Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. november 2006 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IBM/Lenovo bærbar

Ja, jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle smide dette spørgsmål, eller rettere disse 3 spørgsmål. For der er 3, dog begge på samme maskine, og XP var der det passede bedst.

Min chef har fået ny bærbar en T60p, som vi har nogle problemer med.

1) Han har et Logitech® Cordless Desktop® MX™ sæt, som 3-4 gange om dagen falder ud. Pludselig kan han ikke bruge musen eller tastaturet eller begge dele på samme tid. Det hjælper ikke noget at connecte til modtageren, det eneste der hjælper er "den store fed knap". Jeg har prøvet forskellige driver fra Logitech, men uden held, tro dog jeg mangler itouch 2.22.

Hvad sker der og hvad skal vi gøre?

2) Han har selvfølgelig en dockingstation og har så også en 19" skærm tilsluttet. Begge skal kunne køre 1600x1200, men nu kan han pludselig ikke det på 19" skærmen, men kun på den bærbare. Jeg har også prøvet flere forskellige drivere til grafikkortet, med det har heller ikke hjulpet.

3) Han har alle hans skrivebordsikoner til at ligge på en helt bestemt måde. Tager han maskinen med hjem, og arbejder offline, så er ikonerne smidt i vildt forskellige retninger, når han igen er online. Med det samme han har brugt computeren online, kan han godt tilpasse ikonerne pladsering næsten gang han er online.

Håber nogle kan hjælpe, pointene bliver lige lidt fordelt mellem de 3 spørgsmål.
Avatar billede bmww Nybegynder
26. november 2006 - 14:42 #1
2) Har du været inde i Display instillingerne og aktivere nr.2 interface. Er det ATI, Nvidia eller Intel?

3) Der findes et utility som hedder EZdesk, som skulle kunne holde styr på Desktop ikonerne. http://www.ezwaretech.com/
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
26. november 2006 - 17:28 #2
2) Det fanger selv begge interface når den er i dockingstationen, og så det er ATI.

3) Vil prøve det, men kan Windows XP ikke huske det selv, og er der forskel på indstillingerne, om man er offline eller online?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
25. juni 2007 - 09:13 #3
Hmm, det har tager noget tid, at få ham til ordentligt at teste programmet, desværre gør det ikke helt som det skal.

Da maskinen også har andre problemer, får han en ny, så måske kan vi løse det i den forbindelse.