Avatar billede jbb007 Nybegynder
17. november 2006 - 15:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Købe en vare over Ebay i Hong Kong - hvilke konsekvenser?

Jeg skal have et nyt display til en Sony Ericsson P910i.
Sådan nogle er dyre. Set på Ebay.de til 70-100 Euro.

Men man kan over Ebay købe et display i Hong kong til 16 Euro incl. forsendelse som lille pakke med Royal mail Airmail.

Køber jeg i Tyskland er der vel ingen problemer med moms og told, eftersom det er indenfor EU - ikke?

Men hva´så med Hong Kong over Ebay - gælder de samme import-regler, som ved alm. indførsel af varer fra lande undefor EU, så jeg bliver bonget i tolden?
Avatar billede jbb007 Nybegynder
17. november 2006 - 15:58 #1
- ligesom der vel heller ikke er nogen problemer med at købe i England, så længe man sørger for, at firmaet/personen ikke sender fra Jersey eller andre Channel Islands (som jo generelt er udenfor almindelig lov og ret)?

Og yderligere et par tillægsspørgsmål:
Kan man uden toldproblemer købe brugte/nye ting af privatpersoner i fx USA?
Og er der en øk. max-grænse for værdien af varer, man kan købe fx over Ebay i Tyskland?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2006 - 18:15 #2
det bedste er og købe inden for eu
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. november 2006 - 21:06 #3
Hvis du køber udenfor EU skal det fortoldes - og du skal være opmærksom på at det klarer DHL (eller hvem der ender med at bringe bakken til din dør i DK), som en del af en aftale med skattevæsenet. Samtidig tager de et "lille" gebyr på ca. 250 kr for indsatsen.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. november 2006 - 21:15 #4
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. november 2006 - 11:37 #5
i Danmark har i noge der hedder T&S
de er til prim¿rt for 2 ting
- at rage skat told og moms til sig
- at servicere borgerne i sp¸rgsmål og skat told og moms.

SÅ: du b¸r derfor ringe til dem fort¿lle hvad du ha t¿nkt dig at g¸re
og bede og svaret på skrift, det er det bedste svar du kan få.

personligt sender jeg ofte ting til dk (og EU) (fulde containere) og selvom jeg har tabeller og lister over indf¸rselsgrupper og indf¸rselstoldsatser, så ringer jeg til dem hver eneste gang og får tallet på den konkrete forsendelse på skrift.

reglerne ¿ndrer sig hele tiden.

jetdirect--18.15.33
? hvad mener du ?,
...det bedste hvis man ikke gider s¿tte sig ind i tingene og spare en frygtelig masse penge..? EU er det dyreste sted at handle på hele kloden ;-)
Avatar billede jbb007 Nybegynder
18. november 2006 - 12:46 #6
mobius6 - lyder til, at det er 'hands on' erfaringer... hvor befinder dig, og hva' laver du? I'm intrigued :)
Avatar billede jbb007 Nybegynder
18. november 2006 - 12:58 #7
Forresten har vi ikke T&S længere - nu er det vel bare Skat... :-)

Og iøvrigt virker det en anelse overkill at bede om indførselsforholdene på skrift for displayet til en mobil? Men jeg kan da godt se, at jeg så er på den sikre side..