Avatar billede dennism Nybegynder
18. november 2006 - 20:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ustabilt trådløst netværk

Har problemer med et ustabilt trådløst netværk - en Linksys WRT54GC router. Nogle gange virker den fint, men andre gange kan vi ikke få lov til at logge på. Den fejler under tildeling af IP'en. Den står i ca. 2 minutter og søger inden den fejler. Det er det samme på alle computer som forsøger adgang på det trådløse netværk.

Nogen der har en idé til, hvad der kan være galt?
Det er ikke et spørgsmål om antal IP'er tilrådighed.

beklager, men har ingen point.
Avatar billede jacla Nybegynder
18. november 2006 - 22:01 #1
Prøv at downloade Netstumbler,

Der kan du se kanal nummer og signalstyrke mv.

vh

Jan
Avatar billede dennism Nybegynder
18. november 2006 - 23:37 #2
Det kan jeg også i mine andre programmer. Signalstyrken fejler ikke noget! Hvad skal jeg bruge kanal nummer til?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2006 - 11:45 #3
kanalnummeret skal du bruge til at se om der er andre trådløse net i nærheden der ligge i nærheden af den kanal du bruger.
Er der det, skal du ændre kanal på routeren for at undgå at de andre kanaler forstyrrer.
Avatar billede oconradsen Nybegynder
22. november 2006 - 13:39 #4
jeg har haft tilsvarende problemer, jeg har sat net op 2 steder  vist en linksys og en topcom router,  og selvom der er noget signal så falder nettet ud på det trådløse??
begge steder er der 2 indendørs væge mellem router og stationær PC, og begge steder har min bærbare et "exelent" signal og virker upåklageligt ved siden af den Stationære!
det kan hjælpe med at skifte kanal,  det trådløse net er nok også følsomt for metal, ledninger, bordben, køleskabe stereo anlæg m.v.
jeg har haft nogen fordel af at kun køe 802.11g , hvis der er support for både B/G/ og G turbo tror jeg at routeren måske står og skifter og så falder klienten af ??
tilsvarende er der ofte en speed parameter der kan sætte de Data speeds der anvendendes, typisk er den sat til auto, men vælg evt.  en fast (langsom).
En anden mulighed er at flytte routeren, Det har jeg gjort! jeg blev træt at at rode med alle de parametre og flyttede min router 2 meter ( i samme rum) og siden den dag har der ikke været problemer.  ( men det ægrer mig stadig)
Avatar billede dennism Nybegynder
26. november 2006 - 18:19 #5
Jeg lukker her. Vi prøver at skifte kanel næste gang jeg kommer derhjem igen.
Avatar billede jacla Nybegynder
29. november 2006 - 04:48 #6
oconradsen => Hvis du i din opsætning af trådløst netværk ser en funktion der hedder KEEPALIVE, så slå den til. C";)