil vidrere på grunn av dette.

Hva med å teste ut Microsoft sin VPN løsning slik at du i prinsipp ringer inne fra lan i Danmark, fra lokal ip, når du er ute og reiser. Ikke godt å si hvordan dette eventuelt vil performe, men man skulle da tro at det i det minste ville virke.

Det skulle ikke forbause meg om det fungerte noe bedre med for eksempel PPTP og Skype. (Skype er i det hele og store litt flinkere til å kjøre bra under marginale forhold enn ordinær sip telefoni.) Skype skulle da eventuelt bli å fyre opp fra PC på ordnær måte, som om du var hjemme og inne på LAN.

Legger du ut et par ord hvis du tester ?
Avatar billede langbein Nybegynder
26. november 2006 - 13:32 #3
Fant dette tilbudet ved en tastefeil da jeg egentlig skulle inn på gigahost.dk
http://www.gigahost.no/?page=tunnel
Avatar billede xitmorph Nybegynder
26. november 2006 - 13:47 #4
Soorry mate, i think you missunderstood me, because DC means Domain Controller. I just made a IPSEC connection to denmark from Dubai by using a Watchguard Firebox® X15. so we have the connection to denmark.Your idea is infact ok, but there is only one small problem in your solution. If you establish a connection by VPN and (use remote site gateway) you are redirecting all the fucking trafic to the remote site. and we dont wanna have 400 peapole to redirecting all the internet to denmark. "We just have a FWA connection in denmark  4000/4000. Second thing >> only one person on a vpn comnnection can use skype at a time.
Avatar billede langbein Nybegynder
26. november 2006 - 14:01 #5
Nå, jeg leste nok spørsmålet litt hurtig. Så for å være helt ærlig for meg en enkeltperson ute på reise.

Nå finnes det vel formodentlig litt forskjellige måter å sette opp en pptp forbindelse opp på, mht flere samtidige skype forbindelser ?!

Men dedt kjører altså godt nok for den ene skype forbindelsen man får gjennom VPN tunnellen ?
Avatar billede langbein Nybegynder
26. november 2006 - 14:30 #6
Avatar billede xitmorph Nybegynder
26. november 2006 - 15:42 #7
Sorry to say this, but i wrote in a Msft ISA server category. The reason for this is that im running ISA ofcause, and i want the daam server to run it.. not from the client side... i cant have my clients to run a vpn tunnel every time they want skype running.. i was looking for some webchaining or web proxy.. something.. a real solution..
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
06. juni 2008 - 22:44 #8
det er nemt
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. oktober 2008 - 21:36 #9
pas på med ham her,
http://www.eksperten.dk/spm/737958
og stadig ikke noget svar