Avatar billede bolmer Nybegynder
18. november 2006 - 11:37 Der er 8 kommentarer

Forbinde router til allerede eksisterende netværk?

Jeg har adgang til et større LAN på mit kollegie igennem et stik i vægen som jeg med en ledning har forbundet til min PC's netkort.

Jeg har nu købt en linksys GL router og flyttet ledningen fra mit PC's netkort til WAN indgangen på denne router. Dernæst har jeg med en anden ledning forbundet mit PC's netkort til en anden port på routeren.

Men efter jeg har gjort dette kan jeg ikke længere forbinde til kollegiets LAN. Hvad kan årsagen være til at jeg ikke kan forbinde efter jeg har placeret en router mellem min PC og kollegiets LAN?

Jeg har købt routeren fordi jeg senere vil forbinde min IBM laptop til netværket.
Avatar billede rebecca Novice
18. november 2006 - 13:49 #1
Hvis du går ind på routerens opsætning og vælger "Status" laver en komi og smider den her kan vi bedre se evt.årsag, men det er højst sandsynligt dine ip adresser der er ged i
Avatar billede rebecca Novice
18. november 2006 - 13:49 #2
komi=kopi
Avatar billede bolmer Nybegynder
18. november 2006 - 14:09 #3
Firmware Version:      v4.30.7, Jun. 20, 2006
                  Current Time:      Sat, 18 Nov 2006 05:01:25
                  MAC Address:      00:18:39:D3:B9:33
                  Router Name:      WRT54GL
                  Host Name:
                  Domain Name:      industri-kollegiet.dk

Internet

Configuration Type
                Login Type:      Automatic Configuration - DHCP
                  IP Address:      10.0.0.115
                Subnet Mask:      255.255.255.0
                Default Gateway:      10.0.0.2
                  DNS 1:      10.0.0.1
                  DNS 2:      130.225.88.2
                  DNS 3:
                  MTU:      1500
Avatar billede rebecca Novice
18. november 2006 - 18:42 #4
prøv dette

Routing Table
Static routes can be added if you require specific routes within your internal network. These routes will not apply to the WAN (Internet) network.

Destination :Enter in the IP of the specified network that you want to access using the static route.
Subnet Mask :Enter in the subnet mask to be used for the specified network.
Gateway :Enter in the gateway IP address to the specified network.
Hop :Enter in the amount of hops it will take to the specified network.
Enable :Select this option for the specified static route to take effect.
Avatar billede bolmer Nybegynder
18. november 2006 - 19:15 #5
Øh hvor skal jeg indtaste dette henne? Har aldrig rodet med netværk før.
Avatar billede rebecca Novice
18. november 2006 - 21:18 #6
Du skal ind i routerens opsætning og kigge efter noget der ligner du er nok nødt til at læse brugsanvisningen til din linksys router ovenstående er tager fra en d-link så det er ikke sikkert at det er det samme
Avatar billede rebecca Novice
18. november 2006 - 21:19 #7
ps..er der ikke en netværksansvarlig på kollegiet du kan spørge?
Avatar billede kenp Novice
19. november 2006 - 16:13 #8
jeres netværk låser sikkert på mac-adresse. Log ind idin router med den computer som normalt er på. også clone macadressen fra din computer goså se om det ikk ehjælper.