Avatar billede frederikpag Nybegynder
17. november 2006 - 14:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afkorte regnskabsåret til 6 perioder i XAL 2.80

Kære eksperter,

Er der nolge der kan fortælle mig hvad man skal gøre i XAL (2.80) hvis man ønsker at afkorte et regnskabsår til kun 6 perioder? Der er allerede "taget hul" på 5 af perioderne.
Avatar billede blacks Mester
18. november 2006 - 18:43 #1
Du skal slette hele året, danne det på ny men kun med de 6 måneder, også efterberegne perioder
Avatar billede frederikpag Nybegynder
20. november 2006 - 12:43 #2
OK - lyder spændende.... dvs. at man godt kan slette perioder selvom de er "påbegyndt"? Hvad gør funktionen eftrberegn perioder?
Avatar billede blacks Mester
20. november 2006 - 17:36 #3
Det kan du ja, Denne kørsel gennemløber posteringsjournalen postering for postering og placerer summen i den korrekte periode på Fanen Statistik i Finans/Kartotek. Man kan løbende følge hvilke konti, der behandles.

Endvidere efterberegner kørslen saldoen i Finanskartoteket. Saldoen beregnes pr. ultimo systemdatoens regnskabsår.
Avatar billede frederikpag Nybegynder
20. november 2006 - 18:13 #4
Super tusinde tak for din hjælp, besvarer du spørgsmålet så du kan få nogle points ;-)
Avatar billede blacks Mester
20. november 2006 - 19:30 #5
besvar