Avatar billede martusse Nybegynder
16. november 2006 - 14:31 Der er 11 kommentarer

Kan ikke fjerne virus

Hej.
Kan ikke få fjernet C:\\WINDOWS\system32\Iicrosoft.Net\wuauboot.#xe.
V.H.
Kathe
Avatar billede nva Praktikant
16. november 2006 - 14:45 #1
Følg denne vejledning http://www.eksperten.dk/artikler/954 - det er ikke sikkert jeg selv får tid til opfølgning.
Avatar billede doodoo Novice
16. november 2006 - 14:46 #2
Mig bekendt er det ikke en virus

"Description:
wuauboot.exe is process managing automatic updates for Windows. The process check for online updates after boot-up."
Avatar billede nva Praktikant
16. november 2006 - 14:49 #3
Hvis der står Iicrosoft, så er det nok ikke Microsoft eller hvad ;-)
Avatar billede martusse Nybegynder
16. november 2006 - 15:38 #4
Foreløbig tak for hjælpen. Jeg er ikke sikker på om det er et stort I foran icrosoft, men en tykkere sort streg. jeg går i gang.
V.H.
Kathe
Avatar billede martusse Nybegynder
16. november 2006 - 17:05 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:04:58, on 16-11-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcmon.exe
C:\Norman\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Documents and Settings\Kathe\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "c:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.3640\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O9 - Extra button: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .mid: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .wav: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE (file missing)
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

V.H.
Kathe
Avatar billede nva Praktikant
17. november 2006 - 07:56 #6
Det ser ud til at du har kørt diverse andre programmer fra vejledningen selvom du ikke har lagt logs fra dem eller hvad? Loggen er i hvert fald ren nu.
Avatar billede martusse Nybegynder
17. november 2006 - 08:36 #7
Godmorgen.
Jeg har kørt de progammer, som du anbefalede, men kunne ikke få en log på drweb-cureit.
Det er da godt den er ren - men der er stadig problemer. Den popper op med at Host Gen...og siger den har fundet en fejl, og vil lukke. Og derefter forsvinder lyden, så min Scanner og cd-brænder virker heller ikke.
Hvad gør jeg så nu ??
Avatar billede nva Praktikant
17. november 2006 - 08:52 #8
Jeg vil foreslå at du fra 'kør' skriver SFC /SCANNOW og har din XP-cd og key parat. Så får du checket om du har fejl i nogen systemfiler. Hvis det ikke hjælper bør du efter min mening lave en repair http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede martusse Nybegynder
17. november 2006 - 09:20 #9
Det må jeg så gøre (er lidt nervøs for det) Hvad er en key ? Og hvad betyder det at lave en repair ? Er det det samme som en Formatering
Avatar billede nva Praktikant
17. november 2006 - 13:04 #10
Din key er den nøgle som windows er installeret med. Du kan finde den med dette program http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
En repair er også en måde at reparere dit windows på og sletter ikke dine andre programmer og data. Det er altså ikke som en formatering.
Avatar billede martusse Nybegynder
17. november 2006 - 18:32 #11
Jeg vil undskylde ulejligheden, men jeg kan ikke klare det. Jeg må sende den til rep. Sorry....
V.H.
Kathe