Avatar billede webnord Praktikant
21. november 2006 - 22:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke logge ind på min pc

Hej NG

Jeg har en pc som jeg ikke kan logge ind på.
Jeg kommer til velkomstsiden og frem til hvor jeg skal logge ind, men pc'en genstarter bare igen og igen.
Har forsøgt i fejlsikret tilstand, men samme resultat. Hvad kan jeg gøre?

Win XP Home

-/ Falcon
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. november 2006 - 22:12 #1
Under start trykker du på F8, og i den menu der kommer frem, vælger du deaktiver automatisk genstart ved systemfejl.

Nu skulle den ikke genstarte, men komme med en blå skærm med en fejlkode. Denne kode kan hjælpe til med fejlfindingen.
Avatar billede webnord Praktikant
21. november 2006 - 22:12 #2
Sry
genstarter ikke, men går ind på skrivebordet i 2 sek, vender tilbage til velkomstsiden, hvor den under profilen skriver logger af og gemmer indstillingerne, hvorefter jeg kan logge på igen og igen
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. november 2006 - 22:13 #3
Ok, så se bort fra mit indlæg.
Avatar billede webnord Praktikant
21. november 2006 - 22:13 #4
Hjælper ikke med fejlsikret tilstand, samme resultat.
Der er flere profiler, men det sker under alle profilerne
Avatar billede webnord Praktikant
21. november 2006 - 22:14 #5
Kan jeg sætte orginal cd-en i og komme videre ad denne vej?
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2006 - 22:21 #6
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede webnord Praktikant
21. november 2006 - 22:53 #7
kommandoen blev ikke genkendt.'
Avatar billede webnord Praktikant
21. november 2006 - 23:09 #8
fandt kommandoen
Avatar billede webnord Praktikant
22. november 2006 - 00:24 #9
Har nu gemmenført chkdsk samme problem
Andre ideer?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. november 2006 - 07:46 #10
Prøv at se om ikke denne artikel kan hjælpe dig:
http://www.eksperten.dk/artikler/651
Avatar billede webnord Praktikant
22. november 2006 - 10:24 #11
Tak til alle,

Fandt løsningen
Bootede op på min CD
Sprang den 1. Reparation over
Reparerede via 2. Reparation

Tror ellers jeg kunne have brugt Tonny's link men for sent :(

-/ Falcon

Drop et par svar til point.
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2006 - 20:15 #12
Ønsker ikke points, da min løsning ikke hjalp dig :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. november 2006 - 23:47 #13
Samme her. Du løste selv problemet :)
Avatar billede webnord Praktikant
24. november 2006 - 09:25 #14
Takker