Avatar billede martin_shearer Nybegynder
19. november 2006 - 12:16 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Grader på CPU

Hi

har lige et spørgsmål, hvor varm må min AMD Athlon xp 2700+  2,17ghz cpu blive ?

jeg har store problemer med at holde varmen nede, har nu forsøgt med 3 forskellige køler.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2006 - 12:46 #1
Thoroughbreed kerne?
hmm 65 grader skulle ikke være noget problem.
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. november 2006 - 13:16 #2
Den kan tåle 85, men bliver ustabil ved 70-75 grader
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2006 - 13:45 #3
Selv om 65 grader ikke er noget problem, så er det måske alligevel lidt meget
efter årstiden. Jeg mener, med en hedebølge går den vel ned med flaget?
Du skal tænke på, at der er mange faktorer når det gælder varme f.eks. hvor
mange harddiske man har i kabinettet, om man har en kabinetventilator, som
trækker luft ud af kabinettet, og hvor computeren er plaseret. Den må ikke stå
klemt inde i en krog, og ikke stå så nær en væg, at den har svært ved, at komme
af med ventilatorluften.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
19. november 2006 - 14:38 #5
hi

har kun 1 harddisk i kabinettet. den ligger ca på de 65 grader, hvilket vel er lige i overkandten.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2006 - 14:39 #6
65 grader for en hdd er alt for meget. De fleste er spec'ed til at køre 55 grader MAX.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
19. november 2006 - 14:40 #7
pt har jeg sådan en kæmpe "tower" køler fra tt men det køler ikke godt nok, selvom jeg har 2 blæser på den, så ligger den på de 65 grader
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
19. november 2006 - 14:40 #8
nej nej, min cpu er 65grader ikke min hd :D
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2006 - 14:48 #9
Måske skulle du tage din processor af, rense den og komme nyt kølerpasta
på. Jeg har selv en blæser med kobberrør til yderligere køling. Men det
er en AMD 64, så jeg ved ikke om den passer til din CPU.
Min CPU ligger på 31 grader, har haft en lignende CPU som din, den lå på
omkring 43 grader, i et heigh tower kabinet med ventilator.
Jeg finder din CPU temp. er for høj, ved norm. brug.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
19. november 2006 - 15:14 #10
Jeg har lige haft taget den af i går og renset den. mit kabinet er også et heigh tower. derfor undre det mig meget at den ligger så høj. skal dog sige at jeg afslæser temperaturen i bios, som jeg vel kan stole på ikke ?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2006 - 15:21 #11
Jo bios temp. er god nok. Det er måske din blæser som er problemet?
peet49 hat jo givet et par link.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
19. november 2006 - 15:32 #12
mener jeg har haft sådan en som peet49 linker til som var samme problem.
men hvilken af dem han linker til er bedst ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
19. november 2006 - 15:36 #13
hvad med denne, kan jeg bruge den ? http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320417

bor tæt på shg, så vil kunne sparre porto her nemlig.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2006 - 18:58 #14
Jeg tør ikke gøre mig klog på vilken ventilator, som er bedst. men der er jo
også, som jeg har set i en forretning, den mulighed, at sætte en ventilator
fast på bundkortet så den blæser direkte på CPUén. Der findes også ventilatorer
til PCI slots, men de blæser jo ikke direkte på CPU.
Avatar billede grenaa Nybegynder
20. november 2006 - 09:44 #15
Det kan du godt men Thermaltake Silent TR2 M3 er helt klart den beste.
Avatar billede grenaa Nybegynder
20. november 2006 - 09:48 #16
men inden du køber en ny cpu blæser kunne du jo lige prøve at lave en update af biosen på dit bundkort.
Mange ligger problemet i biosen ! ! ! !
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
20. november 2006 - 10:51 #17
Grenåå

Det med bios update er jeg ikke glad for. kan det ikke gå meget galt ? måske hvis der fines en guide til hvordan man gør ?

ved du hvor jeg kan finde den TT silent TR2 M3 henne ?