Avatar billede jonner Nybegynder
18. november 2006 - 19:10 Der er 6 kommentarer

beskadiget harddisk

Hey..

Jeg sad og nørdede lidt med min computer igår, hvor jeg havde slået mit anti-virus(Kaspersky) fra.. da jeg var gået afk(away from keyboard) og kommet tilbage havde jeg glemt at sætte mit anti-virus til igen(doh!), og fik så downloadet noget virus, som fik min computer til at fryse, hvor efter jeg genstartede.. da den var færdig med at genstarte kunne den ikke starte windows op, fordi den sagde der manglede 'windows/system/config/" fil eller sådan noget..

Jeg havde tænkt på at formatter i lang tid, så jeg besluttede mig at gøre det nu, da der alligevel ikke lå noget vigtigt på harddisken..

Efter at havde slettet og oprettet en ny partition og sat den til at formatter fik jeg denne besked: "Installationsprogrammet kan ikke formatere patitionen. Disken er muligvis beskadiget."

Jeg prøvede derefter med NTFS(hurtig), FAT32(hurtig) og almindelig FAT32, uden noget held.

Jeg har været i praktik hos amtronic(tror jeg det hed) hvor jeg arbejde med at lave computers.. en af de ting jeg skulle var at tjekke harddiske for fejl, hvor de havde nogle programmer på disketter som virkede som en boot scan af harddisken, hvor den kunne rette og fortælle hvad der var galt med harddisken (uden at man havde installeret windows).. mit problem står bare i at jeg ikke kan huske, hvad de hed, eller hvad man skulle søge på for at finde dem.

Så nu står jeg sådan set lidt på bar bund, og ved ikke hvad jeg skal gøre.. så hvis der er nogle derude der har noget der hjælper til beskadige harddiske, eller på anden måde kan hjælpe, så ville i gøre mig en stor tjeneste.

Min harddisk er en: Samsung SP0812C

Resten af min computer er her:
— AMD 64 4000+/2.58GHz CPU
— MSI K8N Diamond MOBO
— Kingston 3072MB PC3200 DRR RAM
— GeForce 7900GT PCI-E GFX
— Samsung SP0812C 80GB SATA HDD
— Creative Onboard SB Live! 24-bit SOUNDCARD
— AOC Spectrum 17" CRT MONITOR
— Logitech G5 Laser USB MOUSE
— Icemat 2nd Edtion (Purple) MOUSEPAD
— Sennheiser PC150 HEADSET
— Cycon Black KEYBOARD

- MVH Johny Jensen
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2006 - 19:30 #1
Du kunne starte med at kigge på linker herunder. Der kan du også downloade "PowerMax ".

http://forum.novatech.co.uk/viewtopic.php?p=2773&
Avatar billede grenaa Nybegynder
20. november 2006 - 10:03 #2
Da det er en samsung harddisk vil jeg nok bruge dette program som er til samsungs harddiske http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/utilities/shdiag.htm

hvis dette program ikke kan rette din fejl så prøv et program der hedder killdisk og nej det slår ikke din harddisk ihjel.
Avatar billede karinc Nybegynder
20. november 2006 - 10:16 #3
Avatar billede jonner Nybegynder
21. november 2006 - 17:30 #4
milter - Powermax er til maxtor, og siden jeg har samsung, så går den ikke..
grenaa - Jeg kan ikke boote op på den og får beskeden: 'invalid disk' det samme gælder for hutil..
karinc - wtf? :D
Avatar billede jonner Nybegynder
21. november 2006 - 17:32 #5
btw. killdisk har jeg på min "Hiren's BootCD 8.6" samt en masse andre programmer, som ikke virker..

alt hjælp er stadig velkommen..
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 17:54 #6
jonner > Powermax virker med mange forskellige fabrikater. Jeg har selv brugt den et par gange til harddiske, som ikke kom fra Maxtor.