Avatar billede karinc Nybegynder
16. november 2006 - 18:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Med og uden router

Jeg har en computer med win-XP, Norton antivirus osv. computeren har hidtil været placeret bagved en router og der har ingen problemer været overhovedet.,
Ny situation! min datter låner computeren fordi hendes er i stykker, hun har ingen router men computeren kobles direkte til ADSL modemet, resultat virus vælter ind i computeren (det bliver godt nok fanget) men meget hurtigt lukker computeren ned efter 30 sek. med den sædvanlige besked. Sætter computeren tilbage bag routeren kører det igen 100%
Hvad er årsagen? Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede jacla Nybegynder
16. november 2006 - 19:45 #1
Router er din gateway, altså vejen ud på Internettet typisk IP-Adresse er 198.168.1.1

Når du sætter din PC direkte til, ligger du ikke beskyttet, bag routeren, som ofte har en indbygget firewall.

Med andre ord, når du bruger en router, bliver din pc's IP-Adresse ukendt for internettet, og kun routeren bliver synlig på in ternettet.

Du kan tilmelde dig noget der hedder SPAM STOP, bruger det selv, har aldrig haft spam siden

Vh

Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
16. november 2006 - 19:50 #2
NB! Skal datteren låne PC'en i længere tid, eller have sin egen PC, ville jeg nok købe en router til datteren.

Dette giver også mulighed for at koble flere PC'er op i hendes bolig.

Spørg, hvis du er i tvivl  C",)
Avatar billede morhan Novice
16. november 2006 - 20:06 #3
start med at aktivere den indbyggede firewall i xp: http://support.microsoft.com/kb/283673/da

dernæst bør du opdatere Windows på windowsupdate.microsoft.com
Dvs installation af service pack 2 + løse opdateringer
Avatar billede morhan Novice
16. november 2006 - 20:09 #4
Læs evt denne http://www.eksperten.dk/artikler/127  og snak med dem ovre i viruskategorien før du installer service pack 2

Det kan godt give problemer, hvis der er sneget sig en virus ind
Avatar billede jacla Nybegynder
16. november 2006 - 20:36 #5
xp firewallen er nu ikke den bedste, nortons er væsentlig bedre
Avatar billede karinc Nybegynder
16. november 2006 - 21:13 #6
Der skete en fejl, kan i selv finde ud af at dele med 100 point til hver. Og jeg takker