Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 16:36 Der er 33 kommentarer og
6 løsninger

Godt at opgradere fra 98 SE til 2000?

Jeg har en computer med 64 ram og en 450 mhz AMD processor og bruger den mest til hjemmesider og forsk. programmer og ikke til spil er det godt at opgradere til 2000 eller skulle jeg blive ved 98
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 16:36 #1
i øvrigt kan jeg vende tilbage til 98 efter at have installeret 2000
Avatar billede milo Nybegynder
21. maj 2001 - 16:40 #2
Hvis du ikke spiller ville jeg opgradere til win 2000.
Avatar billede milo Nybegynder
21. maj 2001 - 16:40 #3
Men måske skulle du invenstere i lidt flere ram, bare 64 mere er fint.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
21. maj 2001 - 16:42 #4
Jeg har også en amd 450, dog med 256 mb ram, har kun haft gode oplevelser med win2k, så skift ;-)
Avatar billede lauer Nybegynder
21. maj 2001 - 16:43 #5
Jeg vil ikke foreslå dig at skifte til win2k.
Du har ikke nok ram. Jeg vil anbefale mindst 192 ram, men gerne noget mere.

Jeg bruger foresten også win2k til at spille i, og jeg har ikke fundet et eneste spil
som ikke virker der i.
Avatar billede milo Nybegynder
21. maj 2001 - 16:46 #6
macho. Minimumskravene er 64 ram til win2k. 192 derfor ikke nødvendigt. 64 kan godt fungere, dog vil computeren nok komme til at tænke meget hele tiden, derfor jeg foreslog 128 ram, som er helt fint.

Mht. spil, er sgu godt klar over spillene virker, men spørgsmålet er hvor GODT de kører i forhold til win98, da win2k bruger langt flere system ressourcer !
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. maj 2001 - 16:46 #7
128 MB RAM skulle være nok - men hvis det er nogle lidt større programmer, ville jeg nok også vælge at have 160+ MB ram i makineriet!
Avatar billede hundevennen Nybegynder
21. maj 2001 - 16:47 #8
Jeg gik selv fra win98 til win2k - men lad være med at opgradere - det gav fejl hos mig - formater din disk/drev til ntfs og installer win2k
det er utroligt stabilt - jeg har aldrig haft nedbrud - køre med 256 ram - køb en klods på 128
den er jo billig fortiden 350 kr.
Avatar billede lauer Nybegynder
21. maj 2001 - 16:49 #9
Tja, Win2k kan godt kører med mindre, men hvis han også skal køre nogle programmer, og hvis den samtidet skal køre bare lidt stabilt.
Altså jeg vil bare foreslå ham at købe en 128 blok mere og så opgradere.
Sådan en koster jo kun omkring 350 kr.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 16:51 #10
Så 64 ram er altså for lidt*?
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 16:52 #11
hvor kan man købe sådan en klods til 350????
Avatar billede hundevennen Nybegynder
21. maj 2001 - 16:53 #12
som nævnt af andre 64 er i underkanten hvis du arbejder lidt med foto eller grafik
Avatar billede lauer Nybegynder
21. maj 2001 - 16:53 #13
ja, det er det.
Du kan godt køre med det, men det vil hakke meget, og din computer vil blive meget langsom.
Jeg vil foreslå dig at ligge en lille smule penge i det, og så har du en kanon computer.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
21. maj 2001 - 16:53 #14
128 ram kan fåes hos Datatel  www.datatel.dk

Folehaven i Valby
Avatar billede lauer Nybegynder
21. maj 2001 - 16:54 #15
prøv at søge efter en pris her
http://www.edbpriser.dk/hardware/ram-blokke.asp
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 16:54 #16
men som sagt hvor f.... kan man købe en klods på 128 MB til 350???
Avatar billede hundevennen Nybegynder
21. maj 2001 - 16:55 #17
du må opdatere din side eller tage brillerne på
hos datatel i valby
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. maj 2001 - 16:55 #18
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. maj 2001 - 16:55 #19
Dohh .. ikke vente.. :)
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 16:56 #20
W2k kan faktisk godt køre med 64MB uden at det tager på krafterne. Selve styresystemet sluger kun omkring 50MB. Det er først når du åbner flere / krævende programmer det bliver nødvendigt med mere ram. 96MB er ok - med 128MB virker det perfekt. Du skal lave RET voldsomme ting sår at fylde dem helt op.
Hvad angår spillene, så er der faktisk lavet en test - og gæt hvad den sagde. Ikke nok med at spillene kan køre på w2k - de kører sgu hurtigere! Helt op til omkring 5% hurtigere.
Avatar billede lauer Nybegynder
21. maj 2001 - 16:56 #21
goulduck, heh lidt for langsomt ;)
Avatar billede lauer Nybegynder
21. maj 2001 - 16:58 #22
dar -> tja, den kan godt køre med 50, men ikke stabilt.
Nå du ikke har flere ram i, begynder den at swappe fra hden, og derfor tager det meget længere tid.
win2k skal helst have 128 ram for sig selv.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 17:00 #23
ok jeg fandt de her på en søgning er det godt eller dårligtSDRAM PC133
Model Information Pris Info
Mtec 128MB    168pins / 64bit / ?ns / 2. Parts 292 kr.
Noname 128MB    168pins / 64bit / 8ns / 3. Parts 289 kr.
??
Avatar billede lauer Nybegynder
21. maj 2001 - 17:02 #24
det er op til dig hvad du vil købe.
men jeg ville aldring selv købe Noname ram.
Jeg køber kun 1. parts, der er altså lidt kvalitet forskel.
Men hvis man ikke har penge nok, så er der ikke andet at gøre.

Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 17:05 #25
hvad med det der Mtec 2. parts
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 17:07 #26

Bluechip 128MB    168pins / 64bit / 7,5ns / 1. Parts 319 kr.

PQI 128MB    168pins / 64bit / 8ns / 1. Parts 310 kr.
hvad med det
Avatar billede lauer Nybegynder
21. maj 2001 - 17:08 #27
tja, det er op til dig.
Husk også lige at der er forsendelse hvis du ikke selv henter dem.
Jeg synes hellere at du skal købe nogle PQI.
jeg har selv Apacer ram
Avatar billede digiartist Nybegynder
21. maj 2001 - 17:13 #28
husk at checke alle drivere hardware, som software
hvis du installere win2k.
Microsoft har sites , hvor du kan se hardware krav for win2k.
Der er mange opdatereringer til win2k efterfølgende ved inst. af win2k.
Håber du har en stabil og billig netforbindelse.
Ellers skal du betale mange mange minutkroner.
Blot en advarsel.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 17:50 #29
ok fandt ud af at jeg ville købe de 128 ram hos datatel.dk men jeg  kan først købe det i morgen skal jeg vente med at installere 2000 til efter jeg har købt ramene eller kan jeg godt installere den nu for at lære den lidt at kende
Avatar billede ggk-alcis Nybegynder
21. maj 2001 - 17:55 #30
Jeg hare en 600MHz maskine med 128MB 133Hz RAM og jeg må indrømme at selv jeg engang imellem kommer til at mange RAM, så mit råd til dig er at vente med at opgradere indtil du har fået fat i nogle flere RAM. For mig virker 128 som en nødløsning, så jeg vil naturligvis anbefale at du får dig min. 128MB oven i dine 64, men det er bare mig..
En anden ting du skal tænke på er at du ikke længere kan udføre ordrer som man kan i \'ældre\' versioner af Windows. Her taler jeg om ældgamle arkade spil, som faktisk er meget seje! Dette problem kan man dog gå udenom ved at downloade programmet Mame32 ( MultiArcadeMachineEmulator). Der kan man også downloade forsk. spil. Principielt kanman sige at Mame32 laver din computer om til en gammel Arcade maskine ligesom dem der plejer at stå på grillbarer osv.

www.mame32.dk
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
21. maj 2001 - 18:08 #31
jamen jeg køber også 128 ram OVENI de 64 jeg allerede har= 192 mb ram men jeg skal altså vente med at opgradere til jeg har ramene?
Avatar billede double-g Juniormester
21. maj 2001 - 20:02 #32

Jeg har kørt W2K på en 300MHz AMD med 64 MB RAM i flere måneder før jeg satte yderligere 128 MB i. Opgrader du bare.
Avatar billede leho Nybegynder
21. maj 2001 - 23:51 #33
Jeg kan kun tilslutte mig det som doble-g fortæller om 300 mHz og 64 mb. ram.

Men pas på med at opgradere, hvis du har et virusprogram installeret. Dette S K A L afinstalleret inden du laver en upgrade.

Hvis ikke, går der efter al sandsynlighed total \"ged\" i maskienen.
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. maj 2001 - 13:43 #34
jo mere ram til rådighed i win2k jo bedre køre det
såen er det bare... især fordi systemet køre programmerne i seperate hukomelses områder, det gør systemet meget stabilt men er osse mere resource krævende, køre selv med 512mb ram nu..
startede med 128mb og har ku mærke forskellen hver gang jeg har hældt mere ram i :))
Og hæj jeg gider ikke diskutere om i syntes det er rigtigt det jeg har skrevet, dette er min erfaring og her køre det fint :))
Avatar billede chrede Nybegynder
22. maj 2001 - 22:18 #35
cp1>> enig  :-)
Avatar billede dar Nybegynder
22. maj 2001 - 22:23 #36
cp1>> Jaja. Det er jo også rigtig nok!
Avatar billede double-g Juniormester
22. maj 2001 - 22:46 #37

W2k er MEGET bedre end \'98/ME til at udnytte RAM, så mere RAM sparker mås. Helt sikkert.

Avatar billede bwinkel Nybegynder
26. maj 2001 - 15:30 #38
http://www.eksperten.dk/spm/75835 prøv at følge de råd der er linket til her. RAM er vigtigt for win2000, men først ville jeg gøre som der også er rådet til her, lav et check på internettet for at se om der er driverproblemer først.
Til Machoman, der er faktisk et spil der ikke kan køre under win2000, nemlig Dungeon Keeper 2. Ærgeligt, men sandt.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
04. juni 2001 - 13:26 #39
Tak for hjælpenallesammen nu har jeg kørt med w2k i ca. 3 uger og er ikke gået ned én eneste gang