Avatar billede forvirret Nybegynder
22. november 2006 - 15:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde 1gb ram

Har lige købt 4gb ram til min computer. Det er et Lanparty nF4 SLI-DR expert bundkort. Der står det understøtter 4gb
Når jeg sætter alle 4 blokke i, kan den starte op, men finder kun 3gb. Den kan ikke starte med 3 blokke i, og med 2 finder den 2gb. Har tjekket alle ram et par gange og de virker.

Har læst mig frem til i manualen, at hvis man kører single side Dimm 4blokke. Så skal man sætte DRAM voltagen op til 2,8  (standard er 2,66) Men jeg kører dobbelt side DIMM, og der kan jeg ikke finde frem til noget ?

Kan jeg ændre i voltagen, eller er det noget jeg skal holde mig fra ?

Ellers nogen der ved noget ?

På forhånd tak.
Avatar billede nva Praktikant
22. november 2006 - 15:16 #1
Her står noget der ligner dit problem http://www.eksperten.dk/spm/739379
Avatar billede forvirret Nybegynder
22. november 2006 - 18:24 #2
Ok. Har læst lidt omkring det.. Jeg skal tilføje /3gb inde i boot.ini filen. men hvor finder jeg den ? har søgt og søgt på min computer, men kan ikke finde den ?
Avatar billede forvirret Nybegynder
22. november 2006 - 18:54 #3
Har fundet filen, tilføjet /3GB, Men der kom ingen ændring efter en genstart.
Står stadig 3gb ud af de 4 der skulle være.
Avatar billede nva Praktikant
23. november 2006 - 08:25 #4
Måske kan dette give forklaringen - har ikke selv haft tid til at nærlæse det http://eu.shuttle.com/desktopdefault.aspx/tabid-388/633_read-13587/
Avatar billede nva Praktikant
23. november 2006 - 08:30 #5
Eller her http://www.kudzuworld.com/blogs/Tech/2006_08_13.aspx

Ser stadig ud til at hvis du har meget ram-krævende programmer, kan det være en fordel at bruge /3GB i boot.ini

Tillader mig at lægge et svar.
Avatar billede nva Praktikant
27. november 2006 - 10:50 #6
Respons?
Avatar billede forvirret Nybegynder
27. november 2006 - 17:22 #7
Beklager den lange venten, men dette var præcis hvad jeg skulle bruge, så du får dine points her :)

Og mange tak herfra