Avatar billede frankeeh Nybegynder
23. november 2006 - 16:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Router IP?

Hej!

Hvordan finder jeg ip'en på min router ???
Avatar billede niels_hansen Praktikant
23. november 2006 - 16:42 #1
den offenlige findes ved at gå ind på http://myip.dk/

den interne vil oftest være det din gateway er.

I kør skriver du: cmd i vinduet der kommer frem, skriver du ipconfig /all det din gateway angiver, er normalt ens routers interne ip adrese.
Avatar billede frankeeh Nybegynder
23. november 2006 - 17:08 #2
okay, men det er fordi jeg spiller W3, og derfor skal jeg have åbnet nogle porte, så jeg selv kan create baner, men indtil nu kan de andre ikk se mine baner, så hvordan får jeg låst pågældende porte op, så jeg også kan create?
Avatar billede bergses Nybegynder
23. november 2006 - 17:13 #3
Hej Frankeeh... det kan jeg hjælpe dig med!

Kan du ikke lige uddybe, hvordan dit hjemmenetværk ser ud og evt hvilken router og udbyder du har. Så vil jeg gerne give dig en grundig forklaring!
Avatar billede frankeeh Nybegynder
23. november 2006 - 17:25 #4
hey Bergses!

Det er en D-Link Airplus G+

Vi har TDC

Hva mener du med hvordan det ser ud ?
Avatar billede bergses Nybegynder
23. november 2006 - 20:11 #5
Typisk, jeg kender selvfølgelig ikke den router, og kan ikke finde den på www.portforward.com, men prøv selv at kigge.

Din routers ip(den du skal bruge) finder du i start -> kør - cmd: skriv i prompten ipconfig

Din routers ip er standardgateway.

I øvrigt står din routers adresse i de papirer du har fået af din udbyder sammen med det password, som du skal bruge for at få adgang til routeren.

Nå, men derefter(kender som sagt ikke routeren) skal du finde noget, der hedder nat-indstillinger og åbne porte fra 6112-6119. Så kommer du til at kunne create i wc3 :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
23. november 2006 - 20:25 #6
bergses var det ikke det jeg skrev  kl 23/11-2006 16:42:40 ? (det med den interne ip adresse)
Avatar billede bergses Nybegynder
23. november 2006 - 22:30 #7
jamen, det var det da ... :) en enkelt gentagelse skader vel ikke !
Avatar billede jarlskov Nybegynder
02. december 2006 - 13:25 #8
D-links Airplus er ikke model-nummeret men nærmere et varemærke de sætter på.
Prøv om du ikke kan finde det præcise modelnummer.
Ellers prøv om ikke vejledningen til DI-624+ kan hjælpe dig.

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DI-624+/Warcraft_III.htm
Avatar billede frankeeh Nybegynder
17. juli 2007 - 18:01 #9
gg