Avatar billede helten_20 Nybegynder
15. november 2006 - 18:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forslag til skærm?

Hey hey...

Overvejer at købe en ny tft skærm til ca. 5K

Skærmen skal være mellem 21-24" køre en opløsning på minimum 1650-1050... wide screen der skulle også gerne være mulighed for at se tv på skærmen...

Nogen forslag?

Kan det overhovedet lade sige gøre for de 5K eller hvor meget skal jeg op i ?

Ville det eventuelt være bedre at købe et tv kort til computeren og trække signalet den vej?`

Hvad vil det eventuelt gøre ved prisen samt kvaliteten?
Avatar billede loppehund Nybegynder
15. november 2006 - 18:56 #1
www.flatpanels.dk

Et godt sted at starte
Avatar billede simlau Nybegynder
15. november 2006 - 23:29 #2
Nogle forslag til skærme uden mulighed for tv direkte:

Dell har en dejlig 20.1", den bruger der samme panel som der sidder i apple skærme, som er et af de klart beset man kan få (ved godt den ikke helt er 21" men den er tæt på):

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=59201

Hvis du gerne vil have en god og billige skærm skal du tage den her mirai, der får du virkelig meget for pengene, har selv prøvet den. Super lækker til prisen. Men den er ikke samme kvalitet som dell'en.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233809

Samsung har også et godt bud:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233721
Det er nok en mellem ting mellem de 2 andre, men samsung laver også rigtig gode skærme.

Jeg ville vælge den model hvor du købet et tv kort til din computer og så tager signalet den vej, det er meget billiger end at købe et lcd-fjernsyns som kan tage den høje opløsning som du kræver.

Men Sony har et bud her dog kun 20":
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205868
Men ved ikke hvor godt denne her skærm virker som computer skærm, men den har DVI stik, så du kan godt tilslutte din computer til den.

Det med om tv-kortet kan lever godt nok tv, jeg har gode erfaringer med Hauppauges tv-kort, de levere et ganske udmærket billede.
Avatar billede simlau Nybegynder
12. januar 2007 - 19:36 #3
Skal vi få den her lukket ?