Avatar billede bemula55 Nybegynder
18. november 2006 - 10:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Installere XP uden om CD-romdrev

Hej

Jeg håber virkelig de er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig herinde.

Mit problem går på at jeg har en bærbar med 60 GB, hvis CD-drev nu er gået i stykker. Jeg har ikke det store behov for et nyt cd-drev, da jeg bare kopiere filerne til en USB-key via en anden computer. Dog opstår problemet når jeg engang i nær fremtid bliver nødt til at ominstallere windows XP.

Hvordan gør jeg dette uden brug af CD-drevet?

Status er at jeg har efter mange mærkelige forsøg har
Primær Partition på ca. 16 GB m. XP
Primær Partition på ca. 3 GB m. bootmagic
Logisk partition på ca. 40 GB m. dataaopbevaring

Jeg ville gerne have den bootmagic partion fjernet da den jo ikke rigtig har en funktion når jeg kun har et styresystem.

Men hvis jeg sletter den, før jeg vel problemer med at boot'e eller hvad?

Please help. Evt. har jeg ikke noget problemer med at køre med to installationer af windows (en primær og en bankup) hvoraf den sidste kan bruges til at ominstallere den anden. En mulighed?
Avatar billede thov Forsker
18. november 2006 - 18:22 #1
Du behøver slet ikke noget CD-drev, for den lille 3Gb partition indeholder hele installationen.
Du får adgang til restore-partitionen med en tastekombination når computeren booter, vistnok <alt><F10> (det står i manualen).
Et eller andet sted, har den nuværende installation oprettet folderen i386. Den indeholder også alle nødvendige filer til en geninstallation - med den undtagelse, at ved OEM versioner af XP, skal der lige pusles lidt med 4 OEMBIOS.xxx filer, før det virker.
Avatar billede bemula55 Nybegynder
13. februar 2007 - 22:21 #2
Lukker, ingen løsning