Avatar billede johke Nybegynder
20. november 2006 - 12:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Windows Update.

Hej.

Jeg har nu i flere dage haft det problem, at en update bliver ved med at vende tilbage. Sådan at forstå, at jeg installerer opdateringen XP (KB923980), men få sekunder efter at den er installeret (og bekræftet via en dialogboks), dukker der en besked op om, at der er opdateringer klar. :/ Jeg har også prøvet manuelt at hente opdateringen og køre .exe-filen fra skrivebordet. Det har ikke hjulpet. Og jeg har genstartet adskillige gange, så der ligger problemet ikke.
Er der nogen, der har et godt bud?

På forhånd tak.
Avatar billede thov Forsker
20. november 2006 - 12:51 #1
Avatar billede johke Nybegynder
20. november 2006 - 14:05 #2
Tak for buddet, men det virker ikke. :/
Avatar billede thov Forsker
20. november 2006 - 15:01 #3
Har du ikke installeret Novell Netware, skal kb923890 slet ikke installeres, for der vil mangle nogle filer.
Det er hvad jeg får ud af læse om andres lignende problemer:
http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/28599920/kb-923980-will-not-instal.aspx
http://forums.techarena.in/showthread.php?t=625855&page=2
Avatar billede johke Nybegynder
20. november 2006 - 15:27 #4
Tak for det. Lidt skidt at jeg ikke selv havde googæet mig frem til det. :/
Jeg vil følge med og se, om der kommer en løsning på problemet.
Avatar billede johke Nybegynder
23. november 2006 - 02:20 #5
Hej thov.

Du skal lige ha' point, så smid lige et svar. :-)
Avatar billede thov Forsker
23. november 2006 - 04:24 #6
Ok, fik du da løst problemet ?
Avatar billede johke Nybegynder
23. november 2006 - 13:29 #7
Ikke endnu, desværre. Må bare væbne mig med en ordentlig bunke tålmodighed.
Avatar billede thov Forsker
23. november 2006 - 14:08 #8
Surt... Men har du prøvet denne her (fra egghead.com linket):

---->
Check these files to see if the system needs the update applied -

Nwapi32.dll  (Windows\system32)
Nwprovau.dll (WINDOWS\system32 and WINDOWS\system32\dllcache)
Nwwks.dll    (Windows\system32)
Nwrdr.sys    (WINDOWS\system32\drivers)

They should all be at version 5.1.2600.3015
(You should enable show hidden files, folders, and system files to view
them - http://www.xtra.co.nz/help/0,,4155-1916458,00.html )

Right click the files, choose Properties, then click the Version tab to
confirm that the correct files are present.
If the files are not the correct version, download the update for
Microsoft Windows XP Service Pack 2
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2f54258f-1071-467b-80a2-e4dbfc050667

Save it, close the browser, install the update, and restart the system.
Revisit Windows or Microsoft Update to see if it's reoffered.

You were right. After a few hours, I was proppted to update again so I
reinstalled the update. So far, so good.
Avatar billede johke Nybegynder
23. november 2006 - 18:42 #9
Ja, den har jeg prøvet, og det ændrer desværre ikke en bønne ved det. De fire systemfiler er ikke alle den nævnte version - nogen er dog.
Mest af alt har jeg lyst til at slå den automatisk opdatering fra, for det møg-ikon irriterer mig virkelig. Selve sikkerheden er jeg ikke voldsomt bekymret for.