Avatar billede sybrom Nybegynder
15. november 2006 - 23:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kvalitetsprogram til konvertering fra AVI til MPEG

Hej Allesammen

Jeg er på udkig efter et program, der kan konvertere AVI filer til MPEG eller lignende. Filerne skal i hvert fald konverteres til et format, som jeg uden videre kan brænde ud på en dvd skive, som også skal kunne afspilles på almindelige dvd afspillere (altså ikke kun i pc'en).

Programmet må gerne være gratis, men jeg er også villig til at spendere lidt på det, hvis det er et kvalitetsprogram. Jeg er nemlig ude efter et program, der kan levere højkvalitets konvertering af AVI filer til MPEG filer, så jeg ender ud med dvd'er, der rent kvalitetsmæssigt er værd at se på!

Med venlig hilsen
Sybrom.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
15. november 2006 - 23:42 #1
hvis du vil afspille det på en DVD afspiller, så skal det jo brændes ud på en bestemt måde...
Avatar billede dragox05 Nybegynder
15. november 2006 - 23:46 #2
convert til MPEG mm.:
http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/MPEG_Audio_Players_and_Editors/AVI_to_MPEG_Converter.html
Har personligt prøvet begge og det har virket fint

convert til DVD:
http://www.vso-software.fr/download.php
convertXtoDVD - Den har jeg prøvet og det virkede faktisk udemærket
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. november 2006 - 00:32 #3
Avatar billede f-l-j Nybegynder
16. november 2006 - 07:43 #4
Vil også sige avi2Dvd, meget nemt at bruge og rimelig hurtig.
Avatar billede evildoctor Praktikant
16. november 2006 - 11:07 #5
Prrrh... hold them horses :)

Er det her ikke en opgave for Windows Movie Maker???
Mener da godt den kan konvertere .avi til .mpg??

Om det så er et "kvalitets-program" vil jeg overlade til andre at vurdere, men gratis er det da ihvertfald :)
Avatar billede sybrom Nybegynder
19. november 2006 - 22:13 #6
Hej Allesammen

Jeg troede egentlig, at jeg ville få afprøvet nogle af de anbefalede programmer i løbet af weekenden, men tiden gik alt for hurtigt her de sidste par dage, så det er ikke lykkedes for mig. Men nu satser jeg på de kommende dage, så jeg kan få et indtryk af, om ét eller flere af programmerne kan leve op til mine krav til dem.

Med venlig hilsen
Sybrom.
Avatar billede sybrom Nybegynder
11. januar 2007 - 23:36 #7
Hej Allesammen

Jeg beklager, at det her er endt med at blive tråden, der blev glemt. Desværre endte det for efterhånden lang tid siden med, at jeg ikke fik arbejdet særligt meget med de forskellige programmer, som I anbefaler her i tråden. Men flere af dem vil jeg kunne bruge fremover, når jeg kommer i situationer, hvor jeg skal konvertere avi filer til MPEG filer. Da flere af programmerne kan bruges, har jeg valgt at benytte først til mølle princippet, og derfor tildeler jeg old-faithful, som kom med det første svar, de 60 point. Jeg håber, at I andre også kan acceptere den løsning.

Mvh. Sybrom.
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. januar 2007 - 13:55 #8
Tak for point.