Avatar billede simeone Nybegynder
22. november 2006 - 14:49 Der er 11 kommentarer

Zyxel router med trådløs Linksys router

Jeg har fået netop fået Fullrate bredbånd, og det virker fint med den medfølgende Zyxel router via kabel. Problemet er bare, at Zyxel routeren ikke kan køre sammen med min wireless Linksys router, da de begge har samme IP. Hvad skal jeg gøre for at sætte systemet op, så jeg kan køre med begge dele samtidig?

På forhånd tak
Avatar billede nva Praktikant
22. november 2006 - 14:51 #1
Avatar billede simeone Nybegynder
23. november 2006 - 14:03 #2
Hmm, det løste problemet med at få den stationære til at køre gennem begge routere, men min bærbare kan stadig ikke komme på. Har du nogen idé til, hvad det kan være. Jeg har et hjemmenetværk i XP mellem de to computere, som kører via den trådløse Linksys router, og der er heller ingen problemer. Det er kun internetforbindelsen på den bærbare, der mangler.
Avatar billede nva Praktikant
27. november 2006 - 07:53 #3
Sorry jeg har ikke været herinde et stykke tid. Mht. til den bærbare, så kan det måske skyldes forkert password, hvis du kører krypteret? Firewall? Hvis det ikke kan være grunden kan du måske prøve at fjerne netkortet via enhedshåndteringen og genstarte pc igen, så det geninstalleres og se om det hjælper.
Avatar billede nva Praktikant
27. november 2006 - 09:02 #4
Avatar billede simeone Nybegynder
27. november 2006 - 09:22 #5
Hmm, jeg har prøvet at slå firewall fra, og passwordet er det samme. Men som nævnt kan den bærbare godt få forbindelse til Windows-netværket mellem de to computere, det er kun internettet, der ikke er forbindelse til.
Avatar billede borgma Nybegynder
02. december 2006 - 17:37 #6
Jeg har fullrate selv. Jeg har endelig fået min Linksys wtr300n til at virke via Zyxel (Ændrede ip adressen fra 192.168.1.1 til 192.168.1.2). Men jeg har udfald hele tiden. Nogen ideer?
Avatar billede rpastoft Nybegynder
09. december 2006 - 00:54 #7
Avatar billede rpastoft Nybegynder
09. december 2006 - 00:57 #8
Denne lille guide fra linksys.com, hjælper dig med at sætte dit system op uden næsten at røre en finger... Har selv Fullrate og kører WRT54GS, Virker fint for mig..
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
06. februar 2007 - 09:37 #9
Det er faktisk meget simpelt.

1) lad vær med at pille ved nogen indstillingerne på din zyxell. Zyxell'en er for programmeret til at starte DHCP'en ved IP: 192.168.1.33, og selv have IP'en 192.168.1.1

2) Søg for at der ikke er nogen kabler forbundet mellem liksys og zyxell

3) Reset din Linksys, evt. også din zyxell, hvis du har pillet ved instillingerne i den, ved at holde knappen bagpå inde, indtil alle lamper blinker.

4) Det du skal gøre nu er at logge ind på din Linksys, og ændre din LAN IP til at være 192.168.1.2, tryk gem ændringer/apply, eller hvad det hedder på din router.

5) Log igen ind på din Lynksys, rul ned til DHCP og deaktiver den. Tryk gem/apply. Når der står succesfull- LUK vinduet.

6) Tilslutningen.

HER ER DET VIGTIGT AT ALT BLIVER SAT RIGTIGT SAMMEN (LÆS GRUNDIGT).

1) Tilslut netværks kabel, fra LAN port på zyxell, til en LAN port på din Linksys ( ALTSÅ ET AF DE 4 DER SIDDER VED SIDEN AF HINANDEN(SOM DU NORMALT VILLE HAVE BRUGT SOM LAN UDGANG), OG IKKE DET DER SIDDER FOR SIG SELV, SOM DER STÅR INTERNET/WAN PÅ!!)

Nu virker din linksys som accespoint, og hopper ikke ud mere, hvis du havde tilsluttet den WAN/INTERNET porte ville den flittigt hoppe ud. Du skal heller aldrig tænke på at logge ind på den igen. Hvis du vil forwarde porte, gør du det direkte fra din zyxell.

Hilsen Niels
Avatar billede simeone Nybegynder
06. februar 2007 - 09:40 #10
Ok, super. Tak for det. Der går muligvis lige et par uger, før jeg får prøvet det. Jeg har nemlig en specialeaflevering lige rundt om hjørnet :o)

Jeg skal nok give besked om, hvordan det virker.
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
06. februar 2007 - 17:11 #11
Det er bare iorden.. jeg krydser fingre.