Avatar billede -jacob- Nybegynder
21. november 2006 - 10:46 Der er 11 kommentarer

Har du 2 minutter i overskud til test?

Hej,

Som overskriften fortæller, så vil jeg gerne låne 2 minutter af din tid.

Adresse: http://www.exg.dk/test/vis.php
Projektet går ud på at forhindre muligheden for at kunne gemme billedet.

Jeg vil gerne have at du vil prøve og se om du kan finde filnavnet på billedet.
Det skal siges at der hen over billedet ligger et gennemsigtigt billede/lag, som hedder "space.gif".

På forhånd tak.

Hilsen
Jacob
Avatar billede leif Seniormester
21. november 2006 - 10:57 #1
Umiddelbart har du gjort det godt (Kan man få lov til at se din kode i image.php ?
Avatar billede oldnick Nybegynder
21. november 2006 - 11:08 #2
Jeg sidder på en mac og der kan jeg heller ikke gemme billede eller hive det ned på mit desktop. Dvs jeg kan hive det ned, men jeg får kun fat i space.gif.

Så det ser ud til at virker.

:)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
21. november 2006 - 11:13 #3
Den ser ganske interessant ud (:

Der findes jo selvfølgelig stadig løsningen med Print Screen, men jeg kan ikke finde filnavnet :)
Avatar billede coderdk Praktikant
21. november 2006 - 11:15 #4
Altså kan billedet vises (uden flash/java etc) kan det gemmes direkte. Ellers kan man jo bare tage et screenshot. Jeg har bare gemt billedet: http://coder.dk/forst.jpg
Aner ikke hvad det oprindelige filnavn er, for det sender du ikke med:

HTTP/1.x 200 OK
Date: Tue, 21 Nov 2006 10:14:51 GMT
Server: Apache/1.3.34 (Unix) mod_suid/1.1 PHP/5.1.5 FrontPage/5.0.2.2635
X-Powered-By: PHP/5.1.5
Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
Pragma: no-cache
Connection: close
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: image/jpeg
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. november 2006 - 11:18 #5
Avatar billede expnet Seniormester
21. november 2006 - 12:37 #6
Jeg ved ikke lige hvordan han har lavet sit script men nogle gange skriver den

"Hov, forsøger du at gemme billedet?"

og andre gange visser den et billede... men filnavn er vel lige meget eften som billede bliver viset og så kan man da bare gemme det på computeren og omdøbe det til noget andet hvis man vil tage andres billeder... men 100% sikker er den ikke men det kommer nok... her har jeg bare gemt billedet som det kom frem med som filnavn

"image.php.jpg"

håber du kan bruge det her til noget -jacob-

//rene
Avatar billede -jacob- Nybegynder
21. november 2006 - 13:00 #7
Hej,

Tak for alle svar.

Planen var at hvis man er på vis.php-siden, så skal den vise billedet.
Er man derimod på image.php-siden, så skulle en "fejlmeddelelse" blive udskrevet ("Hov, forsøger du at gemme billedet?")

På det gennemsigtige lag, kommer der en "COPYRIGTH"-tekst el.lign. - altså for at undgå muligheden for et screendump.

Tak for alle svar.

Hilsen
Jacob
Avatar billede expnet Seniormester
21. november 2006 - 13:14 #8
Jeg forstår ikke hvad det er du vil -jabcob- det er da en baglaelse måde at gøre det på hvis du ligger copyright-tekst el.lign over den hvorfor laver du ikke bare script som ligge det på billedet som vis hele tiden også vis folk prøver at gå ind her

http://www.exg.dk/test/image.php?imageGuid=1234
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. november 2006 - 13:15 #9
Jeg kan ikke længere vise billedet direkte.
Avatar billede -jacob- Nybegynder
21. november 2006 - 13:24 #10
Til expnet,
Nej det kan du i princippet godt have ret i.
Tak for tippet.

Hilsen
Jacob
Avatar billede expnet Seniormester
21. november 2006 - 13:56 #11
jeg vil sige så meget at hvis billeder ligge på server vil der altid være en der kan finde frem til med div. programmer... men hvis man ligger dem ind i en db. så kan det vel være nok at ligge copyright på når billedet bliver loadet ind på siden...

//René