Avatar billede ronja7 Nybegynder
20. november 2006 - 22:13 Der er 4 kommentarer

BIOS Bipper

Hej,

jeg har fået et problem med min PC, som er ca. 3 år gammel med adskillige opgraderinger på såvel harddiske, drev, grafikkort og RAM.

Problemet opstod mens min søn spillede et eller andet uskyldigt Ice Age II spil, og han var desværre alene(Læs; alt kan være foregået). Skærmen frøs, og jeg bootede på den hårde måde.

Efterfølgende bipper BIOS ved start, en lang og to korte. Ikke andet. Som jeg kan forstå betyder det grafikkort-fejl, men det løses ikke ved at pille det nuværende kort ud. Der er desuden onboard-grafik, så jeg gik udfra at det ville tage over, hvis det andet ikke kan findes.

RAM, drev og harddiske har alle været ude, een for een, samme tone bliver ved med at komme. Jeg kan slukke pc'en med et enkelt tryk efter tonen, dvs. den kommer aldrig videre end de første bip i BIOS, det tager ca. 3-5 sekunder.

Jeg har forsøgt at pille batteriet til BIOS ud i ti minutter, og det hjælper ikke. Jeg kan ikke finde en reset-jumper på bundkortet.
Avatar billede trav4u2 Novice
21. november 2006 - 01:33 #1
Der er desværre så meget der kan være gået koks i :-(
Du kan evt. prøve denne liste:
http://www.pcguide.com/ts/x/comp/mbsys/gen_Failure.htm
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. november 2006 - 01:49 #2
Kan du komme ind i BIOS, så prøv at aktivere on-board grafik.
Avatar billede annacondaknud Nybegynder
21. november 2006 - 10:57 #3
prøv og låne et grafikkort og sætte det i maskinen.
så start op og gå ind i bios hvis du kan det og finde der hvor du kan aktivere onboard grafikkort. det kan også være at det er en jumper der skal flyttes. ikke en reset men en som aktiver eller deaktivere onboard grafikkort
Avatar billede ronja7 Nybegynder
21. november 2006 - 16:07 #4
Jeg kan ikke komme ind i BIOS, og er 101% sikker på at jeg ikke flyttede jumper da jeg satte grafikkortet i i sin tid.

Jeg er nok tilbøjelig til at købe nyt bundkort og cpu(som trænger), og så gå frem ad den vej..