Avatar billede hersker_dk Nybegynder
19. november 2006 - 17:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HP deskjet 820 CXI

Jeg har en HP deskjet 820 CXI.
Jeg kører win XP SP2 - jeg anvender printerdriveren, som er inkluderet i XP.

Når jeg printer en testside ud fra printeren, ser resultatet meget fint ud. Men når jeg skal printe fra f.eks. word eller et andet program, står testen ikke ret klart - streger i teksten mm.
Jeg kører med originale printerpatroner.

Det virker umiddelbart som om, at printeren ikke genkender alle teksttyper fra f.eks. word, eller at farvestyringen ikke er korrekt.

Er der nogen, som kan afhjælpe mit problem?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2006 - 17:30 #1
Har du valgt det rigtige papir i printerdriveren?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
19. november 2006 - 17:54 #2
Ja, der er valgt rigtigt papir i driveren.
Avatar billede grenaa Nybegynder
20. november 2006 - 03:30 #3
Download nye driver på HP's hjemmeside og se om det ikke hjælper det gør det i mange tilfælde.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
20. november 2006 - 07:04 #4
jeg har tjekket HP's hjemmeside, og der ligger ikke nye drivere til printeren til win XP.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2006 - 13:28 #5
Prøv at tjekke http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bpa00224&lc=en&cc=dk&lang=da&os=228&rule=38095&dlc=da&product=58154

Det eneste jeg kan komme i tanker om, er at der er problemer med printpatronerne (selv om din testside ser fin ud).

Teksttyperne bliver sendt som TrueType (som oftest), og bliver fortolket i printerdriveren - så uanset hvilken printertype der skrives, bør de fortolkes korrekt.

Det lyder altså mest som et problem med patronerne...
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. november 2006 - 13:36 #6
Ind i kontrolpanelet, og åbn printer og faxenheder.
Højreklik på printeren og vælg egenskaber.
Under faneblad avanceret er der en knap der hedder udskriftsprocessor, tryk på den.
Udskriftsprocessor skal være winprint, og standartdatatype skal være RAW. Tryk opå OK.

Hvis dette ikke afhjælper problemet, sælder jeg også til Ole madsens konklusion.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
26. november 2006 - 19:52 #7
ole madsen og  dragonknight - har forsøgt mig frem, men jeres forslag har ikke hjulpet. Jeg har prøvet med en nye printerpatroner, uden at det er hjulpet.

Kan det være printeren, som er slidt???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. november 2006 - 20:43 #8
Mja, så skulle det være kontaktfladerne mellem patronen og printeren.

Jeg har aldrig hørt om at en printer skulle give den slags problemer, når den er slidt.

Men det er da en ældre herre, så man skal nok ikke bruge mange penge på at fixe den.

Hvis du har mulighed, kunne du lave en frisk installation på en helt anden PC, og se om problemet følger med over. Hvis det gør, må det være printeren der er defekt, og hvis ikke - så må problemet jo ligge i pc´en (eller kablet...)
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
08. september 2010 - 22:23 #9
lukkes