Avatar billede fldksvj Nybegynder
23. november 2006 - 17:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rapport til excel - SE-postnummer ændrer format

Kort fortalt: I min database indtaster jeg kunde-adresser - udskriver disse via en Rapport og i samme rutine gemmes en Excelfil som jeg videresender på mail.
Problemet er at se i Excel-filen. Når jeg åbner Excel-filen er nogle af de Svenske postnumre ændret. Svenske postnumre består af 3 tal et mellemrum og herefter 2 tal. F.eks 422 04. Dette postnummer ses i Excel som -539736. Det er ikke alle SE-postnumre der ændres. F.eks glider nummer 456 81 fint igennem og vises korrekt i Excel. Jeg har dykket ned i adresse-tabellen i Acces for at se om indtastningen her er forskellig, men nej.
Til at sende fra Access bruger jeg:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "Rapportnavn", acFormatXLS, "C:\Mappe\Filnavn.xls", False
Nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede mugs Novice
23. november 2006 - 17:48 #1
Prøv indledningsvis at eksportere din forespørgsel til Excel. Lav en makro og brug handlingen Overfør Regneark og udfyld argumenterne nederst.
Avatar billede fldksvj Nybegynder
23. november 2006 - 18:07 #2
Hej mugs. - Det virker..men - har du en ide om hvad der går forkert mellem Rapporten og over til Excel. Den excel-fil jeg der får er visuel flot opstillet og den vil jeg gerne bevare hvis mulig.
Avatar billede mugs Novice
23. november 2006 - 18:21 #3
Jeg tror det er noget med at Excel måske opfatter din rapport som en tekstfil.
Har du overvejet den mulighed at maile din rapport fra Access i.s.f. at sende den til Excel?
Når du vil bevare formatet er det dog nødvendigt at at sende den i .snp formatet. Så er både afsender og modtager nødt til at have det lille hjælpeprogram SnapshotWiever installeret. Programmet er gratis og kan hentes på Microsoft hjemmeside.
Du må heller ikke glemme hvad der er vigtigst: Data eller Formatet.

Der er dog også mulighed for fra Access at styre Excel og indlægge forskellige formateringsmuligheder, så din forespørgsel kommer til at se flot ud i Excel.
Avatar billede fldksvj Nybegynder
23. november 2006 - 19:12 #4
De mails jeg sender bearbejdes af personer udenfor fabrikken. Jeg kunne nok lære dem at modtage data på en anden måde, men det er nemmere at bevare de rutiner der er opbygget. - derfor vælger jeg at se på din løsning omkring at sende til Excel over min forespørgsel og bearbejde Excel igennem formatering fra Access. I det ligger der nogle timers spændende Access-arbejde. Takker for dit indlæg og hvis du vil hilse tilbage med et svar, så vil jeg tildele dig points.
Avatar billede mugs Novice
23. november 2006 - 19:23 #5
Tak for point.

Jeg har vist et eksempel på at manipulere Excel gennem Access. Hvis du lægger din e-mail, vil jeg prøve at lede efter det.
Avatar billede fldksvj Nybegynder
23. november 2006 - 19:35 #6
Jeg tror jeg klarer mig med manipulation gennem Access, hvis jeg mangler kode bruger jeg som regel at danne en Excel makro og der læse kodestumperne. - men tak for buddet.
Avatar billede mugs Novice
23. november 2006 - 19:46 #7
Samme metode her - Jeg har ikke meget forstand på Excel ;o)
Avatar billede mugs Novice
23. november 2006 - 21:29 #8
Er du venlig at afslutte spørgsmålet :o)
Avatar billede fldksvj Nybegynder
28. november 2006 - 20:24 #9
troede jeg havde fået afsluttet, men nu skulle det være på plads
Avatar billede mugs Novice
28. november 2006 - 20:28 #10
Det er på plads :o)