Avatar billede orchid Nybegynder
21. maj 2001 - 13:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Router eller ADSL-modem?

Jeg har bestilt Netexpress hos TDC og den sku\' gerne være klar d.7 juni. Men da jeg har to computere herhjem, ringede jeg idag og bedt dem om at tage en Router i stedet for en ADSL-modem, da jeg har hørt det vil være meget nemmer at dele forbindelsen med sådan en. Det var så i orden, men jeg fik et gebyr på 1600 kr. da man ikke kan \"låne\" routeren, ligesom alt andet udstyr! Den skal man købe! Typisk nok af TeleDanmark... Spørgsmålet er så om det virkelig kan betale sig at betale 1600 for en router istedet for modemet?
Avatar billede quercus Nybegynder
21. maj 2001 - 13:40 #1
Du kan få det gratis og bedre hos andre
Avatar billede orchid Nybegynder
21. maj 2001 - 13:40 #2
hvem andre?
Avatar billede peter_m Nybegynder
21. maj 2001 - 13:40 #3
Jeg har et netexpress 2 abon. hos teledanmark og jeg har ikke betalt for routeren..det ejes stadig af teledanmark, som alt det andet som følger med.

Jeg vil ikke betale når det følger med i pakken.
Avatar billede orchid Nybegynder
21. maj 2001 - 13:42 #4
peter m >> er du 100% sikker på at du ikke kommer til at betale? jeg skal nemlig heller ik betale med det samme...
Avatar billede peter_m Nybegynder
21. maj 2001 - 13:46 #5
Da jeg bestilte mit abon. nævnte jeg at det skulle være et netexpress 2 før det begyndte at reklarmere for det.

Jeg har betalt 0 i oprettelse + den mdr. afgift men det er alt.

routen virker ligsom med NT boxen..ejes af teledanmark....Jeg ved ikke om du har overfor teledanmark ønsket din egen speedstream router(eller de har tolket det således) eller om de har lavet om på dette.
Avatar billede mountainman Nybegynder
21. maj 2001 - 13:49 #6
Afbestil Netexpress og bestil Pro@ccess istedet. Der får du enten en SpeedStream eller en Cicso 1401 Router.
Avatar billede quercus Nybegynder
21. maj 2001 - 13:50 #7
Hvis du har mulighed for det, så vælg alt andet en TeleDanmark, f.eks. worldonline, cybercity eller mobilix.
De har alle en bedere løsning.
Du skal ikke betale 1600 kr. for en router!!!
Man skal altså lede længe efter frækheder som dem de laver hos TDC.
Jeg bruger selv Worldonline og fik GRATIS en Cisco 677 router. Det ved jeg at de andre ISP\'er også tilbyder. Så kan du få ADSL hos dig via anden udbyder så vælg det.
Jeg har også et eksempel på at en fra mit arbejde bestilte på samme måde som dig, og fik også oplyse at han skulle betale 500 kr. hvis han ønskede en router løsning. Jeg snakkede med min ven og fik overbevist ham om at han skulle ringe dem op igen, og så fandt man en gratis løsning frem.
TDC prøver med den dyreste løsning først, og går den så går den.

Jeg kan ikke anbefale TDC.

Har en anden bekendt som oplever ustabil adgang til nettet. En af de løsninger de tilbyder kører via ATM, som er en slags netværk som jeg ikke rigtig fatter.

Jeg kan blive ved...
Avatar billede peter_m Nybegynder
21. maj 2001 - 13:58 #8
Jeg vil nu lige sige at jeg er meget tilfreds..det kan dog være at der ikke er så meget belastning på min central.

Eller er det bare et spørgsmål om at man ikke har undersøgt mulighederne før man begynder at snakke med disse supportere...de er meget generele og man skal være kontant over for dem...eller giver det ikke noget. jeg hvade min krig med at få gratis net 80 da de ikke kunne levere netexpress 2 inden for 4 ugere men...det lykkes...og netexpress 2 kom meget snart efter.
Avatar billede orchid Nybegynder
21. maj 2001 - 14:03 #9
ja men jeg har prøvet cybercity, og efter 1½ måneds vente tid, fik jeg afslag pga manglende kobber. og tro mig, jeg har virkelig tjekket alle mulig andre udbydere også. TDC giver mig en 1024/256 Mbit forbindelse for 550 kr om måneden. det er sku da rimeligt...
Avatar billede peter_m Nybegynder
21. maj 2001 - 14:07 #10
Jah det er det, har selv sådan en linie.

Da jeg købt det da kostede det 699. og jeg har fået lavet min pris om til 549.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
21. maj 2001 - 15:41 #11
quercus>> JA JA MEN på hvilken hast. det er jo kun de \"små\" hast. hvor opret. er gratis. Store hast. koster det altså noget FORDI disse hast. sædvanligvis benyttes af firmaer. OG det er sgu da rimeligt at de betaler prisen - de har jo råd til det med de lønn. de betaler de stakkels arbejdere
Avatar billede quercus Nybegynder
21. maj 2001 - 16:37 #12
wheeler0310 >> små hastigheder ? 512/512 er gratis i oprettelse hos WOL og der følger router med. Jeg vil hellere betale 1.600 kr. i oprettelse hos WOL og så få 2Mbit/512Kb med router. En 512/512 er gratis !

Det jeg heller ikke kan snuppe ved TDC er at prisen er forskellig, alt efter hvem man taler med. Hvis man presser dem lidt, så får med et andet tilbud, men de prøver først den dyre.

Som du nok kan forstå, så har jeg kun dårlige oplevelser med TDC, men hva\' ? Det kan jeg være det bare er mig.

En løsning kunne jo også være ISDN, den prøver de jo også at sælge til alle nu, meget billigt :-)
kr. 349,-
Som de siger: Gå ind på teledanmark.dk og søg på ISDN

;-)

Avatar billede ayla Nybegynder
21. maj 2001 - 16:52 #13
Jeg kan anbefale CC. Kører perfekt for mig m. 2Mbit/512, som osse er m. gratis oprettelse for 895,- pr. mnd.

Yir!

/me thinks that TDC sux 2.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
21. maj 2001 - 16:52 #14
quercus>>Hvis du har en 512/512 som privat behøver du heller ikke mere. Højere hast. er kun noget bevendt for firmaer, der downloader MEGET store mængder at data som f.eks. store datafirmaer (wm-data) og lign. De fleste andre kan sagtens bruge en meget langsomere forb.
Avatar billede dann Nybegynder
18. juni 2001 - 20:15 #15
Det tyder på at du ikke har bestilt NetExpres, men derimod det nye TeleDanmark Bredbånd|ADSL. Der er nemlig en router gratis til låns med NetExpres II mens man skal betale for det ved Bredbånd|ADSL. Prøv at ringe 80808016 og bed dem se på om det er Bredbånd|ADSL, som du har bestilt.

Du har ret i at det er nemmer at få dit lokalenetværk på nettet gennem en router. Faktisk så vil alt andet være ret svært, hvis du har over 6 computere. Hvis du har under 6 maskiner på netværket kan du dog bruge TDK Bredbånd|ADSL der tilbyder op til 6 dynamiske IP\'er over en bridged ADSL løsning, hvor du bare sætter en HUB til modemet og så smider de enkelte maskiner direkte på nettet.

Bemærk dog at denne løsning betyder:

1) Hver enkelt maskine får en offentelig IP med alle de sikkerhedsproblemer det medfører
2) Du får nemmere ved (læs mulighed for) at bruge specielle programmer så som ICQ og NetMeeting.
3) Du skal til at lege i registrereingsdatabsen, hvis du også skal have lokalt trafik på dit hjemmenetværk, da de offentelige IP\'er ikke nødvendigvis ligger på samme subnet. Det betyder altså at din lokal trafik godt lige kan tage en tur forbi centralen.....

Håber det svarer på dit spørgsmål
Avatar billede orchid Nybegynder
24. juli 2001 - 16:08 #16
YEP!