Avatar billede krydset Nybegynder
20. november 2006 - 20:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

vga til dvi konverter

Hejsa... Kan man få en vga --> dvi konverter, jeg ved man kan omvendt dvi --> vga. Det er fordi jeg kun har et vga hunstik på min bærebar... Og jeg vil gerne have tilsluttet min bærebar til mit lcd tv via et hdmi stik jeg har.. og efter som man ikke kan få vga --> hdmi stik så skal jeg jo først ha lavet stikket om til dvi så jeg kan sætte et dvi--> hdmi kabel på

Håber nogen kan hjælpe....
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. november 2006 - 21:16 #2
ja men det er dyrt (da det analoge signal skal laves om til et digitalt DVI signal)

fra danbit´s hjememside:

CNV-VGA-DVI

VGA til DVI omformer (VGA-grafikkort til DVI-skærm). kr.2.499
Avatar billede krydset Nybegynder
20. november 2006 - 21:54 #3
hmmm hva med den is linker til, kun 75 kr ??? kan den ikke viirke ``??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. november 2006 - 21:59 #4
nej den har samme funktion som en DVI til VGA konverter, blot er den til at sætte i den anden ende af kablet (så iostedet for at montere adaptoren direkte i grafikkortet, monteres den for enden af DVI kablet).
Avatar billede krydset Nybegynder
20. november 2006 - 22:04 #5
er der ikke noget med nogle grafikkort har indbygget den konverter dvi --> vga ?? og hvordan finder man ud af om ens grafikkort har den funktion
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. november 2006 - 22:59 #6
1 har din monitor en DVI eller VGA indgang ?

2 har dit grafikkort DVI eller VGA udgang ?
Avatar billede krydset Nybegynder
21. november 2006 - 07:51 #7
Min bærebare har kun vga udgang.....

Min lcd skærm har kun HDMI indgang...

Hvis ikke min pc kan konvetere vga til dvi mon så skærmen kan håndtere et vga signal ind på hdmi porten.... Ja jeg har mange små ideer :D Men jeg vil nu hellere udelukke alle ideer jeg har inden jeg invistere 2500 i sådan en boks...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. november 2006 - 10:58 #8
desværre, det analoge signal skal konverteres til et digitalt før din skærm kan forstå det, så mit råd vil være, find dig en anden  billig LCD skærm (med VGA indgang ;) ) istedet fot at købe sådan en adaptor, for den vil være næsten usælgelig bagefter (det er meget sjældent der er behov for sådan en)
Avatar billede is Nybegynder
21. november 2006 - 12:12 #9
Først må jeg gi' Niels ret (#4), og så holde med ham endnu engang:-) køb en billig LCD skærm.Her er et link til et tilsvarende problem.http://www.highdefforum.com/archive/index.php/t-11370.html
Avatar billede krydset Nybegynder
21. november 2006 - 16:24 #10
Nej nok billigere jeg tager min stationæære pc og sætter et grafikkort i med dvi Men tak for svarene niels....