Avatar billede qnud Nybegynder
17. november 2006 - 07:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælp til julegaver!

Så er det tid til at få skrevet ønskelister - skal bare lige være helt sikker på hvad det er præcis er jeg ønsker mig så ville høre om der er nogen der har nogen ideer til mærke/produkt eller bare gode tips!

1) Tvkort eftersom det gamle er gået i udu. men det nye skal kunne optage i god kvalitet fra TV (antenne) satelit og video (composite eller s-video tror jeg det er)
Der er ingen grund til alt muligt fancy, radio o.lign. for jeg bruger det ikke. Havde et Hauppauge WinTV 250, som jeg generelt havde lidt problemer med, så ville høre om der er andet der er bedre

2) En ekstern harddisk på 200-250 gb. Er det underordnet hvilken model man køber der eller er de billigste for dårlige?!

3) trådløst internet. Har lige købt mig en ældre IBM bærbar hvor der er internet, men til en telefonledning (har adsl) så tænkte på, hvad man skulle bruge til at få den trådløst på nettet, evt. koble den stationære på også. Men det er noget med at jeg skal have en router og så et eller andet kort til den bærbare eller?!

Jeps tror det var det indtil videre ;)
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 08:17 #1
En trådløs router eks. Linksys. Et trådløst netkort til stationær Pc og et PCMCIA trådløst netkort til din IBM.

Hvad må det koste ?

vh
Jan
Avatar billede qnud Nybegynder
17. november 2006 - 19:36 #2
tja ved det ikke! har ikke rigtigt så meget forstand på det! men uanset hvad skal det være så godt at der er ordentlig forbindelse!
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 21:22 #3
Linksys er nok det bedste efter Ciscos eget produkt
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2006 - 10:51 #4
vedr pkt 2

det har intet og sige idag ,stortset er diskene ens uanset hvad mærke man køber så om man køber en dyr som en billig så er det ligemeget .Der kan være funktioner ved den ext hdd som ikke er på den billige fx firewire / backup knap

vedr pkt 1

linksys / cisco er klart et godt valg et eks kunne blive set hos shg.dk :

240453  Linksys Wireless-G Notebook Adapter V2.0, 802.11g 54MBIT, WPC54G  236

240564  Linksys Wireless-G PCMCIA Adapter V2.0, 802.11g 54MBIT, WPC54GR  374

og som router til netkortet :

240444  Linksys Compact Wireless-G Broadband Router, 802.11g 54MBIT, WRT54GC 396

240450  Linksys Wireless-G Broadband Router, 802.11g 54MBIT, WRT54G  468

priserne er incl moms
Avatar billede qnud Nybegynder
23. november 2006 - 07:30 #5
1000 tak for svarene jetdirekt - det var dejligt med henvisningerne -det er hermed noget der kommer på min ønskeseddel - hvis du smider et svar så får du points (og laver bare en ny tråd med det første spørgsmål!)
Avatar billede qnud Nybegynder
23. november 2006 - 07:43 #6
How forresten - bare lige for at være sikker - kan de adaptorer tilsluttes IBM Thinkpad 570E?!
Avatar billede qnud Nybegynder
09. december 2006 - 08:40 #7
lukker
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2006 - 14:30 #8
springer over i denne omgang ,godt du kunne bruge linkene

alle thinkspad har pcmcia port så de kort jeg henviserr til so mer pcmcia kan køre på den pågældende ibm .