Avatar billede jimjimjam Nybegynder
23. november 2006 - 00:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Findes der steder man kan betale med sin mobil?

Hej exp.

Jeg vil høre om der er nogle der kender nogle websites hvor man kan bestille vare fra sin telefon.

Se evt. denne tråd : http://mobildebat.dk/showthread.php?t=89279

Jeg har et abbonoment hvor man skal bruge 399 i måneden, og pt ser det ud til jeg kun får brugt de 250 kr af dem.

Så kunne det jo være smart at købe noget via en sms f.eks.

Metax har lavet det sådan man kan "mobiltanke" med sin telefon, dog er jeg ikke sikker på om pengene så bliver trukket over ens telefonregning?

Håber i kender nogle steder eller har nogen ideér ! Kunne være fedt
Avatar billede coderdk Praktikant
23. november 2006 - 02:14 #1
Hvis du er gamer kan du købe et boomtown city medlemsskab via mobilen: http://boomtown.net/da_dk/user/shop.productlist.php?choosesubscription=cm

De har også andre ting her: http://mobile.boomtown.net/da_dk/
Avatar billede abruscato Nybegynder
23. november 2006 - 07:09 #2
Du kan også betale parkering i København via mobilen http://www.parkering.dk/p-service/p-mobilbetaling/ - Hvis du ikke har bil, kan du jo stille dig ved en parkeringsautomat og tilbyde at betale for andre, selvfølgelig mod at de betaler dig (evt. med 10% rabat?) :D

Hos Metax kan du i øvrigt også betale for bilvask via SMS: http://www.metax.dk/page363.aspx (Men jeg tror du har ret i, at det ikke bliver trukket fra din mobilregning, men derimod trukket fra dit obligatoriske Metax-kort).
Avatar billede coderdk Praktikant
23. november 2006 - 08:54 #3
abruscato, P-betaling kræver medlemsskab, og at man har et klistermærke i ruden ;)
Avatar billede abruscato Nybegynder
23. november 2006 - 10:55 #4
Nu hvor jeg kommer til at tænke over det, ken jeg godt forestille mig, at dit teleselskab ikke regner overtakserede tjenester med i dit minimumsforbrug. Kig lige dine betingelser igennem en gang til...
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
23. november 2006 - 13:45 #5
Ja det har jeg også tænkt på efterfølgende. Det kan godt være de har taget højde for sådanne ting ! Hmm Æv :()
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. november 2006 - 16:10 #6
nu bor jeg ikke i Dk så jeg er helt og aldeles inkompetent til at svarre på sp¸rgsmålet :-) ..men her i asien har praktisk talt alle banker ordninger med mobilselskaber, og de fleste folk jeg kender betaler både husleje, onlinek¸b, abonnementer osv via mobilen. Det skulle da v¿re besynderligt hvis ikke Dk kunne tilbyde de samme services? Jeg er også selv igang med onine projekter herude hvor vi tilbyder mobilbetaling på lige fod med fx. visa/mastercard. (vi snakker om lande som af Dk betegnes som "udviklingslande". :-) ?
Avatar billede abruscato Nybegynder
23. november 2006 - 21:24 #7
"udviklingslande" = lande hvor der foregår udvikling? ;)

(Jed sidder selv i Polen...)
Avatar billede cybermike Nybegynder
27. november 2006 - 00:36 #8
mobius6: Her i DK må vi ikke trække mere end 30kr via mobilen eller op til 100kr hvis det er til godgørende formål, det er lovbestemt. Så husleje via mobilen bliver nok ikke lige foreløbig.

abruscato: Ja det er ihvertfald den vanlige defination :)

Og generelt så tæller overtaksering ikke med i minimumsforbrug, det kommer ovenpå. Ikke engang opkaldsafgift tæller med så den går ikke...du må igang med at ringe noget mere :P
Avatar billede k_konradsen Nybegynder
27. november 2006 - 12:32 #9
cybermike: Man må trække op til 75kr via mobilen. Kan lige finde § når jeg kommer hjem.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
18. december 2006 - 13:22 #10
du kan allerede nu bestille parkeringstid, internet tid, cola, og bifgrafbilletter via mobilen....så du må finde på noget mere spændende....