Avatar billede cardiac Nybegynder
16. november 2006 - 22:29 Der er 24 kommentarer

Hjælp! USB-porte virker ikke

Hejsa!
Mine USB-porte er pludselig stoppet med at virke, efter jeg forsøgte at sætte en printer til.
Jeg har været at være inde i "Enhedshåndtering" og fjerne alle controllerne, og efterfølgende prøvet at installere driveren igen. Men det har ikke hjulpet! Der står ellers, at de virker korrekt, men når jeg tilslutter noget, så bliver det ikke registret. Håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe!
Avatar billede jacla Nybegynder
16. november 2006 - 22:33 #1
Prøv at tage printeren fra, genstart => installere Softwaren og tilslut Printeren

vh

Jan
Avatar billede cardiac Nybegynder
16. november 2006 - 22:43 #2
Det har jeg prøvet... Det var i eftermiddags at jeg forsøgte at tilslutte printeren, og har siden genstartet min computer mange gange. Men det virker stadig ikke!
Avatar billede jacla Nybegynder
16. november 2006 - 22:57 #3
Prøv at se om andet USB virker, hvis ikke skal du ind i enhedshåndteringen og se om der er ? eller ! ved USB.

Den kan også være slået fra i Biosen.

Men prøv først med en USB key og se om det er USB porten eller printeren det er galt med.

vh

Jan
Avatar billede cardiac Nybegynder
16. november 2006 - 23:07 #4
Det er alt USB der ikke virker, hverken min mus, min ekstrene hardisk eller min key bliver registeret, når jeg tilslutter dem. Der er heller ingen spørgsmålstegn ved USB i "Enhedshåndtering". Det er altså ALT USB er pludselig ikke fungerer!
Avatar billede cardiac Nybegynder
16. november 2006 - 23:55 #5
Jeg har lige været inde i bios'en, og USB'en var ikke slået fra... Kan jeg have ødelagt noget ved at sætte printeren til??
Avatar billede off-line Nybegynder
17. november 2006 - 00:10 #6
Måske kan det hjælpe, at slå USB driverne fra i Bios, og derefter trykke på
optimized default, så de kommer igen? Ellers må batteriet ud i 20min? uden
strømstikket naturligvis.
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 00:36 #7
Ja reset bios, og genstart pc med USB hardware tilsluttet
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 00:36 #8
NB! bruger du usb hub ?
Avatar billede cardiac Nybegynder
17. november 2006 - 00:37 #9
Det vil jeg da prøve! Hvor finder man funktionen "optimized default" i bios'en, og vil det påvirke andre indstilninger på min computer?
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 00:47 #10
Mener det er F6 eller F7. Det skulle stå nederst i Winduet i biosen
Avatar billede cardiac Nybegynder
17. november 2006 - 00:54 #11
Jeg ved ikke om jeg bruger USB hub?! Inde i Enhedshåndteringen under usb-controllere er der 4 værtcontrollere, samt 4 usb-hubs.
Avatar billede cardiac Nybegynder
17. november 2006 - 01:00 #12
Jeg har lige været inde i bios'en, men kunne ikke finde "optimized default"-funktionen...!
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 01:47 #13
Den skulle gerne være ved siden af F10

Ellers: hvis du har en guide over dit Motherboard, kan du resette den vedhjælp af JUMPER.

Ellers tag batterriet ud af Motherboardet i 4-6 timer og sæt det i igen, så så skulle den være resat
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 01:48 #14
NB! mener den hedder "DEFAULT SETTING"
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 01:50 #15
VIGTIGT:

Har du prøvet at taste F8 under opstart og valgt "Sidst virkende konciguration ?"
Avatar billede cardiac Nybegynder
17. november 2006 - 09:13 #16
Hej igen! Nu er jeg lidt forvirret.. Skal jeg prøve funktionen "DEFAULT SETTING" i bios'en først, eller skal jeg prøve at taste F8 under opstart?? I såfald, hvad gør sidstnævnte?
Avatar billede cardiac Nybegynder
17. november 2006 - 09:21 #17
Jeg har lige været inde i bios'en, men kunne ikke finde funktionen "DEFAULT SETTING"... Der var til gengæld en funktion, som hed "load default setup", er det den jeg skal vælge?
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 09:33 #18
JA,
Men prøv lige F8 først. og vælg "sidst bedst virkende konfiguration"
Avatar billede cardiac Nybegynder
17. november 2006 - 09:56 #19
Det vil jeg gøre, men det skade mine nuværende indstilninger? Her menes, mit eksterne lydkort osv.?
Avatar billede jacla Nybegynder
17. november 2006 - 10:04 #20
Nej det gør det ikke, den finder den "indstilling" hvor det hele virkede bedst
Avatar billede cardiac Nybegynder
17. november 2006 - 10:11 #21
Det virkede desværre heller ikke!?! Kan den skide printer have ødelagt alle mine USB-porte - det virker da underligt??
Avatar billede vejmand Juniormester
17. november 2006 - 10:25 #22
Prøv med en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Vælg et tidspunkt fra før du installerede printeren
Avatar billede cardiac Nybegynder
17. november 2006 - 10:31 #23
Problem! Jeg havde tænkt på dette, men min systemgendannelse er ikke slået til...! Jeg tror jeg havde en virus engang, hvor nogle bad mig om at slå den fra, for at fjerne virusen...
Avatar billede cardiac Nybegynder
17. november 2006 - 10:34 #24
Tror du det vil hjælpe at fjerne batteriet?