Avatar billede step Nybegynder
15. november 2006 - 15:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Viderestilling i PHP-fil

Hejsa!

Jeg har i et stykke tid haft ét domain til at pege hen på min egen server hvor jeg hoster min egen hjemmeside. Problemet er nu, at nu har jeg 2 hjemmesider på min server istedet for én. Derfor har jeg købt et nyt domain som så skal gå til min nye hjemmeside (der som sagt også ligger på min server).

Spørgsmålet er: Kan det lade sig gøre og få en index.php fil til at viderestille til de forskellige forskellige hjemmesider (mapper på min server) ved at tjekke hvad for et domain der blev indtastet i browseren.

F.eks når der indtastes min ene adresse www.hjerterneskamp.dk så sørger index.php filen for at sende personen videre til mappen "joomla" som den hjemmeside ligger under. På samme måde når man indtaster mit nye domain www.heartmeet.dk så sender index.php filen den besøgende videre til mappen "heartmeet" på min server... Kan det lade sig gøre?

Altså viderestille gæsterne efter hvad for en adresse de har indtastet i adressefeltet?

Hvis ikke, er der så nogen der har et forslag? Bruger gratisdns.dk til viderestilling til min ip-adresse. Nogen der har en løsning?

Kærligst
Klaus Hundal
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2006 - 16:01 #1
Er det din egen server ?

Så kig på VirtualHost
Avatar billede step Nybegynder
15. november 2006 - 16:44 #2
Ja det er det. Hvad mener du så jeg skal gøre?
Avatar billede ljm21 Praktikant
15. november 2006 - 17:22 #3
Du kan gøre noget a la det her i httpd.conf:

<VirtualHost *>
DocumentRoot /var/www/html/sti1
ServerName hjerterneskamp.dk
Serveralias www.hjerterneskamp.dk
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
DocumentRoot /var/www/html/sti2
ServerName heartmeet.dk
Serveralias www.heartmeet.dk
</VirtualHost>

Lars
Avatar billede step Nybegynder
15. november 2006 - 19:01 #4
Har prøvet det du skrev og når jeg så skriver www.hjerterneskamp.dk går den ind på den rigtige side, men ved www.heartmeet.dk går den også ind på hjerterneskamp istedet for heartmeet-hjemmesiden?

Forvirret?:/
Avatar billede step Nybegynder
15. november 2006 - 19:32 #5
Jeg fik løst det sidste selv:) Skulle lige ændre lidt i det og nu virker det:) Tusind tak for hjælpen! MEGET glad for!!:)

Hvordan får jeg givet dig point?
Avatar billede ljm21 Praktikant
15. november 2006 - 20:09 #6
Jeg lægger et svar, og det gør Leif nok også.

Så kan du fordele point mellem os som du synes er passende.
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2006 - 22:14 #7
Jeg springer over