Avatar billede storm2880 Nybegynder
21. november 2006 - 21:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Registry key i Windows XP. Offline Settings

Hej alle

Jeg sidder og skal scripte mig ud af en setting jeg gerne vil have ændret globalt. Dvs x antal lande og xxxx antal brugere.

Men jeg kan simelthen ikke finde den key jeg skal have ændret.

Jeg har googlet en times tid i eftermiddag uden held. Så nu tænkte jeg at jeg ville lade turen komme til jer.

Jeg føler mig ellers ikke helt urutinert i det her, men jeg må kaste håndklædet i ringen.

Det er egentlig en "basic" windows XP Setting.

Vi taler om Windows XP SP2. Multi Language, English.

Den setting jeg gerne vil ændre, er følgende:

Ved offline synch er der mulighed for at brugeren bliver promptet før den udfører denne synch.

Den grafiske setting findes feks. ved at gå i my computer, tools, synchronize, trykke setup, og i bunden her findes

"ask me before synchronizing the items"

Den vil jeg gerne checke af. Det skulle være "a walk in the park", hvis altså bare jeg kunne finde den registry key.

Der er muligivis nogen der sidder og griner, og tænker, den abe, det er da bare lige at..........

Det vil jeg ihvertfald næsten håbe, for så lærer jeg også noget i dag, og jeg får løst mit problem.

60 Point til første korrekte svar der fører til løsning af mit problem
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. november 2006 - 21:22 #1
har jeg ret i de er i et domæne ? hvis ja er det da noget nemmere at styre det på den måde (med en GPO)
Avatar billede storm2880 Nybegynder
21. november 2006 - 21:31 #2
Ja de er (naturligvis) i et domæne. W2003

Så vidt jeg kunne se da jeg i eftermiddags sad og lurede lidt på det, skal du alligevel ind og lave en adm film for at styre det via en gpo. Det er ikke en basic setting?

Og så skal jeg vel alligevel have fat i den rigtige key.

Oder?

Vil gerne afsløre at jeg ikke brugte mange minutter på den mulighed, da jeg historisk set gerne scripter mig ud af det meste.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. november 2006 - 21:41 #3
computer configuration - administrative templates - network - offline files.

Der kan du styre det ;)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. november 2006 - 21:44 #4
der kan ligeledes findes noget under user (med næsten samme sti som ovenstående) begge selvfølgelig i GP object editor.
Avatar billede leif Seniormester
21. november 2006 - 21:44 #5
Hvorfor ikke bruge de dejlige indbygget funktioner som man får med AD til at styre det med ?
Avatar billede storm2880 Nybegynder
21. november 2006 - 21:51 #6
Jaaaa det er jo meget fint. Det dækker bare ikke mit behov

Hvis i kigger i de templates, er der ingen af dem der har den funktion jeg ønsker.

Nemlig at brugeren skal promptes før synch startes (0:
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2006 - 22:09 #8
Du kan finde noget her:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Syncmgr\AutoSync\Domain_Brugernavn\LAN-forbindelse]
"Logon"=dword:00000001
"Logoff"=dword:00000001
"PromptMeFirst"=dword:00000001
:-)
Avatar billede storm2880 Nybegynder
21. november 2006 - 22:13 #9
Jeg har søgt technet gul og grøn, men jeg har ikke læst samtlige artikler igennem nem.

De fleste af dem jeg har fundet, omhandler blot de normale offline folder settings. Og det har jeg styr på.

Men ingen omtaler hvordan denne ene setting styres.

Jeg vil lige lure lidt på den key der.

Måske det er den rigtige (0:
Avatar billede leif Seniormester
21. november 2006 - 22:15 #10
Jeg tror jeg nok hellere må lade være med at lave den, da mine bruger hader extra ting de skal tage stilling til :)
Avatar billede storm2880 Nybegynder
21. november 2006 - 22:16 #11
Haha, du er en konge.

Det er lige præcis den key der gør det. Så skal jeg bare se om jeg kan tricke den del med bruger navnet, da det jo er randon. Ved ikke om den æder "wild cards"

Må jeg lige se på.

Virker det i morgen får du 60 point
Avatar billede storm2880 Nybegynder
21. november 2006 - 22:17 #12
Ja det hader brugere. Men de hader endnu mere at synche 8gb data på en hotel linje på 256kbit, fordi den ikke har promptet dem først, men blot kørt synch
Avatar billede storm2880 Nybegynder
22. november 2006 - 09:12 #13
Så er det fikset TPO, det lykkedes mig at få lavet en variabel der tager høje for de unikke brugernavne. relativt simplet , og fiksede det her til morgen.

Hvordan giver jeg dig de 60 point så?
Avatar billede leif Seniormester
22. november 2006 - 09:16 #14
storm2880 -> Må jeg se hvordan du gør ?
Avatar billede storm2880 Nybegynder
22. november 2006 - 09:48 #15
Naturligvis

Der skal selvfølgelig defineres nogle konstanter m.m først i scriptet, men dem er der ikke nogen grund til at tage med, da det er standard vbs

Selve linjen der ændrer den key er følgende

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Syncmgr\AutoSync\ditdomænenavn_" & UserID & "\LAN Connection\PromptMeFirst","1", "REG_DWORD"

"ditdomænenavn" byttes blot ud med det domæne der nu engang arbejdes med, og så virker det upåklageligt.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2006 - 10:22 #16
:-)
Avatar billede storm2880 Nybegynder
22. november 2006 - 10:36 #17
Super
Avatar billede caz1986 Nybegynder
25. november 2006 - 00:12 #18
Kan man egentlig finde sin cd-key i windows et sted?
Avatar billede leif Seniormester
25. november 2006 - 09:13 #19
Opret den egen tråd. www.expfaq.dk