Avatar billede vvha Praktikant
19. november 2006 - 20:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Åbne gammel computer uden tastatur

Jeg skal have nogle data fra min gamle computer copieret (brænde) over til min nye. Jeg har ført gjort det med musen, men siden er den gamle computer blevet lukket "forkert" . Når jeg tænder for den, vil den køre set-up, hvor jeg skal bruge tastaturet til at komme videre. Den "gamel" kender ikke mit nye tastatur og derfor kan jeg ikke komme videre med musen (har ikke det gamel tastatur mere). Hvad gør jeg?
Avatar billede haverslev Novice
19. november 2006 - 20:58 #1
Det gamle tastatur var et PS2 tastatur og dit nuværende er USB ?

Hvis ja, har du ikke en af disse små adaptere, der tidligere var med til USB mus og nogle USb tastaturer - altså et stik der går fra USB til PS2 stik
Så kan du sætte det til PS2 porten i stedet for og jeg tror dit problem er løst.

Ellers må du ud på "lånemarkedet" af PS2 tastaturer.
Avatar billede vvha Praktikant
19. november 2006 - 22:23 #2
Det er ikke det, der er problemet, det er at den "gamle" computer er blevet lukket forkert. Når jeg tænder for den, køre den obligatoriske fejlmelding, hvor jeg skal gøre et valg - ignorere-accepterer osv. Her skal jeg bruge tastaturet og det virker ikke med det "nye". Man kunne sige, at jeg bare kan installere det nye tastatur, men det kan jeg jo ikke komme til, da fejlmeldingen blokere for videre forløb.
Avatar billede grenaa Nybegynder
20. november 2006 - 09:40 #3
Du må ud og finde/låne et PS2 tastatur før får du det ikke til at virke.
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2006 - 10:26 #4
grenaa > hvorfor smider du svar ?
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2006 - 10:30 #5
vvha > du skal bruge et standard PS2 tastartur, da det ikke skal installeres
Du skal blot sætte det i og starte maskinen op og den skulle gerne registrere det.
Avatar billede vvha Praktikant
20. november 2006 - 12:21 #6
Det er åbenbart den eneste løsning der er ! - jeg vender tilbage når/hvis jeg kan opdrive et lånetrastatur.
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2006 - 18:19 #7
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2006 - 12:46 #8
Du skal lige skrive løsningen herind, så alle andre også kan få glæde af den ;o)
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2006 - 12:47 #9
Ps, jeg skrev jo også "Ellers må du ud på "lånemarkedet" af PS2 tastaturer."
hvis det var løsningen, så er mit svar jo korrekt ;o)
Avatar billede vvha Praktikant
06. december 2006 - 12:57 #10
Jeg har være på lånemarkedet og det virkede som det skulle, hvad jeg selvfølgelig også regnede med.
Du har vel fået mine point?
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2006 - 13:16 #11
Points ?

Nej de er tildelt grenaa
Avatar billede vvha Praktikant
06. december 2006 - 13:32 #12
Neeeeeeej det var ikke meningen. Kan det laves om?!!
Skal man ikke markere den man ønsker skal have point?
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2006 - 13:41 #13
Nej det kan ikke laves om, når de er tildelt / accepteret, så er spørgsmålet lukket

Jo, der skal være markeret et "svar" navn for at give points.

Hvis det var meningen at jeg skaulle have points, så kan vi håber at grenaa "aflevere" ved at oprette en pointsspørgsmål.

Eller så "overlever" jeg også uden at få de points ;o)
Avatar billede vvha Praktikant
06. december 2006 - 13:43 #14
Det var syndt. Jeg forstår det bare ikke, for jeg markerede dig!!